Ktm 660

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Så här ska hojen se ut när man gjort en 12-o'clock...
Eller var det kanske en 1-o'clock? :va
 

Bifogat

  • DSC_3375.jpg
    DSC_3375.jpg
    82.1 KB · Visningar: 117
  • DSC_3376.jpg
    DSC_3376.jpg
    82.8 KB · Visningar: 83

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Ja, en liten förklaring på ovanstående kanske skulle vara på sin plats...

Mina herrar och herrar (finns väl inga damer här?):
Jag har, för första gången med moped eller mc (cross räknas inte i min värld :näsblod) dragit över på bakhjulet!

Passade på att åka ut en sväng i det underbara vårvädret som rådde idag. Vägarna var snustorra och solen värmde, dock var det ganska kyligt ändå då kvicksilvret inte stigit särskilt högt och en kall vind blåste på.
Ute och körde med min kompis som kör Husa 650, och tar en lugn väg med lite trafik, schyssta rakor och fin miljö.

Wheelar på lite lugnt, kollar på när han tränar. Allt är fint.

Sen, sen jäklar. Förra året fick jag aldrig riktigt grej på det där med att balansera i låga hastigheter. 70km/h går fint, men ska jag ner i tvåan och ligga kring 50 går det sämre.
Så, nu skulle det provas lite.
Ner i tvåan, knyck i styret och knyck med högerhanden, som jag alltid gör.

*skraaaap* säger det innan jag ens hinner tänka ordet "bakbroms".
Sitter dock fortfarande kvar på hojen och vill inte släppa taget.
Känner (och ser) att jag nu börjar tippa över åt höger, och bestämmer mig för att det vore dumt att få benet i kläm. Så jag skjuter ifrån så att vi ska hamna en bit ifrån varandra.

Simmar ryggsim några meter, och tittar ledsamt på när min lilla älskling kanar iväg.

Som tur var gick det ju inte särskilt fort (jag tycker inte om att köra fort), kanske en 35-45km/h, så jag klarade ju mig oskadd. Visserligen tyckte mina crosskläder att asfalt var ett ytterst dåligt underlag att glida på, så de är ju lite slitna. Däremot klarade sig stövlar, handskar och hjälm utan några som helst blessyrer.

Springer fram till hojen, lyfter upp den och rullar till sidan för skadeinspektion.

Båda burkarna skrapade, och bakplasten skrapad plus spräckt. Plasten var dock lite skadad sen tidigare och redan planerad att bytas till sommaren, så det struntar jag i.
Burkarna däremot. Hmm. Jag tyckte att "Äh, nu ser den bara lite Rock'n'Roll-ig ut, hardcore! :yoparty
Tänkte att det kanske, möjligtvis går att köpa bara själva slutstyckena om man har tur, och att det ju vore en smidig lösning.
Då kommenterar min gode vän att burkarna inte har samma höjd längre, och vid närmare undersökning visar det sig bero på att vänstra burken blivit upptryckt i fästet, och fått en rejäl buckla i sig. Suck.

Nåväl, man ska inte gråta över spilld mjölk, och inte skrapade Akra-burkar heller. Så jag kör glatt vidare.

Så nu till den stora frågan, GÅR det att köpa slutstyckena separat till burkarna? Vänster burk behövs ju helt och hållet ny, men den högra går ju bra att rädda.

Och ifall ni undrar så föll bakdelen (med blinkers, bakljus och nummerplåt) av förra gången vi var ute och körde, är därför det ser lite tomt ut där bak. :tungan
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Ktm 660 VS ktm 625 VS Husky SM510R

Jag är i valet och kvalet att köpa en av dessa skall provköra på lördag men jag undrar om era åsikter
Lite info om bågarna

660 SMC Year: 2004 Mileage:662 miles 106 MIL
Mileage:662
Price: £3750
FORMER PRESS BIKE FROM THE 660 CUP, JUST HAD COMPLETE ENGINE REBUILD, FULL AKRO EXHAUST, H.M. TUNED ENGINE AND SUS. , TOUCHKEY IMMOBILISOR, BLACK RIMS. A NOISEY, ANTI-SOCIAL BEAST... PERFECT! YOU WON`T FIND A FRESHER 660.
__________________
625 SMC Mileage:6100Miles 976 MIL Year: 2006

Price: £3750
NICE TIDY 1 OWNER 625, ORIGINALY SUPPLIED BY US AND WITH FSH. COMPLETELY STANDARD AND UM-MOLESTED LATE TWIN PIPE LC4. BETTER PERFORMANCE THAN A 640 BUT EASIER TO LIVE WITH THAN A 660! KICK + ELECTRIC START. GOOD TYRES, CHAIN AND SPROCKETS. 8 MONTHS TAX. CALL TO ARRANGE A TEST RIDE

