Ktm 660

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Problem redan...

Tog årets första sväng idag. Allt gick kanon första halvtimmen.
Men sen när jag närmar mig en rondell och växlar ner så dör hojen, typ bensinbrist.
Jag försöker kicka igång den när jag hade vridigt runt till reserven men det händer ingenting.
Väntar ca en kvart och provar igen. Då går den igång men dör efter 2sek. (ingen shoke, ingen gas)
Så här får jag igång den ca 5 gånger. Sen går den inte gång mer, väntar ytterligare en kvart och får samma resultat.
Får hjälp av en schysst kille att köra hem hojen på släp, när jag kommer hem har den läckt bensin på släpet.
Provar att starta igen innan jag ställer in den i garaget och får samma resultat igen.
Vad fan är fel?

Tråkig start på en ny säsong.
 

Bifogat

  • P130310_13.430001.jpg
    P130310_13.430001.jpg
    239.5 KB · Visningar: 118

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tog årets första sväng idag. Allt gick kanon första halvtimmen.
Men sen när jag närmar mig en rondell och växlar ner så dör hojen, typ bensinbrist.
Jag försöker kicka igång den när jag hade vridigt runt till reserven men det händer ingenting.
Väntar ca en kvart och provar igen. Då går den igång men dör efter 2sek. (ingen shoke, ingen gas)
Så här får jag igång den ca 5 gånger. Sen går den inte gång mer, väntar ytterligare en kvart och får samma resultat.
Får hjälp av en schysst kille att köra hem hojen på släp, när jag kommer hem har den läckt bensin på släpet.
Provar att starta igen innan jag ställer in den i garaget och får samma resultat igen.
Vad fan är fel?

Tråkig start på en ny säsong.

Det kan inte vara förgasaren som spelar dig ett spratt? Jag hade testat att plocka ur förgasaren och rengjort den. Om ingen annan har en genialisk lösning här dvs.
 

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
TOG BORT TÄNDSTIFTET och gjorde den ren och första kicken gick den igång :yoparty
tack alla som gav mej tips hur jag skulle få igång hojen :banana
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Det kan inte vara förgasaren som spelar dig ett spratt? Jag hade testat att plocka ur förgasaren och rengjort den. Om ingen annan har en genialisk lösning här dvs.

Jag hade lite strul i slutet på säsongen -09 också. Då gjorde jag rent förgasare och soppakran. Jag trodde att jag hade fixat den efter det, men tydligen inte.
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Har slitigt bort förgasaren igen nu. Allt ser bra ut men jag vet inte riktigt vart jag ska kolla.
Vad gör kontackten på förgasaren? Måste den var inkopplad?

Min kontackt till stödet va inte inkopplad, kan det göra att det strular?
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
625, 660 -är det någon skillnad?

Gissar att 625 väger nått kilo mer pga batteriet och elstarten, men effektmässigt. Är det någon större skillnad? Slangar man upp båda lika enkelt? Antar att toppfarten är lite mer hos 660 men hur är det med accet och styrkan?
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
Har slitigt bort förgasaren igen nu. Allt ser bra ut men jag vet inte riktigt vart jag ska kolla.
Vad gör kontackten på förgasaren? Måste den var inkopplad?

Min kontackt till stödet va inte inkopplad, kan det göra att det strular?

Börja med att kolla så att du inte har vaccum i tanken. Jag hade liknande symptom själv förra året och mitt problem var avluftningen på tanklocket som jag hade gjort själv av lite gummislang och strajpat ihop så pass bra att ingen luft varken i eller ur tanken.

Prova att ta bort tanklocket och provstarta efter det. Det löste mitt problem iaf.
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Börja med att kolla så att du inte har vaccum i tanken. Jag hade liknande symptom själv förra året och mitt problem var avluftningen på tanklocket som jag hade gjort själv av lite gummislang och strajpat ihop så pass bra att ingen luft varken i eller ur tanken.

Prova att ta bort tanklocket och provstarta efter det. Det löste mitt problem iaf.

Jag tog bort tanklocket under mina startförsök utan något resultat. Så tyvätt inte det felet.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Gissar att 625 väger nått kilo mer pga batteriet och elstarten, men effektmässigt. Är det någon större skillnad? Slangar man upp båda lika enkelt? Antar att toppfarten är lite mer hos 660 men hur är det med accet och styrkan?

660´n har 29kubik mer än 625:an
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
660´n har 29kubik mer än 625:an

Jo, jag vet men 29 kubik mer låter inte speciellt mycket på den här nivån ändå. Varför jag undrar är för att utbudet av 625:eek:r verkar vara större på säljsidan, funderar på om det är värt att slå till på en sån eller om jag ska vänta längre fram mot våren och hitta en 660. Det är trots allt is på vägarna här var jag bor fortfarande så jag har ju tid på mig att skaffa hoj.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jo, jag vet men 29 kubik mer låter inte speciellt mycket på den här nivån ändå. Varför jag undrar är för att utbudet av 625:eek:r verkar vara större på säljsidan, funderar på om det är värt att slå till på en sån eller om jag ska vänta längre fram mot våren och hitta en 660. Det är trots allt is på vägarna här var jag bor fortfarande så jag har ju tid på mig att skaffa hoj.

Har ägt båda och elstart är guld värt! MEN jag tryckte 660 var lättare att få upp på 3:an. (samma drevning)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag tog bort tanklocket under mina startförsök utan något resultat. Så tyvätt inte det felet.

Mmmm flödar den över eller? Om kolla så flottörnivån står rätt. Luktade avgaserna såsom det var en massa oförbränt bränsle kanske dax att kolla stiftet. Kabeln till stödet behöver inte vara inkopplad men se till att sätt ihop kablarna med varandra annars får du inte igång hojen.
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Mmmm flödar den över eller? Om kolla så flottörnivån står rätt. Luktade avgaserna såsom det var en massa oförbränt bränsle kanske dax att kolla stiftet. Kabeln till stödet behöver inte vara inkopplad men se till att sätt ihop kablarna med varandra annars får du inte igång hojen.

Det kom inte ut någon bensin ur "överrinningsslangarna" när jag stog still och hade problem (stod på samma ställe över en timma).
Men när jag körde hem den på släpet hade det runnigt ut lite under resans gång.
Kan det vara flottören?
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Det kom inte ut någon bensin ur "överrinningsslangarna" när jag stog still och hade problem (stod på samma ställe över en timma).
Men när jag körde hem den på släpet hade det runnigt ut lite under resans gång.
Kan det vara flottören?

Kålla så att inte soppaslangen mellan bensinkran och förgasare är kaputt.
Den hade spruckit på min nu under vintern.
Den är ju dessutom tygklädd så det kan vara svårt att upptäcka att den är just kaputt. Lycka till
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det kom inte ut någon bensin ur "överrinningsslangarna" när jag stog still och hade problem (stod på samma ställe över en timma).
Men när jag körde hem den på släpet hade det runnigt ut lite under resans gång.
Kan det vara flottören?


Kan å kan, kan vara annat också men det kanske inte alltid nivån är rätt inställd.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top