Ktm 660

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Jag har inte fått mer än gnälliga kommentarer från Polisen ang avsaknad av blinkers, dem brukar vara lite mer intresserade av att skälla ut en för bakhjulsåkning osv här nere :)

Ja men blir man stoppad av trafikpolis (främst mc-polis) som vet vad han gör så får du böter plus ombesiktning.
 

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Hej är nybliven 660 -04 ägare och har en däckfråga;

Bak sitter det ett 160/60 Pilot Road däck monterat, kedjan har legat emot däcket och skavt på gummit :confused:

Vad har ni för erfarenhet av 160/60 däck som passar utan att kedjan ligger emot? Passar inte 160/60 Pilot Road eller Power utan att ligga emot?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hej är nybliven 660 -04 ägare och har en däckfråga;

Bak sitter det ett 160/60 Pilot Road däck monterat, kedjan har legat emot däcket och skavt på gummit :confused:

Vad har ni för erfarenhet av 160/60 däck som passar utan att kedjan ligger emot? Passar inte 160/60 Pilot Road eller Power utan att ligga emot?

Mitt pilot road låg inte emot...... har jag för mig??:va
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kommer inte ihåg om det var Pilot eller om det var Dunlop som hade en bredare stomme som gjorde att det tog i kedjan.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
PÅ 660 har jag aldrig haft problem att 160 däck har tagit i kedjan. Pilot Power använde jag mest då. Kolla så att hjulet inte står snett eller att någon distans saknas, monterats fel.
 

Aggelito

Superhjälte
Gick med
5 Jan 2010
Ort
Gothia
Hoj
Seckssecksti
Tack tack...det tog mig 1 år att äntligen få tummen ur och göra nått åt bakdelen. Ja att köra runt utan blinkers och sånt i sthlm blir bra mycket dyrare än att rensa röven fint haha.

Slänger upp en till bild på fina hojen min:krama

View attachment 295946


Blev jävligt bra. Fick du fixa nåt nytt för att fästa regplåten på, eller funkade det med den svarta originalplasten?
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Blev jävligt bra. Fick du fixa nåt nytt för att fästa regplåten på, eller funkade det med den svarta originalplasten?

tack, jag har sågat bort gamla plasten. Använde den här från kära biltema: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1723&iItemId=155956

Borrade hål till blinkers på vardera sida. Var dock tvungen att värma plasten med varmluftspistol för att böja ner den till rätt vinkel. Regskylten sitter i en vanlig regbehållare i plast från ava mc som är fastskruvad till biltema bakskärmen med 2 LED-bultar som funkar som regbelysning.

Själva bakskärmen sitter fast med kardborre (sitter ordentligt) och buntband (som extra). Jag sågade ner 2 jack i plastfästena som sticker ut från bakplasten, så att hela grejen sitter ordentligt tajt och stabilare horisontalt. Och en metallbit tvärsöver för att hålla de 2 utstickande plastfästena extra stabilt.

Fixat bättre kamera...

Här har du bild på undersidan:
20091231009.jpg20091231011.jpg

Från sidan:
20100106050.jpg20100106053.jpg20100106054.jpg
 
Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Okej tack för ditt och övrigas svar :tummenupp

Jag har svarta 17 tums exelfälg me talon nav och dunlop sportmaxx 160/60 däck på och på min tar också kedjan i. Har kört så en hel säsong utan problem. Men visst är det irriterande speciellt när kedjan e nyfettad och smetar ner ytterkanten av däcket. Men när man har kört ett par hundra meter så försvinner det. På fälgen sitter det 2 distanser på höger sida när ja monterar på hjulet, och på varje drevbult så sitter det en distans.

Jag prövade köra med 150/60-17 slicks på bana och då hade jag inga problem med att kedjan tog i hehe. Jag upplevde även hojen mer smidig med smalare däck, vi körde på en tajt goocartbana nämligen. Ja funderar att köra på 150 däck i sommar, vad har ni för erfarenheter på smalare däck på motarden? Jag funderar även på dreva om till orginal, just nu sitter det 42/16, ska köra på 38/16.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag prövade köra med 150/60-17 slicks på bana och då hade jag inga problem med att kedjan tog i hehe. Jag upplevde även hojen mer smidig med smalare däck, vi körde på en tajt goocartbana nämligen. Ja funderar att köra på 150 däck i sommar, vad har ni för erfarenheter på smalare däck på motarden? Jag funderar även på dreva om till orginal, just nu sitter det 42/16, ska köra på 38/16.

Tycker att det fungerar bra. Men det slits fortare eftersom man har mindre yta att åka på. Nu har jag iofs ett väldigt mjukt däck på så nu upplevs det väl dubbelt så fort.
 

Aggelito

Superhjälte
Gick med
5 Jan 2010
Ort
Gothia
Hoj
Seckssecksti
tack, jag har sågat bort gamla plasten. Använde den här från kära biltema: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1723&iItemId=155956

Borrade hål till blinkers på vardera sida. Var dock tvungen att värma plasten med varmluftspistol för att böja ner den till rätt vinkel. Regskylten sitter i en vanlig regbehållare i plast från ava mc som är fastskruvad till biltema bakskärmen med 2 LED-bultar som funkar som regbelysning.

Själva bakskärmen sitter fast med kardborre (sitter ordentligt) och buntband (som extra). Jag sågade ner 2 jack i plastfästena som sticker ut från bakplasten, så att hela grejen sitter ordentligt tajt och stabilare horisontalt. Och en metallbit tvärsöver för att hålla de 2 utstickande plastfästena extra stabilt.

Fixat bättre kamera...

Här har du bild på undersidan:
View attachment 297728View attachment 297729

Från sidan:
View attachment 297731View attachment 297732View attachment 297733

Får tacka för ditt uttömliga svar:Bugar
Som sagt; riktigt snyggt gjort!!:tummenupp
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Har den verkligen bara gått 200mil och man kan verifiera detta så bortåt 20kkr för lös motor..

Han jag köper av kan inte bekräfta att den har gått endast 200mil. Han säger att det enda han kan göra är att gå efter skicket och mätaren som jag får med.

Frågade om han hade någon form av intyg att motorn inte är stulen, vilket han inte har. Han köpte den av kompisen som vurpade sin hoj. Jag ska få motor-nr och kolla med polisen.

Hur kollar jag best motorn nu den inte går att starta eftersom den inte sitter i någon cykel. Och vad är det som gör en -04 igenkännbar?
 
Last edited:

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
angående milen kan du vell fråga han som seljer den om mc är besiktad och kolla upp milen via bilprovningen på nått sätt? eller får dom inte ge ut den infon?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Han jag köper av kan inte bekräfta att den har gått endast 200mil. Han säger att det enda han kan göra är att gå efter skicket och mätaren som jag får med.

Frågade om han hade någon form av intyg att motorn inte är stulen, vilket han inte har. Han köpte den av kompisen som vurpade sin hoj. Jag ska få motor-nr och kolla med polisen.

Hur kollar jag best motorn nu den inte går att starta eftersom den inte sitter i någon cykel. Och vad är det som gör en -04 igenkännbar?

Det låter skumt....

Lite därför att KTM mätarna är lätta att nolla med några knapptryck och sen är ramar och den mesta av plast och andra delar väldigt billiga och lätta att få tag på så man plockar inte ned en cykel efter en krasch utan lagar den istället...

En motor där milen inte går att verifiera är inte värd över 12-14.

Alla motorer tillverkade efter -03 är identiska till utseendet så enda sättet att identifiera dem är på motornr och gjutdatum i delarna.
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Tror ni man kan få på 525:ans plast på en 660? Min är en -04 men plasten dom säjer är till 525 (07-09)
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=7997&art=1633328


Vad skiljer 525 plasten till 05-06 mot 07-09, för dom har 05-06 plasten också om den är lättare att få att passa.
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=7997&art=2301025

Jag förstår att det inte kommer passa rakt av men är det ens värt ett försök med värmepistolen... (kommer behöva bygga en ny bakram oxå) men hur passar det mot dynan och tanken?

För det är väll ingen som vet vart man köper vit plast till 660 billigt?
 

Bifogat

  • 1194318-rescaledpic-300x300.jpg
    1194318-rescaledpic-300x300.jpg
    19 KB · Visningar: 52
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top