Har nu kollat igenom hojen ordentligt. Kört den och finner inga fel. Inga packboxar som läcker och inget läckage från motorn. En utomstående mek fick gå igenom maskinen med. Har dessutom förhört mig hos säljaren igen om detaljer. Helsystemet har alltid suttit på hojen och original har inte funnits i hans ägo. Att kåpan var sprucken beror på att hojen trillat, inte på att man klämt in avgasrören (vilket som man nu föredrar
).
Kosmetiskt kunde jag ju se att det fanns repor och sen ni var där beställde säljaren 2 nya kåpor samt satte på ett nytt bakdäck. En buckla i fälgen finns det men den är minimal.
Jag är tvärnöjd med affären och fick inte bästa skicket men den går väldigt bra och läcker inget samt att jag fick crossfälgar med däck till. Blev jävligt orolig när du började skriva att det var en skithoj men nu är jag säker på min sak. Den var dessutom billigare än alla andra 660 ute just nu. Det är inte synd om mig på nåt sätt och jag är inte lurad, det kan jag garantera. Är övertygad om att jag gjort en bra affär.
Helsystemet är inte så "äckligt" om man inte menar att det låter äckligt bra.
Kanske vi kan sluta prata om detta nu och diskutera hur j-vla
mycket vi ska köra i sommar istället.
edit: Ps: jag har tagit bort hasplåten för att se om det läcker olja samt tagit bort och tvättat mek påsen. Fick en annan bakstänka med som är mindre som jag kanske sätter på senare. Nu är den besiktningsklar i sitt utförande.