Jag har en förgasare som det står Mikuni Corp. på. Kan det vara något?
Har du mera info?
Jag har en förgasare som det står Mikuni Corp. på. Kan det vara något?
Har du mera info?
Tog årets första sväng idag. Allt gick kanon första halvtimmen.
Men sen när jag närmar mig en rondell och växlar ner så dör hojen, typ bensinbrist.
Jag försöker kicka igång den när jag hade vridigt runt till reserven men det händer ingenting.
Väntar ca en kvart och provar igen. Då går den igång men dör efter 2sek. (ingen shoke, ingen gas)
Så här får jag igång den ca 5 gånger. Sen går den inte gång mer, väntar ytterligare en kvart och får samma resultat.
Får hjälp av en schysst kille att köra hem hojen på släp, när jag kommer hem har den läckt bensin på släpet.
Provar att starta igen innan jag ställer in den i garaget och får samma resultat igen.
Vad fan är fel?
Tråkig start på en ny säsong.
Det kan inte vara förgasaren som spelar dig ett spratt? Jag hade testat att plocka ur förgasaren och rengjort den. Om ingen annan har en genialisk lösning här dvs.
Jag hade lite strul i slutet på säsongen -09 också. Då gjorde jag rent förgasare och soppakran. Jag trodde att jag hade fixat den efter det, men tydligen inte.
Får väl bygla skiten om du inte ska ha den inkopplad?Min kontackt till stödet va inte inkopplad, kan det göra att det strular?
Har slitigt bort förgasaren igen nu. Allt ser bra ut men jag vet inte riktigt vart jag ska kolla.
Vad gör kontackten på förgasaren? Måste den var inkopplad?
Min kontackt till stödet va inte inkopplad, kan det göra att det strular?
Börja med att kolla så att du inte har vaccum i tanken. Jag hade liknande symptom själv förra året och mitt problem var avluftningen på tanklocket som jag hade gjort själv av lite gummislang och strajpat ihop så pass bra att ingen luft varken i eller ur tanken.
Prova att ta bort tanklocket och provstarta efter det. Det löste mitt problem iaf.
Gissar att 625 väger nått kilo mer pga batteriet och elstarten, men effektmässigt. Är det någon större skillnad? Slangar man upp båda lika enkelt? Antar att toppfarten är lite mer hos 660 men hur är det med accet och styrkan?
660´n har 29kubik mer än 625:an
Jo, jag vet men 29 kubik mer låter inte speciellt mycket på den här nivån ändå. Varför jag undrar är för att utbudet av 625r verkar vara större på säljsidan, funderar på om det är värt att slå till på en sån eller om jag ska vänta längre fram mot våren och hitta en 660. Det är trots allt is på vägarna här var jag bor fortfarande så jag har ju tid på mig att skaffa hoj.
Jag tog bort tanklocket under mina startförsök utan något resultat. Så tyvätt inte det felet.
Mmmm flödar den över eller? Om kolla så flottörnivån står rätt. Luktade avgaserna såsom det var en massa oförbränt bränsle kanske dax att kolla stiftet. Kabeln till stödet behöver inte vara inkopplad men se till att sätt ihop kablarna med varandra annars får du inte igång hojen.
Det kom inte ut någon bensin ur "överrinningsslangarna" när jag stog still och hade problem (stod på samma ställe över en timma).
Men när jag körde hem den på släpet hade det runnigt ut lite under resans gång.
Kan det vara flottören?
Det kom inte ut någon bensin ur "överrinningsslangarna" när jag stog still och hade problem (stod på samma ställe över en timma).
Men när jag körde hem den på släpet hade det runnigt ut lite under resans gång.
Kan det vara flottören?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |