Ktm 660

Malmö Monster

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
R6-00
Såg en som va ute o körde idag med sin KTM. Arlöv o in mot malmö. Kåt som man e på en 660 förljde man efter ^^
Det va inte ofta framhjulet va i marken

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
En fråga bara: Är det kallt o köra nu? Och hur är det med värmen i däcket, får man bra grepp?

Mycket kläder på bara så klarar man sig. Mitt stora problem är fingrarna. Kör man aktivt på 50-väg klarar man sig, men det blir kallt. Kör man ens en stund på 70 eller 90 så blir det hemskt!

Greppet är inte några problem. Jag kunde inte ens powerslide:a på blöt asfalt, trots att det bara var någon grad i luften. Visst, hade man gett fullt och svängt hårt kanske det hade gått, men jag försökte ganska ordentligt någon gång och det slutade med ofrivillig bakhjulsåka. :p
Wheelies och stoppies är inga problem iaf, och vill man drifta så finns det ju grus ÖVERALLT som man kan leka i. Mwahahahaha. :yoparty

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
10+ och blå himmel i Göteborg:banana

Och så sitter man fast på Stena Germanica :huvet

Har monterat på Acra-slipon, köpt nya handtag och orange ventilationsslang för lite färgklick inne i motorn. Var kan man hitta lite flashiga dekaler till gaffelskydden, typ sådana flames som många har?

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Och så sitter man fast på Stena Germanica :huvet

Har monterat på Acra-slipon, köpt nya handtag och orange ventilationsslang för lite färgklick inne i motorn. Var kan man hitta lite flashiga dekaler till gaffelskydden, typ sådana flames som många har?

orange ventilationsslang..låter intressant...från förgasaren eller?
Hade också tänkt fixa WP dekaler till gafflarna..det finns även skit snygga gaffelskydd som en svart strumpa typ med KTM logo på...

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Några kilometer blev avverkade på nya knarren idag :yoparty

Hyffsat fäste var det, gick att slanga men stoppies var lite svårare att få till :)

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Tack Spyke 81 för den fina länken!

orange ventilationsslang..låter intressant...från förgasaren eller?
Hade också tänkt fixa WP dekaler till gafflarna..det finns även skit snygga gaffelskydd som en svart strumpa typ med KTM logo på...

Om du hittar länkar på WP dekaler och gaffelskydden så posta gärna dem. Köpte mina delar från England. Hade hoppats på att vara liiite ensam med slangarna, men va fan det är roligare att skapa en trend :hihi

http://www.dirtbikebook.com/acatalog/CablesHoses.html

Hittade den även på racestyles: http://www.shop.race-styles.com/en/...t=48&start=10&sortfield=name&sorttype=asc&nr=

Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Om du hittar länkar på WP dekaler och gaffelskydden så posta gärna dem. Köpte mina delar från England. Hade hoppats på att vara liiite ensam med slangarna, men va fan det är roligare att skapa en trend :hihi

http://www.dirtbikebook.com/acatalog/CablesHoses.html

haha tror inte du e först med att ha orange slangar tyvärr :hihi

Jag syftade på dom här: http://www.mcweb.se/ShowProduct.aspx?prodid=4508&cat=1968

här har du dina slangar, svensk hemsida: http://www.mcweb.se/ShowProduct.aspx?prodid=5260&cat=1971

Dom här är ett måste inför säsongen: http://www.mcweb.se/ShowProduct.aspx?prodid=4512&cat=1970

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Hoj
Yamaha TTR 600
Tänkte skaffa crosshjul till min hojj.. dvs 18/21
Så undrar vilka hjul som passar på 660'n?
Hörde någon som sa att alla hjul från ktm crossarna ända ner till 125cc passar men vet inte säkert, någon som har bättre koll?
:)

Hagberg

Fuckhead!
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Ktm especiale 450/620/660
tjaba..
En "polare" till mig har en 660maskin som jag vill köpa av honom.
Tänkte bara fråga, vart fan sitter motor numret? Finns det nåt?

Och en annan sak, hur mycket skiljer sig fästena i ramen mellan en
660 och en 640??

/Hagberg

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
tjaba..
En "polare" till mig har en 660maskin som jag vill köpa av honom.
Tänkte bara fråga, vart fan sitter motor numret? Finns det nåt?

Och en annan sak, hur mycket skiljer sig fästena i ramen mellan en
660 och en 640??

/Hagberg

Fästena skiljer ingenting såvitt jag vet. Det är väl samma? Eller är jag ute och wheelar?

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
aa då var det dags för min riktiga tur med min nya hoj, som jag köpte för några veckor sedan. Men efter jag tagit en tur och stannade för att tanka så såg jag något skumt mönster på bakdäcket. Misstänker att det är kedjan som ligger emot. Lägger upp en bild på det här nere. Är däcket för brett (160/60) eller vad kan det annars bero på? Och är det "kör dugligt" eller farligt att fortsätta köra med?

F*n att jag inte såg det när jag köpte den:(
som sagt, ingen fara.

Alla 160/60 däck är tydligen inte lika breda, mina förra var inga problem, men det här tar i. Efter ett par mil så är de som vanligt, då allt e borta:)

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
som sagt, ingen fara.

Alla 160/60 däck är tydligen inte lika breda, mina förra var inga problem, men det här tar i. Efter ett par mil så är de som vanligt, då allt e borta:)

Okej toppen, har inte råd att köpa nytt däck nu, böter på 2800:- är inte kul:huvet

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln