Ktm 660

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
jo tack, har sebring slip-on på nu och de låter helvete

jag slängde på ett större drev i fram o de resulterade att den gick 2km/h långsammare :p hur fort går era ? min toppar 166 med 15-38 :S inte för att de är så kul att köra så fort men tycker de låter lite lite ?
 
Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
haha. jag kör den ju inte som min förra heller. tycker bara de fattas lite effekt hur man än vrider o vänder på det.

är också lite sugen på lite mer mos i den, som killen några rader över.. :yoparty

ny kam
omdrevning
bestycka om den
rensad ljuddämp
konat öppet knfilter

låter de som en bra ide eller waste of time?
Min är helt original förutom drevning 16-42. Inget högfartsmonster men går ju ändå upp på trean i som mest 95 på slät väg. Lite guppigt eller krön så är 4an och 5an i högre farter inga problem :tummenupp
 

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
kan du gasa upp den på 3an ? :O

3:an kan jag nog också gasa upp den med gung, men resterande växlar är bara att glömma för min del, iof är min fjädring helt felinställd.. har märkt att de spelar en stor roll för att få upp den i de högre farterna..
 
Last edited:

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
de kan nog inte jag men man måste ju inte rycka mycke, 4an går ju också sittandes om man sliter en del men på 5an måste man ställa sig upp o gunga till o rycka som en galning men de går :p
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
kan du gasa upp den på 3an ? :O

Ja visst, inga som helst problem. Behöver inte rycka i styret heller, bara slå av på gasen och så på igen :tummenupp Från ca 50 till 95 använder jag 3an. Min fjädring är minst sagt sten hård, hårdare än min racehoj :rolleyes: Med mjukare fjädring räcker det att rycka i styret på trean i stället för att slå av på gasen.
 
Last edited:

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Har aldrig hajjat vad ni menar med att "rycka i styret", jag rycker som ett djur och 660:n kommer endå inte upp...Vilka hastigheter kör ni när ni ska komma upp på vardera växel och hur rycker man i styret korrekt? Full gas sen rycka i styret?


15/40 har jag.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Har aldrig hajjat vad ni menar med att "rycka i styret", jag rycker som ett djur och 660:n kommer endå inte upp...Vilka hastigheter kör ni när ni ska komma upp på vardera växel och hur rycker man i styret korrekt? Full gas sen rycka i styret?


15/40 har jag.

gasa till en gång och sedan ett snabbt ryck halva rullen så går den upp!!:yoparty:D
 

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
Har aldrig hajjat vad ni menar med att "rycka i styret", jag rycker som ett djur och 660:n kommer endå inte upp...Vilka hastigheter kör ni när ni ska komma upp på vardera växel och hur rycker man i styret korrekt? Full gas sen rycka i styret?
15/40 har jag.

vilken växel börjar de bli svårt då ? 1-2 behöver du väl bara gasa ? 3an med för vissa dock inte på min för så bra drag är de inte så måste böra rycka redan där. jag får upp min på 3an från typ 60, 4an från 80 o femman va de länge sen jag testa men har för mig att jag slet upp den lite över 100. jag har 15/38 så för dig ska de inte va så svårt till 4an iaf
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Har aldrig hajjat vad ni menar med att "rycka i styret", jag rycker som ett djur och 660:n kommer endå inte upp...Vilka hastigheter kör ni när ni ska komma upp på vardera växel och hur rycker man i styret korrekt? Full gas sen rycka i styret?


15/40 har jag.

Det är bara en fråga om teknik. När jag köpte min första fick jag inte upp framhjulet mer än nån cm på 3:an. Tyckte jag slet som ett djur... Efter ett tag så var det sällan jag missade att ta upp den på 4:an, med orginaldrevning på både -04 och -06. Jag har aldrig använt koppling då det ska vara en erkänt klen del.
 

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
så nu har man blivit stoppad av polisen pga att den låter så mycke :/ hur gör man för att få tyst på den utan att tappa så mycke effekt ? har sebring slip-on
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
så nu har man blivit stoppad av polisen pga att den låter så mycke :/ hur gör man för att få tyst på den utan att tappa så mycke effekt ? har sebring slip-on

finns en insats att stoppa i (om du har sebring hunter?), är som en perforerad kopp i metall man skruvar dit.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
På 1:an reser den när jag bara gasar, på 2:an....njaaa asså just så pass kanske 2cm med bara gas, på 3:an tvivlar jag på att de går med bara gas eftersom 2an går sådär. Sitter jag fel?

Nu ska jag ut och träna i regnet och ja ska inte komma hem förns jag har fått upp hojen!!
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
På 1:an reser den när jag bara gasar, på 2:an....njaaa asså just så pass kanske 2cm med bara gas, på 3:an tvivlar jag på att de går med bara gas eftersom 2an går sådär. Sitter jag fel?

Nu ska jag ut och träna i regnet och ja ska inte komma hem förns jag har fått upp hojen!!

Tror du får träna en hel del om du inte får upp den på tvåan
 

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
finns en insats att stoppa i (om du har sebring hunter?), är som en perforerad kopp i metall man skruvar dit.

vet inte om de är en hunter, fick inte med nåt och de ser inte ut som att de ska gå att sätta dit nåt heller, får väl bygga nåt eget men känns som att den kommer gå sämre, tycker den redan går för dåligt :p

På 1:an reser den när jag bara gasar, på 2:an....njaaa asså just så pass kanske 2cm med bara gas, på 3:an tvivlar jag på att de går med bara gas eftersom 2an går sådär. Sitter jag fel?

Nu ska jag ut och träna i regnet och ja ska inte komma hem förns jag har fått upp hojen!!

men på 2an ska de ju gå jättelätt, så längre du inte hänger över styret så går de ju inte att misslyckas :p
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Är på jakt efter cross/enduro hjul till knarren.
Någon som har tips på var man kan hitta detta till en rimlig peng?

Antar att man ska satsa på 21" fram och 18/19" bak eller?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top