Ktm 660

ZIPP0

Medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
En sån där som låter högt
Fan, vet inte om det sitter i huvudet men det känns som att 660'n inte känns lika rapp efter bytet till okq8's sbk's olja

Någon annan som upplevt något liknande?

Nån som vet vad sitthöjden är på en KTM 660 -04, har en köpare som undrar?:)

Visst finns det sänkningssats att köpa till?

Sitthöjd: 910 mm.

Enligt Allt om mc

jag kikade på en annan 660 innan jag köpte min,

han hade sänkningssats på den, sökte lite på nätet och såg att lellesmc hade sänkningssatser

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hejsan!

Har beställt nytt skinn till sadeln.

Hur byter man det runt låset?
Behöver man klippa upp skinnet? :gnissla

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Hejsan!

Har beställt nytt skinn till sadeln.

Hur byter man det runt låset?
Behöver man klippa upp skinnet? :gnissla

Du kommer se vad du behöver göra när du fått hem det:) Kommer inte ihåg hur det ser ut nu men går det inte att trä ur kolven som går igenom sadeln?

ZIPP0

Medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Grabbs/Girls om ni har ettan i och håller in kopplingen, går det trögt att rulla hojen?

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
Har totalrenoverat motorn men gjorde en miss... kollade inte upp cylinderfots packningen innan montage! Min höll 15 min gångtid !? (stenhård inkörning av kolvringarna)

Visst skall det vara någon form av plåtpackning och silikon. Hade inte KTM problem med detta tidigare och bytte på garantin?

Någon som hat lämnat in och bytt..? Vad blev det för nota?
Kan göra det själv men om det inte kostar skjortan så kan jag tänka lämna in då jag inte kommer att ha tid på ett tag.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Har totalrenoverat motorn men gjorde en miss... kollade inte upp cylinderfots packningen innan montage! Min höll 15 min gångtid !? (stenhård inkörning av kolvringarna)

Visst skall det vara någon form av plåtpackning och silikon. Hade inte KTM problem med detta tidigare och bytte på garantin?

Någon som hat lämnat in och bytt..? Vad blev det för nota?
Kan göra det själv men om det inte kostar skjortan så kan jag tänka lämna in då jag inte kommer att ha tid på ett tag.

Det kan vara både papperspackning eller stål tydligen. Efter tidigare trimning och hopmontering av min motor, så blev det en papperspackning som följde med från Österrike där jobbet gjorts. Men förr-förra våren när Dr.Bike hjälpte mig få ut ännu mer ur motorn och jag passade på att gå igenom alla lager m.m., så inhandlade jag en stålpackning avsedd för factory-replikan (tunnare än original). Kostade ganska många hundralappar. Jag vet dock inte vad ett byte normalt skulle gå på hos en verkstad, men det är ju tidskrävande...

Tätningen gjordes med ett väldigt tunnt lager Sikaflex 221 (ap-kletigt och jobbigt att arbeta med, men håller mycket bra).

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
Det kan vara både papperspackning eller stål tydligen. Efter tidigare trimning och hopmontering av min motor, så blev det en papperspackning som följde med från Österrike där jobbet gjorts. Men förr-förra våren när Dr.Bike hjälpte mig få ut ännu mer ur motorn och jag passade på att gå igenom alla lager m.m., så inhandlade jag en stålpackning avsedd för factory-replikan (tunnare än original). Kostade ganska många hundralappar. Jag vet dock inte vad ett byte normalt skulle gå på hos en verkstad, men det är ju tidskrävande...

Tätningen gjordes med ett väldigt tunnt lager Sikaflex 221 (ap-kletigt och jobbigt att arbeta med, men håller mycket bra).

Tackar.

Kollade just min gamla packning, den var av stål med packningssilikon, så det får bli en sådan igen. Skall mäta tjockleken bara så att jag inte klantar till det ingen.
Blir nog till att göra om jobbet och göra rätt denna gång, eftersom det är mest tidskrävande och inte direkt svårt.

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Kedje styraren är trasig på min hoj måste svetsa nytt fäste, Vågar man köra den ytan det eller är det risk att den spårar ur?

ZIPP0

Medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Börjar bli lite smått nojjig nu, när jag slänger i ettan från stillastående så hoppar hojen fram lite, inte jättemycket men den rör på sig om man säger så..`?

När jag sedan kör och ska växla, så hör jag liksom maskineriet växla, nästan som att jag växlar utan koppling,

Har bytt kopplings oljan och luftat men det är fortfarande samma sak

Någon som har något svar?

ZIPP0

Medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Börjar bli lite smått nojjig nu, när jag slänger i ettan från stillastående så hoppar hojen fram lite, inte jättemycket men den rör på sig om man säger så..`?

När jag sedan kör och ska växla, så hör jag liksom maskineriet växla, nästan som att jag växlar utan koppling,

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Har den varit bättre förut?

Man ska nog inte jämföra med en bil, men det vet jag inte om du gör. Min hoj rycker oxå till när jag lägger i ettan. Speciellt om motorn är kall. Då är inte kopplingen perfekt. Men det blir bättre när den är varm.

Vad jämför du med?

ZIPP0

Medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Har den varit bättre förut?

Man ska nog inte jämföra med en bil, men det vet jag inte om du gör. Min hoj rycker oxå till när jag lägger i ettan. Speciellt om motorn är kall. Då är inte kopplingen perfekt. Men det blir bättre när den är varm.

Vad jämför du med?

dem första dagarna jag hade den, då kände jag inte av något, har bytt olja och filter men det var fortfarande samma ryck

ljudet som uppstår när man lägger i ettan när den är kall, låter den så när du slänger i andra växlar också ? 2-3-4-5

Last edited:

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Skillnader

Skillnader mellan 660 -05 och -06, är det några?

Är 800 mil mycket eller ska man slå till?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha