Rasorblade
Ny medlem
Dyrt?
Kan man inte hänga på kondensatorn under tanken för lite extra kräm vid start?
Har tyvärr ingen aning om pris, men jag skulle tippa runt 1500-2000
Dyrt?
Kan man inte hänga på kondensatorn under tanken för lite extra kräm vid start?
Dyrt?
Kan man inte hänga på kondensatorn under tanken för lite extra kräm vid start?
Nja....
Haken med EXC KTM är att de har växelström på halva elsystemet och likström på den delen som driver startmotorn. Kopplar man då in Xenon på likströmsidan drar man ur batteriet till startmotorn...
På 660 finns där bara växelström så du behöver en voltregulator+fullvågslikriktare från Trailtech. Förutom det behöver du antingen ett batteri (2,5Ah från Biltema fungerar utmärkt) eller en massiv kondensator (säljs även det av trailtech)...
Du kan inte koppla in dig på tändningskondingen då det är en annan del av tändsystemet...
Mitt tips är att ge fan i Xenon om du inte har startmotor...
Nja....
Haken med EXC KTM är att de har växelström på halva elsystemet och likström på den delen som driver startmotorn. Kopplar man då in Xenon på likströmsidan drar man ur batteriet till startmotorn...
På 660 finns där bara växelström så du behöver en voltregulator+fullvågslikriktare från Trailtech. Förutom det behöver du antingen ett batteri (2,5Ah från Biltema fungerar utmärkt) eller en massiv kondensator (säljs även det av trailtech)...
Du kan inte koppla in dig på tändningskondingen då det är en annan del av tändsystemet...
Mitt tips är att ge fan i Xenon om du inte har startmotor...
Det är fan sjukt vilken kunskap du har om KTM
Dra ballen i gruset
Du brukar ha rätt så jag skiter fullständigt att ens kolla upp saken mer. tack för hjälpen!
Har du lätt för att lära när det gäller allt? Jag är imponerad av dina kunskaper.
Hoppas det går lika lätt för dig att lära (tråkiga) saker i skolan
Klart du skall ha Xenon även om det bara är för blinget......
Fulmecksvarianten fungerar också:
Tag 1 diod för 12V och koppla in istället för framljuset.(du kan få en av mig) Koppla vidare den nu likriktade strömmen till en kondensator modell större och koppla vidare till xenonets tändenhet....
Förr eller senare kommer originalbrytaren med tillhörande kablar att brinna av startströmmen och ljuset kommer att blinka eller slockna på tomgång men du har sveriges enda 660 med Xenon...
Eller fall till föga bli bekväm och sno laddsystemet från en 625 så slipper du dessutom kicka...
Ohhlalaaa, nu börjar vi snacka!
Jag kan få FET rabatt på ELFA, hur många farad snackar vi om?
Du har nog tänt ett litet ljus hos mig
Många saker på en gång nu...
1. Har pratat med ELFA. Fick lite hjälp att hitta följande kondingar.
6766059 med 6767016 (passande fästklammer)
6766034 på 47 000 uf
6768519 med bult
Är dom för små?
Boris, du hänvisade till den här, den är ju 50 % större.
2. Kommer jag kunna ändra mellan hel och halvljus? Har hört nåt om en metallbit som ska flyttas
Boris JR har du redan kommit tillbaka nerifrån?
He he he syftar du på nerfarten i stupet/ravinen?
Om inte annat välkommen tillbaka, är grymt imponerade av hela gänget ifrån SOE
Inte den blekaste om de är för små. Trailtech säljer 2st olika en på 27k och en på 56k så man kan ju hoppas att den mindre räcker för att tända ett xenon. Är tyvärr inte slängd nog inom att beräkna elektronik för att kunna svara...
2. Inte på din normala switch. Jag rekommenderar ändå inte att man kör dual mode H4 där man flyttar lampan då det har en tendens att vibrera sönder. I endurospåret höll en sådan lampa 45min för min kamrat innan mekaniken sade upp sig...
Jupp jag tog ett tidigare flyg hem än övriga SOE som stannade ene xtra dag för att festa...
Cykeln kommer med lastbil hem i morgon och den är inte riktigt vacker. Dag1 dumpade jag den 50m ner i en ravin och det tog några timmar att bärga den. Dag 3 kraschade jag tungt då jag körde in i en mur som var dold av sand. Har numera 2st framhjul som är S formade och behöver nya fälgar.....
2. Du menar att det finns en single mode (enbart halvljus?) som jag borde ha och då skita i helljuset?
Du verkar ha haft en omtumlande resa. Ser fram emot en utförlig berättelse med bilder osv.
Det finns även en bixenon som inte flyttar lampan.
Har du länk/pris?
Nu har jag också KTM! W00t!!! KTM 660. Har idag kickat tills jag fick blodsmak i munnen. Men som Mark sa när jag tittade på den:
-"Du ska inte köra nåt du inte kan starta!"
Nu vet jag hur jag startar den!!!
@Mark Ring om du vill köra en runda. Är n00b på motard och kan inte köra i skogen än. Men jag kan fika och glänsa med min nya hoj.
2. Du menar att det finns en single mode (enbart halvljus?) som jag borde ha och då skita i helljuset?
Du verkar ha haft en omtumlande resa. Ser fram emot en utförlig berättelse med bilder osv.
Göttans!
Näe, men det är mycket för ens egen skull. Får man kärringstopp (som om att det skulle hända ) så är det ju bögröv att inte få igång sin älskling sen.
Jag KAAANSKE kan ta en tur efter jobbet idag. Behöver bara smacka på några kåpor och bromskivan fram.
När tänkte du sluta jobbet?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |