Ktm 660

TigerSWE

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Honda CBR 600RR, tidigare #KTM 660SMC -05#
Då var man ny ägare till en KTM 660 2005=) har iof gått 1850mil men mkt landsväg..borde jag vara orolig över milen på hojjen? det enda han sa att han hade lämnat in och fått det ordnat med insatsgänger i oljetråget...ngn mer som haft detta problem med sin hoj med läckage? Väldigt fin skött hoj..och killen som haft den var väldigt trevlig och berättade vad han hjort med hojjen..känns tryggt..med tanke på att jag fick numret av firman jag köpet den av.

fick även en 2000mila service på köpet..vad ingår i den? de sa att den var värd 3000:- gav 54900 för hojjen.

tacksam för svar..hörs säkert mer!=)

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Då var man ny ägare till en KTM 660 2005=) har iof gått 1850mil men mkt landsväg..borde jag vara orolig över milen på hojjen? det enda han sa att han hade lämnat in och fått det ordnat med insatsgänger i oljetråget...ngn mer som haft detta problem med sin hoj med läckage? Väldigt fin skött hoj..och killen som haft den var väldigt trevlig och berättade vad han hjort med hojjen..känns tryggt..med tanke på att jag fick numret av firman jag köpet den av.

fick även en 2000mila service på köpet..vad ingår i den? de sa att den var värd 3000:- gav 54900 för hojjen.

Grattis. Milen ska inte vara några problem om den är välskött. LC4 motorerna går många tusen mil innan det är dags att renovera. Men priset tycker jag är i överkant om man tittar på milen och vad "vi andra" har fått ge på sista tiden. 47k har iaf 2 betalar sista månaden, en med akrasystem och dessa hojar hade gått under 1000mil. Polaren betalade precis 50k för en 06 utagen 07. Så lite dyrt var det med grattis till en grym hoj och var inte orolig för milen. Men det är du nog inte eftersom du köpte cykeln.

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Fundera lite över det som många har runt burkarna bak, ser ut som en gummi slang som löper runt för att skydda dem. Är detta något hemma fix som många gör (isf av vad för produkt/material?) eller finns det att köpa färdigt? :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Fundera lite över det som många har runt burkarna bak, ser ut som en gummi slang som löper runt för att skydda dem. Är detta något hemma fix som många gör (isf av vad för produkt/material?) eller finns det att köpa färdigt? :)

Slangklämma & trädgårdslang alt bensinslang.:D

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Jag skulle akta mig för en trädgårdsslang. Den smälter gärna när burken blir varm, framför allt om man kör orginalburkar som blir varmare.
Biltemas kylarslang funkar alla tiders.

okej tackar, får dra iväg och kolla vad man får tag på:)

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

54900 låter lite väl mycket med tanke på milen.
Jag betalade 49k för min och den har bara gått ca300 mil.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag skulle akta mig för en trädgårdsslang. Den smälter gärna när burken blir varm, framför allt om man kör orginalburkar som blir varmare.
Biltemas kylarslang funkar alla tiders.

Men det ser ju coolt ut en stund framöver! :)

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Ja 54900 lät ju lite högt med nästan 2000 mil, polarn köpte ju sin 05:a med akra för 47' för tre veckor sedan och jag köpte min med akra, svart plast och svarta behrfälgar för 50' förra sommaren...

Men om du räknar om det till nåt som tidningen auto & motorsport kallade "KPK" så är det skitbilligt!!!!:tummenupp :hihi

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Är "skjuts pinnarna" standard? hade det på min 660 när jag köpte den beg.
Men nu när jag bytte till 625an så satt det inga på, och ägaren sa att det inte fanns några på när han köpte den ny:S Miss utav återförsäljaren eller ville han behålla dem själv (vad han nu skulle ha dem till)
Aja skit samma, vart kan man få tag på det? länka gärna:)

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Men nu när jag bytte till 625an så satt det inga på, och ägaren sa att det inte fanns några på när han köpte den ny:S Miss utav återförsäljaren eller ville han behålla dem själv (vad han nu skulle ha dem till)

http://www.mcweb.se/ShowProduct.aspx?prodid=5358&cat=1986

funkar ju annars med bultar som man skruver i bara..och kedjerullare innuti som fotstöd

TigerSWE

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Honda CBR 600RR, tidigare #KTM 660SMC -05#
Ja 54900 lät ju lite högt med nästan 2000 mil, polarn köpte ju sin 05:a med akra för 47' för tre veckor sedan och jag köpte min med akra, svart plast och svarta behrfälgar för 50' förra sommaren...

Men om du räknar om det till nåt som tidningen auto & motorsport kallade "KPK" så är det skitbilligt!!!!:tummenupp :hihi

Jag fick ju som tur acra(slipon) med också men kanske ändå inte värt de extra slantarna jag gav för min=) men men pengar är bara papper lr hur?=)

Vad menade de med"KPK"?

Börjar suga lite i gashanden nu=) hämtar den idag...

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Hoj
Yamaha TTR 600

Kolla upp först så att du får skjutsa, som min 660 -04 tex är registrerad bara för 1 förare och 0 passagerare. Får alltså inte skjutsa på dom alls.
Sitter heller inga skjutspinnar på dom som nya.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
1000-milaservice?

Jaha grabbar, nu undrar jag lite här.
Jag vet inte exakt hur långt min 660 har gått, men jag skulle tippa på att den har rullat närmare 1000 mil snart. Så jag börjar fundera, ska man göra någon större 1000-milaservice på 660n? Eller är det något speciellt maskinellt man borde kolla upp innan säsongen drar igång? :va

Jag har letat i manualen och googlat, men jag hittar ingenstans något om det. Eller är det bara olja+filter samt ventiljustering i vanlig ordning som ska göras?

Börjar bara fundera på när ringar, lager o. dyl. ska kollas på en LC4, har väl smittats lite av serviceintervallerna på 520 SXn, men någon gång bör ju sådant göras på en LC4 också tycker man. :tungan

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Hoj
Yamaha TTR 600
Jaha grabbar, nu undrar jag lite här.
Jag vet inte exakt hur långt min 660 har gått, men jag skulle tippa på att den har rullat närmare 1000 mil snart. Så jag börjar fundera, ska man göra någon större 1000-milaservice på 660n? Eller är det något speciellt maskinellt man borde kolla upp innan säsongen drar igång? :va

Jag har letat i manualen och googlat, men jag hittar ingenstans något om det. Eller är det bara olja+filter samt ventiljustering i vanlig ordning som ska göras?

Börjar bara fundera på när ringar, lager o. dyl. ska kollas på en LC4, har väl smittats lite av serviceintervallerna på 520 SXn, men någon gång bör ju sådant göras på en LC4 också tycker man. :tungan

Räcker gott med typ ventiljustering, olja/filter, tändstift o lite sånt småtjafs.. behöver inte göra några större ingrepp i motorn försen jag har för mig 4-5000 mil

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90

Tror du har samma aluminiumbakram som ja har på min -04 det är nog inte att rekommendera att köra med skjuts då den är ganska klen.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Tror du har samma aluminiumbakram som ja har på min -04 det är nog inte att rekommendera att köra med skjuts då den är ganska klen.

625 -06 har stålbakram och är reggad för passagerare. Det finns väl inte många 660 ägare som har skjusspinnarna på så det borde gå att köpa av någon. Annars har säkert någon KTM-handlare några liggande, du är inte den första som inte fått med pinnarna...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln