Ktm 660

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Wtf!?

Kollade upp en KTM 660 SMC -05 via vägverkets hemsida och fick där se att Cylindervolymen var noterad till endast 625cc. Borde den inte rimligtvis vara på hela 654cc?? Eller?

Nått som inte stämmer här va? :va

EDIT: enligt vv... Fabrikat: KTM 660 SMC, kw: 21, Slagvolym cm3: 625
 
Last edited:

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Kollade upp en KTM 660 SMC -05 via vägverkets hemsida och fick där se att Cylindervolymen var noterad till endast 625cc. Borde den inte rimligtvis vara på hela 654cc?? Eller?

Nått som inte stämmer här va? :va

EDIT: enligt vv... Fabrikat: KTM 660 SMC, kw: 21, Slagvolym cm3: 625

Står fel även på min och ett flertal andra. 654 är det korrekta.
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Står fel även på min och ett flertal andra. 654 är det korrekta.

Okey, knasigt det kan bli. Inte utan att man undrar hur ofta det är uppgifter som "står fel" i vv noteringar egentligen... Jag som trodde detta skulle fungera som en säker källa med "svart-på-vitt" uppgifter ang fordon. :rolleyes:
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
på mina papper från vv står det också 625 cc hehe

Borde inte sånt gå att rätta till?

Jag menar...
Hur kul är det den dagen hojen ska säljas och man sitter där med köparen som skummer igenom regbeviset.

- "625"!? eh.. öh... ÄR inte detta en 660!? Eller?!
- Jojo, självklart... men...
- Men det står ju "625" hästar här! Borde det inte stå "660" hästar?
- Jo, Eller nej, det borde stå 654... CC! :mattias
- Eh.. OK!? Men det står ju "625" "CC"! :fakta
- Jo, visst iofs, men...eh.. rhrrm det.. "står fel" he he. :tummenupp
- eh ok... :glömdet

:rolleyes:
 
Last edited:

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Jag har letat i manualen och googlat, men jag hittar ingenstans något om det. Eller är det bara olja+filter samt ventiljustering i vanlig ordning som ska göras?

Har några filer på min andra dator som jag ska hämta hem till helgen. PM'a din mail... Det är en hel del på checklistan, typ smörja länkage och kika på några spel.

Orkar du hålla ut till helgen?
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Borde inte sånt gå att rätta till?

Jag menar...
Hur kul är det den dagen hojen ska säljas och man sitter där med köparen som skummer igenom regbeviset.

- "625"!? eh.. öh... ÄR inte detta en 660!? Eller?!
- Jojo, självklart... men...
- Men det står ju "625" hästar här! Borde det inte stå "660" hästar?
- Jo, Eller nej, det borde stå 654... CC! :mattias
- Eh.. OK!? Men det står ju "625" "CC"! :fakta
- Jo, visst iofs, men...eh.. rhrrm det.. "står fel" he he. :tummenupp
- eh ok... :glömdet

:rolleyes:

tror inte att köparen skulle haka upp sig på det...man ser att hojen är en 660 och inte 625a
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
tror inte att köparen skulle haka upp sig på det...man ser att hojen är en 660 och inte 625a

Tror visserligen inte jag heller, men det finns ju alla "typer" av spekulanter dock. Förövrigt ska det väll i värsta fall gå att utläsa "654cm3" i form av text någonstanns på cylindern antar man ju...

Nåja, en "bagatell" hursom... :tummenupp
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Nu är nya bakdelen klar, bara lite finputs sen ska den rullas ut i helgen!!!
BRRAAAAAAAAPP!!!!!!!!!!!!!!!:yoparty :yoparty :yoparty

Härligt, någon bild på resultatet?:gnissla

Skall byta drivpaketet nu, men har fortfarande beslutsångest för vilken drev kombo som är bäst?
Så tänkte fråga er vad ni kör med för drevning och hur hojen beter sig med den drevningen. Ägaren innan mig hade bytt till 17/ (40-42) tror jag att det var. 16/42 är det standarden?:confused:
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Min kära hoj sitter och bara väntar på nya gatdäck (slicks sitter på nu) som förhoppningsvis kommer på fredag!!! :Bugar

Så till helgen blir det Brappppppppp! Brraaaaaaaaapppp:yoparty :banana

brappbrappp.JPG
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
16/40 har jag hört ska vara bra för allround åkning.. Bus men ändå ok på motorväg.

Okej okej, ah får kolla lite, såg något program där man kunde räkna på ut växlingen och massa annat skit:va men jag kommer till 90% bara köra kurviga goa landsvägar, och bus körning:yoparty
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Last edited:

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Så länge reflexen reflekterar ljuset bra, så borde det la vara lugnt?
Tänkte på det, min hoj skall senast besiktigas 2011, antar att det är så får många andra här.. Men besiktigar ni era hojjar ändå???

Sant! Bara den syns bra bakifrån fick jag höra senast jag besiktade hojen!

Tror inte det är många som svänger förbi SBP bara för nöjes skull... :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top