Åfan, låter som att det var samma, vi kollade på den på nåt ställe där det stod mobilkranar..
Inte för att vara taskig och så men du gjorde nog ingen vidare affär, 42 var nog 15 för mycket!!
Bucklan sitter på höger sida av framfälgen, både motor och packboxarna på framgaffeln läckte, bara att killen inte hade koll på att sin egen hoj hade körförbud (eller försökte mörka) visar ju på att han inte har så bra koll på bitarna och därför antagligen inte skött om den heller...
En skev/bucklad fälg kan göra stora, rent trafikfarliga försämringar på hojens körbarhet (vobbel etc.), eftersom han inte upplyst dig om den saken skulle jag höra av mig och kräva pengar för fälgen, den lär ju inte vara gratis att byta ut.
Du har rätt till ersättning:
"Enligt konsumentköplagen (18 §) är en vara alltid att anse som felaktig om den är så bristfällig att dess användning medför påtaglig fara för liv eller hälsa." Kolla på www.arn.se
Jävligt tråkigt när folk blir lurade av oseriösa säljare!!!
Det låter ju nästan som att du är petig i överkant. Hoppas det för killen som köpte hojen iaf
KTM håller ju inte direkt kvalitet som en japansk sporthoj så det kan vara lite omställning när man kollar på en KTM. Lite delar som flyger av när man kör är inget ovanligt och att den läcker lite här och var visar bara att den lever. 660 ger så mycket kärlek och bus tillbaka så man överser med alla konstigheter den har för sig.
Att fälgarna är lite skeva eller har bucklor är ingen större fara. Jag har varit med om fälgar som knappt gått att balasera för att de slog så mycket, även bucklor så man undrar om däcket sitter kvar. Knappt så det märktes när jag körde någon av dom så ingen fara på taket. Gasa och se glad ut, våren står bakom hörnet!