Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Inget illa menat, men jag måste hålla med pansarvagen när det kommer till en sak, det där helsystemet ser förjävligt ut! hahaha ljuddämparna ser katastrofala ut..tyvärr

He he 2001 så var det det bland det värsta du kunde ha på sin KTM. :)

Btw: skania på ena bilden på motorn är den nytvättad eller fuktar det ifrån cylinderfotspackningen?

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Har nu kollat igenom hojen ordentligt. Kört den och finner inga fel. Inga packboxar som läcker och inget läckage från motorn. En utomstående mek fick gå igenom maskinen med. Har dessutom förhört mig hos säljaren igen om detaljer. Helsystemet har alltid suttit på hojen och original har inte funnits i hans ägo. Att kåpan var sprucken beror på att hojen trillat, inte på att man klämt in avgasrören (vilket som man nu föredrar:va ).

Kosmetiskt kunde jag ju se att det fanns repor och sen ni var där beställde säljaren 2 nya kåpor samt satte på ett nytt bakdäck. En buckla i fälgen finns det men den är minimal.

Jag är tvärnöjd med affären och fick inte bästa skicket men den går väldigt bra och läcker inget samt att jag fick crossfälgar med däck till. Blev jävligt orolig när du började skriva att det var en skithoj men nu är jag säker på min sak. Den var dessutom billigare än alla andra 660 ute just nu. Det är inte synd om mig på nåt sätt och jag är inte lurad, det kan jag garantera. Är övertygad om att jag gjort en bra affär.

Helsystemet är inte så "äckligt" om man inte menar att det låter äckligt bra. :yoparty

Kanske vi kan sluta prata om detta nu och diskutera hur j-vla:D :tungan mycket vi ska köra i sommar istället.

edit: Ps: jag har tagit bort hasplåten för att se om det läcker olja samt tagit bort och tvättat mek påsen. Fick en annan bakstänka med som är mindre som jag kanske sätter på senare. Nu är den besiktningsklar i sitt utförande.

Ok, fan va bra att det inte läcker och att du är nöjd då!
Ja det kommer nog bli en sjukt kul säsong i år, vi kommer bli 5-6 som kör motard så lär ju bli en jävla lekstuga...:yoparty

Bara snön försvinner nångång så....

skania

skania
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
Aprilia RSV1000 Mille
He he 2001 så var det det bland det värsta du kunde ha på sin KTM. :)

Btw: skania på ena bilden på motorn är den nytvättad eller fuktar det ifrån cylinderfotspackningen?

Jag körde hojen med 5 cm snö ute igår efter jag tvättat den. Det var sjukt halt och hojen gick på tvären. Så det är snö. Torkade av den med papper under sen och fan ingen olja.

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Fundera bara på om det finns några som kör motard i gbg trakten under sommaren? lite segt att köra ensam hela tiden :(

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Hoj
Yamaha TTR 600
Har nu kollat igenom hojen ordentligt. Kört den och finner inga fel. Inga packboxar som läcker och inget läckage från motorn. En utomstående mek fick gå igenom maskinen med. Har dessutom förhört mig hos säljaren igen om detaljer. Helsystemet har alltid suttit på hojen och original har inte funnits i hans ägo. Att kåpan var sprucken beror på att hojen trillat, inte på att man klämt in avgasrören (vilket som man nu föredrar:va ).

Kosmetiskt kunde jag ju se att det fanns repor och sen ni var där beställde säljaren 2 nya kåpor samt satte på ett nytt bakdäck. En buckla i fälgen finns det men den är minimal.

Jag är tvärnöjd med affären och fick inte bästa skicket men den går väldigt bra och läcker inget samt att jag fick crossfälgar med däck till. Blev jävligt orolig när du började skriva att det var en skithoj men nu är jag säker på min sak. Den var dessutom billigare än alla andra 660 ute just nu. Det är inte synd om mig på nåt sätt och jag är inte lurad, det kan jag garantera. Är övertygad om att jag gjort en bra affär.

Helsystemet är inte så "äckligt" om man inte menar att det låter äckligt bra. :yoparty

Kanske vi kan sluta prata om detta nu och diskutera hur j-vla:D :tungan mycket vi ska köra i sommar istället.

edit: Ps: jag har tagit bort hasplåten för att se om det läcker olja samt tagit bort och tvättat mek påsen. Fick en annan bakstänka med som är mindre som jag kanske sätter på senare. Nu är den besiktningsklar i sitt utförande.

Ser ju ut som du fått tag i en fräsch hojj tycker iaf jag.
Kommer nog bli skitbra med den där i sommar skaru se :D

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
skojar du..... det finns ju hur mångas som helst!!

Kolla in gbg-delen och tråden "vi som puttar motard":tummenupp
vi var 27 morarder ute en gång å åkte:yoparty :yoparty

Hehe okej okej, nä har för det mesta hållt mig i mina trakter nu under hösten, men ska kolla den tråden :tummenupp

Har även bytt hoj nu, till en Ktm 625 -06 med lite smått och gott på, hoppas ingen bryr sig att jag fortsätter fråga och skriva i 660 tråden, då denna tråden hålls aktiv, jämfört med 625 tråden som verkar död:confused:

Edit, Hittar inte tråden:va någon som kan länka den?:)

Last edited:

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Hehe okej okej, nä har för det mesta hållt mig i mina trakter nu under hösten, men ska kolla den tråden :tummenupp

Har även bytt hoj nu, till en Ktm 625 -06 med lite smått och gott på, hoppas ingen bryr sig att jag fortsätter fråga och skriva i 660 tråden, då denna tråden hålls aktiv, jämfört med 625 tråden som verkar död:confused:

Edit, Hittar inte tråden:va någon som kan länka den?:)

Här har du http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=155379
Snygg hoj btw :tummenupp

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Precis! Är ju drömmhojen! Hade en 660SMC -03 med helacra som gått som racecyckel i Lelles team,den såg nästan ut som en SMS.

Kör han den på gatan är den regad?
Har för mig att det bara går att E-rega dom...

nä det är en banhoj, men det går att E-regga om man fixar papper från ktm

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Här kommer en irriterande fråga kanske....

Var försäkrar man en 660 -05 billigast?

Tacksam för svar :tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping