Ktm 660

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
Det är ett utmärkt pris om originalgrejerna följer med. Jag hade handlat om det inte vore för att där finns väl många LC4 i garaget redan...

härligt :) de som jag har kvar av originalprylarna är allt förutom lykta, luftburk, tank.. men allt de hittar man ju billigt beg för 1000 lapp.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
vadå rasar titt som tätt?? vad jag märkt är väl -04 och -05 samma motor?
Vad jag har läst/hört/sett själv så hade väl 03an nån svag punkt som gjorde dom extra rasbenägna?

Klart att en motor rasar om man inte servar eller tar hand om den och nej jag skulle inte köpa en beg hoj som ser halvfärdig ut, känns oseriöst!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Det är -02 och äldre som har ett sämre lager som rasade lite frekventare när man belastade grejerna hårt....
Jag ska inte säga emot dig i den frågan då jag inte är speciellt beläst i ktms motorhistoria, vet bara 3 person som ja känner som har ägt ktm 660 03/04 och har fått ras.

Sen kan kanske de bero på att dom har slarvat med oljan eller att den är väldigt känslig för bakhjulsåka, de vet ju inte jag. :)

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Skulle alla som rensat bakdelen (helst lagligt, men de går bra ändå) på 05ans bakdel kunna visa upp med bilder hur de har gjort, samt vilka delar som sitter på!

Skulle uppskattas väldigt mycket, då jag tänker rensa min bakdel!

Funderar på ett byte till KTM. Tänker 625-690...
Väsentliga skillnader att tänka på, servicar osv...?
Har säkert tagits upp förut, men kan inte leta mig till nån bra tråd...?

Ehh...den här tråden är ganska bra:va

hehe

Om jag skulle köpa en ktm nu så skulle det bli nya 690 SMC.

Last edited:

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
Skönt att du fick hojen såld, den borde ha gått snabbt med 30k!:)

fick inte ens 30..... men skit samma, nu e den borta o jag kan dra till thai o köpa nytt när jag kommer hem :D

marknaden verkar ju helt död... regnade in skumma bud, bla 23 o en beg Iphone, en A-traktor.. vad fan tror folk asså???

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Min bakdel blev så jävla snygg...bilder kommer på måndag när allt är färdig monterat!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
fick inte ens 30..... men skit samma, nu e den borta o jag kan dra till thai o köpa nytt när jag kommer hem :D

marknaden verkar ju helt död... regnade in skumma bud, bla 23 o en beg Iphone, en A-traktor.. vad fan tror folk asså???

Låter trist. Jag var rätt sugen när du sänkte till 30 men kände mig för lat att åka till Stockholm...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Skit fick nyligen 29k för min KTM LC4 400 -99 så hade jag kunnat slå till direkt på din. Min hoj kommer skeppas över till Finland nästa vecka.

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Så blev det!

Lampa biltema = 170 kr tror jag

Blinkers 24 mx = 4 st 500 kr

Led - bultar (regbelysning) mc varuhuset = 99 kr st

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Det blev riktigt snyggt :tummenupp
Själv orkade jag aldrig göra något seriöst utan körde bara utan blinkers och regplåtsbelysning....

Tack tack...det tog mig 1 år att äntligen få tummen ur och göra nått åt bakdelen. Ja att köra runt utan blinkers och sånt i sthlm blir bra mycket dyrare än att rensa röven fint haha.

Slänger upp en till bild på fina hojen min:krama

ktm660smc.jpg

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Tack tack...det tog mig 1 år att äntligen få tummen ur och göra nått åt bakdelen. Ja att köra runt utan blinkers och sånt i sthlm blir bra mycket dyrare än att rensa röven fint haha.

Slänger upp en till bild på fina hojen min:krama

View attachment 295946

Jag har inte fått mer än gnälliga kommentarer från Polisen ang avsaknad av blinkers, dem brukar vara lite mer intresserade av att skälla ut en för bakhjulsåkning osv här nere :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning