Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu är det dags att byta till rallykam. Vad ska jag köra för bestyckning till att börja med? Slipon och luftburken är fixad, samt strypningarna är väck.
Vet att det har snackats om det förr men är lite slö, samt att flera kanske kan fylla på med denna info. Verkar ju ändå vara ganska många som kör med den kammen.:yoparty


Edit: ang priserna så verkar dom ju snarare gått upp sen i höstas, köpte min 04,900 mil för 40. nu verkar dom ligga stax över 40.
Jag är nöjd :)


Jag körde med 168/48 med orig krökar samt dubbelslip-on på min 625-04. Det ger mest just vid helsystem eller om du orkar fixa dubbelsystem. Innan jag sålde hojen så bytte jag tillbaka till enkelsystem dock med rensad dämpare, satan vad dåligt den gick! Hade ett par Wings innan som jag sålde pga behövde cash, med dem så gick hojen jäkligt bra 2x50mm härlig musik för öronen. He he killen som servade hojen höll på slå över vid provkörning, jo han var KTM mek.
Dock är detta modifierade origblås & 2000:- billigare! :)

v8ge9k.jpg

24147pw.jpg
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Nu är det dags att byta till rallykam. Vad ska jag köra för bestyckning till att börja med? Slipon och luftburken är fixad, samt strypningarna är väck.
Vet att det har snackats om det förr men är lite slö, samt att flera kanske kan fylla på med denna info. Verkar ju ändå vara ganska många som kör med den kammen.:yoparty

Jag tror att jag kör 168/48 på min också, med Akra slip-on och Rallykam. Den hade fin A/F-kurva med originalkam, men har inte hunnit bänka med Rallykam ännu, så vet inte om den behöver matas annorlunda nu. Ska bänkas nu på vårsidan, så då berättar jag. :)

Skaffa ett bra helsystem(Akrapovic tex)istället till att börja med.Ger betydligt trevligare effektregister jämfört med originalkrökarna.

Beror ju helt på vad man vill åstadkomma. Ett Akra helsystem ger ju mer på högre register, vilket är raka motsatsen till en Rallykam...
Ska man köra Akra helsystem känns det ju dessutom onödigt med Rally, då kan man ju köra Factorykammen istället för att höja effekten ytterligare.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Har en fundering, skiljer det något mellan 660-03 och 04:confused:

Finns kanske en del småsaker men den största skillnaden är att 03 har mindre olja i sig, vilket gör att 04 borde hålla bättre.

u ändå vara ganska många som kör med den kammen.:yoparty


Edit: ang priserna så verkar dom ju snarare gått upp sen i höstas, köpte min 04,900 mil för 40. nu verkar dom ligga stax över 40.
Jag är nöjd :)

Priserna på blocket är drömpriser. 660 - 04or för 50k. Det är vad man fick betala för 3 år sedan.
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Beror ju helt på vad man vill åstadkomma. Ett Akra helsystem ger ju mer på högre register, vilket är raka motsatsen till en Rallykam...
Ska man köra Akra helsystem känns det ju dessutom onödigt med Rally, då kan man ju köra Factorykammen istället för att höja effekten ytterligare.
Om man vill ha ett längre effektregister menade jag.Gillar man att den kroknar tidigt ska man givetvis inte byta rör.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
är väl folk som inte har så bråttom med att sälja nu, dom kan tänka sig vänta tills i vår.
I höstas gav jag 44k för min 625 - 05 med motard samt enduro kitt samt slipon som gått 200 mil.
 

