Ktm 660

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Hahaha aa det har du rätt i, men bör det inte vara säkrare att köpa hojen från Lelles än en privatperson? Har man någon garanti att hojen är helt ok hos Lelles?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hahaha aa det har du rätt i, men bör det inte vara säkrare att köpa hojen från Lelles än en privatperson? Har man någon garanti att hojen är helt ok hos Lelles?

Ja du de är väl SMR anslutna eller nåt sånt men ääh skulle inte lita på det, fast Ragge om han nu har tid så är han att lita på i de flesta fall. Men om det är en beg så kan ju inte de veta vad den förra ägaren har skött hojen om den skulle skära ihop direkt. Om du inte kan pruta så se till att få en massa grejer på köpet men det kanske kan bli svårt. Bli inte lurad att få 20% på kläder om du inte redan har kläder. dra det på priset på hojen istället.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Hahaha aa det har du rätt i, men bör det inte vara säkrare att köpa hojen från Lelles än en privatperson? Har man någon garanti att hojen är helt ok hos Lelles?

Någon garanti lär du inte få på 660. Tror att det endast är 6 månader garanti från början. Sen är det klart att om någon händer kan säkert du få bättre hjälp om du köpt hojen där. Och priset är som sagt för högt. Lägg ett lågt bud om du nu åker dit. Om några få månader kommer det finnas hur många 660 som helst till salu skulle jag tro så stressa inte (säger jag som alltid har bråttom).
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
(säger jag som alltid har bråttom).

Men den hade ju svartmålade dämpare! :rofl

Varför bli jag sugen att köpa en 625/660 & prova detta, attans att man inte har pengar.
 

Bifogat

  • kappa660special.jpg
    kappa660special.jpg
    15.6 KB · Visningar: 238
  • Kottarainen1.jpg
    Kottarainen1.jpg
    15.5 KB · Visningar: 246
  • Kottarainen3.jpg
    Kottarainen3.jpg
    13.1 KB · Visningar: 238
  • Kottarainen4.jpg
    Kottarainen4.jpg
    20.3 KB · Visningar: 245
Last edited:

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Nej men jag är en sån person som måste ha sakerna nu, impulsköp FTW vettu.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nej men jag är en sån person som måste ha sakerna nu, impulsköp FTW vettu.

http://www.blocket.se/vi/20334408.htm?ca=11_s

Jävligt fint ljud i dessa sebring, de gick på 10k kom jag ihåg 2001

eller köp denna & sätt på motarfälgar. :D
http://www.blocket.se/vi/19999757.htm?ca=11_s


Den här tycker jag är prisvärd även om det är en 625
http://www.blocket.se/vi/20123762.htm?ca=11_s


Mmm vart är motardfälgarna & handtagsskydden?
http://www.blocket.se/vi/19959467.htm?ca=11_s
 
Last edited:

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Kisse87, du surrade ju om att köpa motard samtidigt som jag i höstas..
Ja fast det sket sig penga mässigt eftersom jag köpte en hoj som man inte får prata om här på sporthoj. Jag slutade inte vilja ha en motard det blev bara uppskjutet lite.
Är du nöjd med din 625? Är det stor skillnad på dom o 660?
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
aldrig kört 660.
Jag är supernöjd! Känns som den ultimata hojen för mig just nu. Askul på både asfalt och grus. Jag personligen gillar elstart (kickat 2-3 gånger för att testa) men det är väl lugnt med kick också antar jag.
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
har en liten fundering bara, snackade nyligen med killen som hade hojen innan mig, och då sa han att han inte hade bestyckat om förgasaren efter att han hade monterat på acra slip-on, är detta något att rekommendera att göra?? (känns änna som det?), och isf till vilken/vilka storlekar?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
jävligt fräsch, men 400 mil på 5 år?

Nja utt 2005 så då blir det ev 4år sen beroende när den är uttagen i trafik om du får regnummer. Man får kolla på skicket om ev slitage motsvarar 400mil.

Tycker du den denna ser ut att ha gått 65% grus av totalt ca 700mil? :)

http://i43.tinypic.com/dylhcj.jpg

har en liten fundering bara, snackade nyligen med killen som hade hojen innan mig, och då sa han att han inte hade bestyckat om förgasaren efter att han hade monterat på acra slip-on, är detta något att rekommendera att göra?? (känns änna som det?), och isf till vilken/vilka storlekar?


Inte alltid nödvändigt men kolla gärna på tändstiftet då LC4 har en förmåga att gå snålt. Nja jag körde med 168/48
 
Last edited:

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Inte alltid nödvändigt men kolla gärna på tändstiftet då LC4 har en förmåga att gå snålt. Nja jag körde med 168/48

Okej ska kolla sen:)

En till fråga, någon som har en bra drevning att rekommendera? tänkte byta driv paket nu snart, men vet inte riktigt vad man skall ha.. just nu är den väldigt upp drevad fram, men en bra kombo för gat/bus körning:)
 

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
Okej ska kolla sen:)

En till fråga, någon som har en bra drevning att rekommendera? tänkte byta driv paket nu snart, men vet inte riktigt vad man skall ha.. just nu är den väldigt upp drevad fram, men en bra kombo för gat/bus körning:)

Ett upp bak och ett ner fram har jag. funkar bra! går tillåmed att åka sakta i stan :hihi
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
kugg på dreven:gnissla

alltså minska en kugg fram från orginal. sen ökar man med ett kugg bak.


men smaken e ju som baken -delad

ja men vad är orginal :)

05an skulle jag säga. hojarna från 05 är reggade för pasagerare vilket kan vara trevligt.
Sen tror jag det är tätare service intervall på 04? 05 har 500 mils intervall på olja/filter har jag för mig.
 
Last edited:

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
ingen för tillfället
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top