Ktm 660

Zunar

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 '06
Nu börjar det röra på sig! Har bestämt mig för att slå till på ny 660, och har därför en del funderingar:

- när kommer 2006-års modell ut i butik?
- vad skiljer '05 och '06 åt?
- följer det med någon form av "inkörningsmanual" till cykeln?
- klarar jag mig med en budget på 100 000:-, om jag även behöver ställ, hjälm, lås och försäkring?

Ös på med era svar, tack!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Zunar skrev:
Nu börjar det röra på sig! Har bestämt mig för att slå till på ny 660, och har därför en del funderingar:

- när kommer 2006-års modell ut i butik?
- vad skiljer '05 och '06 åt?
- följer det med någon form av "inkörningsmanual" till cykeln?
- klarar jag mig med en budget på 100 000:-, om jag även behöver ställ, hjälm, lås och försäkring?

Ös på med era svar, tack!

Tror det bara är lite andra inställningar på dämparna.
Du borde få med ett presentkort, man fick det i alla fall med 05:an. Så ja dina 100.000 räcker
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Det är andra däck på 06, samt lite andra dämparinställningar enligt ovan. För övrigt ingen skillnad.
 

"NÄCKEN"

Häradsbetäckare...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Såld såld såld
Drevning 660 -04.....
Ska byta drev på min men kan inte bestämma mig vad jag ska satsa på... Har sökt och läst på forumet men inte kommit fram till något bra svar... Hojen ska andvändas mest på gata och på bana någon gång då och då... Orginal drevningen är ju inge vidare 16/38 Går ju knappt att lägga i 5 under 100km/h.... Va kör ni med för drevning? Tacksam för tips...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Om du har en avstrypt motor med bra vrid, så är det inga problem med originaldrevning. Du måste ju ha någon växel kvar när det börjar gå fort också ;) Jag drevade upp till 17/38 och kör med det även för endurohjulen :tummenupp Sällan jag behöver peta i fyran eller femman vid körning i stad eller på småvägar - bara att vrida på och hänga kvar :D

Men om du nu vill dreva ner en bit för att få tätare växling (skönt vid ren stadskörning) - satsa på större bakdrev, för att minska slitaget på kedjan och behålla mer av effekten via transmissionen.
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
NÄCKEN skrev:
Drevning 660 -04.....
Ska byta drev på min men kan inte bestämma mig vad jag ska satsa på... Har sökt och läst på forumet men inte kommit fram till något bra svar... Hojen ska andvändas mest på gata och på bana någon gång då och då... Orginal drevningen är ju inge vidare 16/38 Går ju knappt att lägga i 5 under 100km/h.... Va kör ni med för drevning? Tacksam för tips...

Kugga ner 2 steg fram så vaknar den till liv. Men visst är det 17/38 orginal? :va
 

"NÄCKEN"

Häradsbetäckare...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Såld såld såld
TomK skrev:
Om du har en avstrypt motor med bra vrid, så är det inga problem med originaldrevning. Du måste ju ha någon växel kvar när det börjar gå fort också ;) Jag drevade upp till 17/38 och kör med det även för endurohjulen :tummenupp Sällan jag behöver peta i fyran eller femman vid körning i stad eller på småvägar - bara att vrida på och hänga kvar :D

Men om du nu vill dreva ner en bit för att få tätare växling (skönt vid ren stadskörning) - satsa på större bakdrev, för att minska slitaget på kedjan och behålla mer av effekten via transmissionen.


Mmmm jo lite tätare mellan växlarna hade ju inte varit dumt, sen toppfarten är ju lite väl överdriven så som det är nu... Behöver ju inte göra 200Km/h...
 

"NÄCKEN"

Häradsbetäckare...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Såld såld såld
Mr R skrev:
Körde med 14/42 och 14/45 gillade det sistnämda bäst dock hade man inte så hög toppfart med den drevningen.

Vad låg toppfarten på, på de två olika drevningarna?
Hur va det vid lite längre körning? Varavade tokmycket vid 100 110 eller?
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
NÄCKEN skrev:
Vad låg toppfarten på, på de två olika drevningarna?
Hur va det vid lite längre körning? Varavade tokmycket vid 100 110 eller?

Kommer inte ihåg det var ett år sedan jag hade 660´n men den tokvarvade inte i dom hastigheterna som du nämner. 140-150 kanske?
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
wannagofast skrev:
Ni som kör med Akra helsystem, hur stor är skillnaden mot slipon??

Jag har bara kört min hoj med orginalsystem respektive helsystem, och däremellan är skillnaden stor. Det är också klart märkbar skillnad mellan brorsans 660 -05 med Akrapovic slipon och min 660 -04 med Akrapovic helsystem.

Jag tycker att helsystemet är värd sitt pris i förhållande till bara Akrapovic slipon.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top