Ktm 660

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har precis gett mig in på att snickra i hopp egna dekaler.
Finns det någon som råkar sitta på ett par mallar för formerna till 05 och framåt?

:yoparty

Jo det finns....

Mallarna är dock vanligtvis dekalmakare väldigt måna om att inte dela med sig av utan de brukar kosta pengar.
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Jo det finns....

Mallarna är dock vanligtvis dekalmakare väldigt måna om att inte dela med sig av utan de brukar kosta pengar.

Har nog löst det, va ute och mätte lite och snode lite bilder från racestyles.
Vore dock skönt om man fick tag i något som va i photoshoop format.
Vet du någon som säljer?
 

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Götet
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
Tänkte byta kolv då jag ser över motorn efter lagerras. Någon som vet om Wiseco kolvar är något som man kan köra med?
De ligger i samma prisklass som Wössner och lite billigare än Mahle.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jag har vektor mallar för ktm LC4 innan 05.. dvs den gamla plasten. Det är väl samma kylarvingar iaf?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tänkte byta kolv då jag ser över motorn efter lagerras. Någon som vet om Wiseco kolvar är något som man kan köra med?
De ligger i samma prisklass som Wössner och lite billigare än Mahle.

Visst går de att köra med och där är absolut inget fel på dem. Får jag välja mellan dem och Wössner blir det dock Wössner. Mahle är dyrast men ack så bra...
 

LasseLeet

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2010
Ort
Finland!
Hoj
KTM 640 -07
tjenare! denna sommar hade jag tänkt mig en 660. Och eftersom jag är FATTIG STUDERANDE blir det en begagnad.
Men alla som är utsatta nu är körda ~2000mil och då undrar jag om livslängden på dessa lc4:eek:r och om det är någon stor service som ligger bakom hörnet när alla ligger nästan jämnt på 2000mil.
Så man inte behöver skruva hela sommar utan kan köra istället..
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
tjenare! denna sommar hade jag tänkt mig en 660. Och eftersom jag är FATTIG STUDERANDE blir det en begagnad.
Men alla som är utsatta nu är körda ~2000mil och då undrar jag om livslängden på dessa lc4:eek:r och om det är någon stor service som ligger bakom hörnet när alla ligger nästan jämnt på 2000mil.
Så man inte behöver skruva hela sommar utan kan köra istället..

Hur långt är ett snöre ?

på B svara jag 5000 mil :yoparty
 

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Götet
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
tjenare! denna sommar hade jag tänkt mig en 660. Och eftersom jag är FATTIG STUDERANDE blir det en begagnad.
Men alla som är utsatta nu är körda ~2000mil och då undrar jag om livslängden på dessa lc4:eek:r och om det är någon stor service som ligger bakom hörnet när alla ligger nästan jämnt på 2000mil.
Så man inte behöver skruva hela sommar utan kan köra istället..

Gällande "stor service" så finns det väl egentligen inga mil där det kommer en "stor service"... Men det kan komma en "oväntad storservice" och egentligen när som helst, det bör du vara medveten om.
Viktigt är dock att olja, rätt olja, och filter har sköts!

Min KTM 660 fick lagerhaveri efter nästan exakt 1500 mil. Men jag är övertygad att det var pga mitt dåliga oljeval samt min körstil, full gas-full broms. Sedan åker jag ganska långt när jag väl satt mig på hojen, min 10 mil och snurrar inte runt i stan.
Att ligga på högt varv under lång tid kan göra att "hållbarheten" blir ganska så kort. Kan tillägga att förutom lagret så var min motor i mycket bra skick, vilket förvånade mig lite...

Skulle tro att det är detta haveri de vill slippa och därför säljer. Men sedan har jag hört att LC4 lätt kan rulla 5000 mil utan problem, som sagt det beror hur den körs...

Du bör kolla upp med säljaren hur denna har använt och tagit hand om sin 660. Min känsla är att om en person har lagt ner mycket tid och pengar på sin hoj så brukar den också vara ett bra exemplar, men ingen garanti.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
tjenare! denna sommar hade jag tänkt mig en 660. Och eftersom jag är FATTIG STUDERANDE blir det en begagnad.
Men alla som är utsatta nu är körda ~2000mil och då undrar jag om livslängden på dessa lc4:eek:r och om det är någon stor service som ligger bakom hörnet när alla ligger nästan jämnt på 2000mil.
Så man inte behöver skruva hela sommar utan kan köra istället..

Var letade du?

Jag hittar inte en 660 över 2000 mil. Flera under 400 dock.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det som rasar på alla LC4 motorer är ramlager och vevstakslager. Det är inte ovanligt att jag plockar ner en motor med fräsch kolv som rullat 3000mil men lagren har rasat.Offroadmotorer som rullat 5000mil grusbus och fortfarande är friska finns där ungefär lika många som motardlik som rasar efter 1500mil...

Största boven i dramat är att man följt serviceintervallerna och kört 500mil mellan oljebytena. Jag hade gärna skjutit den person på KTM ekonomiavdelning som fördubblade serviceintervallet på 660n.
På 500mil hårdkörning förbrukar man ungefär halva oljevolymen och den oljan som är kvar får det tufft med rasade lager som följd. Nästa bov i dramat är motardåkare som övervarvat vid nerväxling eller bara övervarvar i brist på motoröra, veven börjar flexa och det äter upp lagren på nolltid. Detta åtgärdas med uppgraderad stake och andra ramlager som tillåter mer flex utan att rasa....
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
tjenare! denna sommar hade jag tänkt mig en 660. Och eftersom jag är FATTIG STUDERANDE blir det en begagnad.
Men alla som är utsatta nu är körda ~2000mil och då undrar jag om livslängden på dessa lc4:eek:r och om det är någon stor service som ligger bakom hörnet när alla ligger nästan jämnt på 2000mil.
Så man inte behöver skruva hela sommar utan kan köra istället..
Det där är konstigt. Väldigt få stånkor som gått mer än 2000 mil... även fast dom är 15 år gamla. :rolleyes:
 

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Götet
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
Nästa bov i dramat är motardåkare som övervarvat vid nerväxling eller bara övervarvar i brist på motoröra, veven börjar flexa och det äter upp lagren på nolltid. Detta åtgärdas med uppgraderad stake och andra ramlager som tillåter mer flex utan att rasa....[/QUOTE]

Boris,
Vad är det för en uppgraderad stake..? Någon SMR variant?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nästa bov i dramat är motardåkare som övervarvat vid nerväxling eller bara övervarvar i brist på motoröra, veven börjar flexa och det äter upp lagren på nolltid. Detta åtgärdas med uppgraderad stake och andra ramlager som tillåter mer flex utan att rasa....

Boris,
Vad är det för en uppgraderad stake..? Någon SMR variant?[/QUOTE]

Staken kommer från Pankl Racing vilka är KTM hovleverantör till fabriksteam och specialmotorer. Den går att köpa från Pankl men finns inte i katalogen och kostnaden är avskräckande för gatåka. För bild se min signatur där jag säljer en 450stake....

För gatåka hade jag bara uppgraderat veven till kullager istället för rullarna. Då blir man av med majoriteten av inklämmningsymptomen vid övervarv och skall man inte tävla och höja varvtalet räcker det gott.
 

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Götet
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
Boris,
Tackar.. :Bugar
Kullager på ena sidan veven får det bli, svårt att montera på båda sidor... Staken hoppar jag...
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Tänkte gästa lite i tråden med en fråga, har hört att det sitter ett 4-kolvs brembo ok på 660:in, stämmer det? Jag söker ett sådant och undrar om nån här vet vilka andra hojar som har samma ok. Är det någon här som har ett att sälja så köper jag gärna, helst komplett med slang och pump :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tänkte gästa lite i tråden med en fråga, har hört att det sitter ett 4-kolvs brembo ok på 660:in, stämmer det? Jag söker ett sådant och undrar om nån här vet vilka andra hojar som har samma ok. Är det någon här som har ett att sälja så köper jag gärna, helst komplett med slang och pump :tummenupp

har ett tvåkolvsok med slang och bromspump till salu.
Vill du bara köpa slang å pump så e de ok:tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top