Husqvarna SM510R 2005 256 Mil £3800

Kan man slänga på enduro hjul på 660 å 635 å köra lite smutsvägar, är fjödringen ok för off road?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
i8lusaka; Kan man slänga på enduro hjul på 660 å 635 å köra lite smutsvägar skrev:
Såklart du kan sätta på grushjul, men en del får fixa lite med oket för inget ska ta i ekrarna i fram, men tydligen har någon fått det att fungera att sätta ditt 2-kolvok. Nja på grusvägar går det bra men när det börjar bli lite gropar & stigar mm så kan den kännas lite väl hård
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Passar dubbelpipornar 2005-2006 bakskärm + sidopaneler på en 2004 med enlelpipa?

Och var kan jag hitta grafik till 660 jag hittar bara till de nya KTM
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Passar dubbelpipornar 2005-2006 bakskärm + sidopaneler på en 2004 med enlelpipa?

Och var kan jag hitta grafik till 660 jag hittar bara till de nya KTM

Nej, du måste väl byta bakram också om jag inte missminner mig. Finns omskrivet flera gånger tidigare, även artikelnr. på allt som behövs. Hittar inte det just nu, du kan ju söka själv, ska se om jag hittar det.
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Bakram måste byttas, razorblade har svar på allt detta.

Tack Petter å Gnutten
Jag har inte hunit läsaigenom alla inlägg sorry jag anade att någon hadde gjort det så de blir till att kolla igenom alla.
Jag skall testa 660 625 Husky 510 husky 610 imorgon så vifår se vad det blir , lutar åt 660 den som jag skrev om innan.
Lite bilder men tyvär har jag ingen på Husky510



660 SMC Year: 2004 Mileage:662 miles 106 MIL
Mileage:662
Price: £3750
FORMER PRESS BIKE FROM THE 660 CUP, JUST HAD COMPLETE ENGINE REBUILD, FULL AKRO EXHAUST, H.M. TUNED ENGINE AND SUS. , TOUCHKEY IMMOBILISOR, BLACK RIMS. A NOISEY, ANTI-SOCIAL BEAST... PERFECT! YOU WON`T FIND A FRESHER 660.
__________________
625 SMC Mileage:6100Miles 976 MIL Year: 2006

Price: £3750
NICE TIDY 1 OWNER 625, ORIGINALY SUPPLIED BY US AND WITH FSH. COMPLETELY STANDARD AND UM-MOLESTED LATE TWIN PIPE LC4. BETTER PERFORMANCE THAN A 640 BUT EASIER TO LIVE WITH THAN A 660! KICK + ELECTRIC START. GOOD TYRES, CHAIN AND SPROCKETS. 8 MONTHS TAX. CALL TO ARRANGE A TEST RIDE

Husqvarna SM510R 2005 256 Mil £3800
 

Bifogat

  • getimg.jpg
    getimg.jpg
    34.6 KB · Visningar: 81
  • 625.jpg
    625.jpg
    35.3 KB · Visningar: 78

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
Nu ska man äntligen ut å köra en längre tur efter ha rivit ner hela insidan på garaget för att till slut, bygga upp ett nytt (större) under sommaren:banana

Solen värmer :yoparty
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Efter min lilla 1-o'clock häromdagen tog jag idag ut hojen till garaget för att skruva bort burkarna och se om de går att reparera lite tillfälligt tills jag köpt nya.

Det hela slutade med att hojen i princip är 3/4-strippad nu. Ram, motor, sving och styre sitter kvar, men allt annat är borta.
Bestämde mig nämligen för att jag lika bra kunde skruva isär allt nu på vårkanten och tvätta upp/fetta in allt riktigt ordentligt, så att jag vet att allt är i skick till sommaren.

Ska även byta bromsbelägg fram och bak också.

Just ja, så tog jag bort hela givaren som sitter på stödet. Den som förhindrar tomgångskörning med stödet nere som väl "alla" tar bort?
Den har ju varit urkopplad, men jag tyckte lika väl att jag kunde ta bort den helt och hållet, den har ju ingen funktion och så sparar jag ju vikt!
Har börjat bli lite viktmedveten när jag jämför min 660 med min 520SX och polarnas Husa 650s. Då framstår ju 660n som en flodhäst! Hehe.

Bilder följer på demonteringen lite senare.
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Någon som har besiktat med skylten uppe på "lilla" läppen? (Som tex pansarvagnen har den)
Går det igenom?

Klart det går igenom!!!!:tummenupp
Får man ju hoppas iaf, den syns ju bra bakifrån och man tycker ju inte det borde vara några problem med vinkeln..?
Den ska besiktigas senast sista april så snart får vi svar...
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top