Skillnader mellan 660 -05 och -06, är det några?
Är 800 mil mycket eller ska man slå till?
Ingen skillnad. Slå till....
Skillnader mellan 660 -05 och -06, är det några?
Är 800 mil mycket eller ska man slå till?
Okey, tack!
Såg att det var annan färg på framdämparen, -05 något ljusare men båda med WP-klibbor... är det samma dämpare ändå?
Tror det blir ett köp nu snart... så jävla sugen på att börja köra igen
Hur har vi det med dämpare bak, finns det bara för 90-kiloas gossar eller även 100?
Riktiga män väger över 100 kg (0.1 ton ).
Skillnader mellan 660 -05 och -06, är det några?
Är 800 mil mycket eller ska man slå till?
Jo en skillnad är det. Cylinderfotspackningen är i papp på 05an, vilket har lett till att det blivit läckage där på en del hojar. Ryktet säger att det tydligen har gått på garanti att man fått en ny i metall, men det är inget jag vet säkert. Ett tips kan ju vara att kolla på den iaf om det är en 05a du ska köpa.
(Trodde aldrig jag skulle säga emot Boris Jr. )
Tänkte kolla lite mer er andra, hur går era 660? När jag provkörde den så upplevde jag den som att den inte gick alls på lägre varv och att den mest hostade och dog när man kom ner för lågt. Ska det vara så eller är det något konstigt?
Åfan. Kul att veta iallafall så då vet man att det inte är något problem med den Fruktansvärd rolig hojj.Ja, dom är så. Antagligen skulle det försvinna med lite mer svängmassa. Till priset av en mindre rapp motor.
Tänkte kolla lite mer er andra, hur går era 660? När jag provkörde den så upplevde jag den som att den inte gick alls på lägre varv och att den mest hostade och dog när man kom ner för lågt. Ska det vara så eller är det något konstigt?
Typ 50-60km/h så hoppar den fram vid tomgång och dör vid gaspåslag eller poffar och låter allmänt konstigt. Skulle uppskatta de till typ 1000-1500rpm. Vad körde du för bestyckning med ditt akraslipon utan rallykammen? Tror den går lite snålt just nu också.Hur låga varv snackar vi nu?
Min 660 med Akra-slipon var lite tjurig om du gasade på för hetsigt under ca. 3300rpm om jag minns rätt.
Med rallykammen kunde jag däremot krana på hårt från knappt 2500rpm utan att den protesterade.
Jag körde även acc. pump-modden på min, kommer inte ihåg om jag gjorde det med originalkammen redan, eller om det var i samband med bytet till rallykammen. De brukar ju kunna vara lite tjuriga då acc. pumpen sprutar alldeles för mycket bensin original.
Typ 50-60km/h så hoppar den fram vid tomgång och dör vid gaspåslag eller poffar och låter allmänt konstigt. Skulle uppskatta de till typ 1000-1500rpm. Vad körde du för bestyckning med ditt akraslipon utan rallykammen? Tror den går lite snålt just nu också.
Jaha länka gärna till den modden eller skriv lite snabbt vad den innebär
Oj, är drygt 1.5 år sedan jag höll på och grejade med den, så jag minns tyvärr inte hur den var bestyckad.
Finns två varianter man kan göra:
O-rings modden
BK-modden
Vitsen är alltså att korta ner tiden som acc. pumpen sprutar. Original brukar den ligga på mellan 2 och 3 sekunder, vilket kan dränka hojen. Rekommenderat brukar väl ligga på kring 0.5s. Finns en del klipp Youtube också.
Fast på en gatgående LC4 är detta inte att rekommendera........
På enduroprogrammet och för race finns där absolut en poäng men för gatbruk är det riskabelt. SKall man göra någon accpumpmodd så är det att byta till en diafragma med mindre volym så man minskar sprutad volym men behåller tiden...
Aha okej.
Boris du kanske kan tipsa om en lämplig bestyckning? Tycker det verkar som att den går snålt just nu då den smäller en hel del. Sen hur ska man göra med den läckande ventilkåpan? är det bara att byta packningen eller måste man lämna in kåpan och få den kollad så den är plan eller vad gör man för att fixa det så enkelt och billigt som möjligt?
Jaha men skicka ett PM då så kanske du har något roligt för migJag säljer bestyckningskit så konkurrerar ogärna med mig själv men en bra grundbestyckning är 160 42 OBEKR/5
Är det inspektionsluckorna eller locket som läcker?
Typ 50-60km/h så hoppar den fram vid tomgång och dör vid gaspåslag eller poffar och låter allmänt konstigt. Skulle uppskatta de till typ 1000-1500rpm. Vad körde du för bestyckning med ditt akraslipon utan rallykammen? Tror den går lite snålt just nu också.
Jaha länka gärna till den modden eller skriv lite snabbt vad den innebär
Dör den vid gaspådrag och smäller så ska du nog byta lågfarsmunstycke till ett större. Det ska man göra efter man tagit bort strypningarna..
Att den är ryckig vid låga varv - enstånkare. Växla ned, man får ligga på lite varv annars hoppar man ju fram.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |