M.Davidsson
Micke
Jag har soppa ner i förgasaren. Hur kan jag kolla att den fortsätter in i motorn?
du kan väl kolla om det kommer en stråle bensin från förgasaren när du vrider på gashandtaget.
Nu tror jag att jag har jag fixat hoj fan.
Det visade sig vara kabeln ner till tändhatten som låg lös inne i/ uppe på tändhatten.
Jobbigt att inte upptäcka det tidigare, då jag tex. lyst med ficklampa upp i tändhatten men men bättre sent en aldrig.
Tok lättad, blev så glad att jag tog en sväng på den i rengnet och njöt
Den funkade hela tiden (även om det bara va en liten sväng på ca 30min)
Det visade sig vara kabeln ner till tändhatten som låg lös inne i/ uppe på tändhatten.
Jobbigt att inte upptäcka det tidigare, då jag tex. lyst med ficklampa upp i tändhatten men men bättre sent en aldrig.
SKÖNT ATT DET LÖSTE SEJ OCH ATT DET VA EN SKIT SAK
Japp, har sett det, och då blir den fiiin! Planerar ett byte till 690 smc så fort ekonomin tillåterfinns enkelsystem till denna oxå!!
Tänkte bara höra om det är normalt att det kan ha läckt lite olja från hojen under lång tid ståendes?
Har tyvärr inte möjlighet att gå ut och kolla själv för jag är inte hemma, men farsan sa att det var en pöl under hojen på ca 10cm i diameter.
Den har stått still i 10 månader nu...
Hej
Tog ut min hoj förra veckan.
Hur länge är normalt att köra med kall-choken? jag tycker det känns som den inte vill gå riktigt utan.
igår körde jag ca 15 minuter aktivt och prova stänga av choken, den dör vid gaspådrag.
Frågan är egentligen, hur länge behöver jag köra för att kunna stänga av den?
Kanske ska nämna att jag aldrig ägt motard innan samt att jag kört annan hoj i ca 1 säsong.
Jahapp då var man med i familjen då!
Blev en KTM 660 2003:a som stått länge (350 mil).
Det enda är ju att den är grymt ful bak. Var ute o måtta lite med en 525 stänka för o kolla möjligheterna att sätta på den. Det blir ju o kapa ramen lite, böja upp samt böja in den lite samt bygga ett nytt stag (det som sitter nu går ju uppåt i en halvmåne). De där problemen går ju o lösa med en svets
Men sadeln passar ju inte heller då 660:n har sadelfästet bak på skärmen. Någon som har nån idé på hur man skulle kunna lösa det? Måste ju sitta bra så man inte flyger av när man ligger på slangen
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|