tjenare! denna sommar hade jag tänkt mig en 660. Och eftersom jag är FATTIG STUDERANDE blir det en begagnad.
Men alla som är utsatta nu är körda ~2000mil och då undrar jag om livslängden på dessa lc4
r och om det är någon stor service som ligger bakom hörnet när alla ligger nästan jämnt på 2000mil.
Så man inte behöver skruva hela sommar utan kan köra istället..
Gällande "stor service" så finns det väl egentligen inga mil där det kommer en "stor service"... Men det kan komma en "oväntad storservice" och egentligen när som helst, det bör du vara medveten om.
Viktigt är dock att olja, rätt olja, och filter har sköts!
Min KTM 660 fick lagerhaveri efter nästan exakt 1500 mil. Men jag är övertygad att det var pga mitt dåliga oljeval samt min körstil, full gas-full broms. Sedan åker jag ganska långt när jag väl satt mig på hojen, min 10 mil och snurrar inte runt i stan.
Att ligga på högt varv under lång tid kan göra att "hållbarheten" blir ganska så kort. Kan tillägga att förutom lagret så var min motor i mycket bra skick, vilket förvånade mig lite...
Skulle tro att det är detta haveri de vill slippa och därför säljer. Men sedan har jag hört att LC4 lätt kan rulla 5000 mil utan problem, som sagt det beror hur den körs...
Du bör kolla upp med säljaren hur denna har använt och tagit hand om sin 660. Min känsla är att om en person har lagt ner mycket tid och pengar på sin hoj så brukar den också vara ett bra exemplar, men ingen garanti.