Davve23

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Sandviken
Hoj
Snart en R1
tja, har ett lite problem, har rive ner min motor på 660 -04 och renoverat den en anning. de trökiga är att när motorn låg i lådor så har någon lyckats välta ner allt på golvet så allt är huller om buller. :mad: har dock lyckats få ihop allt endå men nu äre så att jag har en bricka över som jag inte har en anning om vart den ska vara. har letat på alla möjliga sprängskisser och så men hittar fan inte på vart den ska vara.:confused: så är de någon som rive ner sin motor eller kan mycket om dom och vet vart den ska va någonstans. försökte lägga upp en bild men fick inte till de, men den är iaf 32.5*22*2,5 med hålet ena sida rundat typ. skymtar även att de står SKF på den Någon som vet något??
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
tja, har ett lite problem, har rive ner min motor på 660 -04 och renoverat den en anning. de trökiga är att när motorn låg i lådor så har någon lyckats välta ner allt på golvet så allt är huller om buller. :mad: har dock lyckats få ihop allt endå men nu äre så att jag har en bricka över som jag inte har en anning om vart den ska vara. har letat på alla möjliga sprängskisser och så men hittar fan inte på vart den ska vara.:confused: så är de någon som rive ner sin motor eller kan mycket om dom och vet vart den ska va någonstans. försökte lägga upp en bild men fick inte till de, men den är iaf 32.5*22*2,5 med hålet ena sida rundat typ. skymtar även att de står SKF på den Någon som vet något??

Är det en täckbricka till ett lager ? , men 2,5 mm är tjockt. Det krävs nog en bild.
 

Davve23

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Sandviken
Hoj
Snart en R1
hehe du hade nästan rätt iaf.:tummenupp hitta på vart den skulle va idag när jag tog tag i de. den skulle sitta mellan kopplingskorgen och lagret. hehe:) så nu fortsäter återmonteringen av allt:D

Är det en täckbricka till ett lager ? , men 2,5 mm är tjockt. Det krävs nog en bild.
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Priserna på blocket är drömpriser. 660 - 04or för 50k. Det är vad man fick betala för 3 år sedan.

Hehe 50 är väl kanske o ta i :D Jag gav 35000 för min 660 -04 nu i höstas.. är väl dock rätt bra pris men tror inte dom "egentilgen" är värda så många tusen mer än det.

O grattis till nya hojjen :tummenupp
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
En löjlig fråga bara, är det någon som har klockat vad sin 660 gör 0-100 på? har själv väldigt svårt att hålla koll på vägen, hastigheten och stoppuret samtidigt:p
 

Agito

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2009
Ort
sigtuna
Hoj
Letar.....
Hej alla motard åkare!! Har stora funderingar på att jojna 660 klanen!!
-Är det något jag ska tänka på när jag provkör?
-Hur stor är skillnaden när man försäkrar en motard, jämte en sport/touring hoj ?
Jag är 23.. lite dyrt att försäkra en plastcyckel just nu.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT

Som det "ska vara" alltså. På min 05 står det 625. Är det någon annan som har det så?

Hej alla motard åkare!! Har stora funderingar på att jojna 660 klanen!!
-Är det något jag ska tänka på när jag provkör?
-Hur stor är skillnaden när man försäkrar en motard, jämte en sport/touring hoj ?
Jag är 23.. lite dyrt att försäkra en plastcyckel just nu.

Något speciellt kommer jag inte på eftersom det inte finns några direkt kända defekter som jag känner till.

Skillnaden på försäkringen är som natt och dag men det är ju effekten också. 660 är dessutom extra billig eftersom den bara har 25kw som ursprungseffekt. Den kostar inte många lappar hel/helår.

En löjlig fråga bara, är det någon som har klockat vad sin 660 gör 0-100 på? har själv väldigt svårt att hålla koll på vägen, hastigheten och stoppuret samtidigt:p

Har ingen exakt tid men det är såklart olika med förare men med perfekt start osv tror jag det ligger på 4s.
 
Last edited:

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
-Hur stor är skillnaden när man försäkrar en motard, jämte en sport/touring hoj ?
Jag är 23.. lite dyrt att försäkra en plastcyckel just nu.

Jag är 19 och bor i gbg, betalar 8500:- för helförsäkring för ett år (bilsport & mc), tyckte jag var grymt billigt, med tanke på att if och folksam ville ha över 20 papp, min lille moppe var till och med dyrare att försäkra än 660n:va
 

Agito

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2009
Ort
sigtuna
Hoj
Letar.....
läste på någon tråd att de inte fanns el-start på 660, men att de finns på 625

Vad är de mer för skillnad på dom ?
vikt? effekt? tex
 
Nyheter
Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Top