Var ute 15mil i dag, och tränade jag med (inte bara bakhjul). Är också feg när det gäller bakhjulsåkning.
Dock har jag ju en "liten" 640![]()
DET ÄR BARA TRÄNA PÅ har just köpt hojen så man vill lära sej lite hur den är men vi får inte ge oss så lätt
![Full :fyllisar :fyllisar](/img/smilies/drunk.gif)
Var ute 15mil i dag, och tränade jag med (inte bara bakhjul). Är också feg när det gäller bakhjulsåkning.
Dock har jag ju en "liten" 640![]()
När du startar den står den då med choke ute tills den dör?
Dör den trots att du har hyggligt varv på motorn mha. gasen?
Detta är ett långskott...
Har du kollat att det finns vatten i kylaren?
Funkar termostaten?
Min min kylarslang släppte en gång när jag stod vid ett rödljus.
Vattnet tömdes på två röda och motorn stannade också på två röda..
Men som sagt det är ett långskott, men lätt att kolla!!
Annars "känns" det som:
- Soppa/vakum, men det har du kollat. Skulle vara att kolla insuget/filter.
- El/tändning, låter lite långsökt men med el kan allt hända.
- ...
- ..
- Kylning/termostat?
Någon annan som har förslag?
Du har haft av soppalocket också för att minimera det problemet. Kolla även så att inget har fastnat i kranen så den inte ger tillräckligt flöde?
Luftfilter igensatt?
Är tändhatten ok?
Hojen dör oavsett om den står med choke eller utan eller om jag håller lite jämn gas hela tiden.
Jag har kollat att det finns vatten i kylaren men jag vet ju inte om det flödar runt.
Bensinkranen är rengjord och kontrollerad.
Luftfiltret är nästan nytt och ser superfint ut.
Jag har tagit bort tändhatten men det är inget som ser konstigt ut.
Snälla kom med mer idéer... jag skickar ett sexpack öl till den som kommer på vad som är fel.
tittat på slangar så dom är hela
Alla ser bra ut på utsidan. Får kanske ta bort alla och kolla att dom är fina på insidan också.
Hej alla! Har nu inför säsongen börjat kolla mer o mer på KTM 660 igen!
Har sagt i flera år att jag skall köpa Supermotard, men blivit R1or och Ninja 900 istället.
Så vad är det för skillnad på årsmodellerna? 04-06, lutar mest åt en 06a för dem "kan man skjutsa på" inget ja kommer göra i stor utsträckning.
Hur mycket har hänt mellan åren?
/ Henke
ingnting bortsett från ny bakplast och dubbla pipor fom -05
Dubbla är ju dubbelt så snyggt! Inget som är uppgraderat motormässigt med andra ord! Och då får man skjutsa på 05:an också!
Samma motor -03 -> -06
-05 och -06 är ~10kg tyngre pga bakram i stål och dubbla pipor.
Okej, då är det bara leta reda på en till rätt pris!
03 vill jag inte ha, 04:a kan jag tänka mig, men helst en 05/06 med dubbla pipor samt att man får skjuta på dem.
Någon som kan berätta lite mer om skillnaden mellan 660 o 690, dem ligger ju helt OK i pris tycker jag, men framlyset klarar jag inte av utseendemässigt! Då tänker jag på effekt och kör egenskaper!
Okej, då är det bara leta reda på en till rätt pris!
03 vill jag inte ha, 04:a kan jag tänka mig, men helst en 05/06 med dubbla pipor samt att man får skjuta på dem.
Någon som kan berätta lite mer om skillnaden mellan 660 o 690, dem ligger ju helt OK i pris tycker jag, men framlyset klarar jag inte av utseendemässigt! Då tänker jag på effekt och kör egenskaper!
690 är inte mer "vass" på något sätt. I praktiken ingen skillnad på motor eller chassi.
Jag gillar designen på 690, då jag tycker den ser ut som en riktigt motard. Men jag får samma känsla på en 660 -04 för mindre pengar!!!
Men visst 690 är mer modern och vibrationerna är mindre. Det är inte samma motor som 660, men samma cylindervolym!
Du får prova å se vad du tycker känns bäst för dig.
Vadå i "praktiken ingen skillnad"
Självklart är det förbättringar både i motorn och chassiet när man gör en ny modell.. annars hade man kunna byggt på det gamla chassiet.
Tycker inte det verkar vara någon skillnad alls på 660 o 690 i pris, snarare att 690:in är billigare isåfall, nyare hoj för inte mkt mer pengar!
Om någon sitter och trycker på en KTM 660 -06 till rätt peng, skicka PM till mig!
Skulle mkt väl tänka mig köpa en KTM 690, men återigen! Fronten är inte snygg, man kanske kan byta lyset och det, frågan är hur mycket jobb det är bara.
Jag antar att det är Sm:n du pratar om när du säger "samma" pris. Ta dig en titt framtill och på skorsstenarna bak så vet du varför den är billig i jämförelse....ful som stryk. Går ju att råda bot på, men dubbla pipor kostar flis, surt när det mest handlar om utseende då...
Jag antar att det är Sm:n du pratar om när du säger "samma" pris. Ta dig en titt framtill och på skorsstenarna bak så vet du varför den är billig i jämförelse....ful som stryk. Går ju att råda bot på, men dubbla pipor kostar flis, surt när det mest handlar om utseende då...
Vad gör tändspolen och kondensatorn på hojen?
Kan det vara någon av dom som knölar som gör att min hoj bara går i några sekunder innan den dör?
Vad gör tändspolen och kondensatorn på hojen?
Kan det vara någon av dom som knölar som gör att min hoj bara går i några sekunder innan den dör?
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |