Slappa
Rage closed inside!
Blev lite nyfiken, vilka plastdelar har du i vitt? Är dom i schysst skick?
Har bakdel och kylarvingar, dom är i använt skick så dom är inte nya precis
Blev lite nyfiken, vilka plastdelar har du i vitt? Är dom i schysst skick?
Hjääälp
På väg hem från jobbet idag dag så märkte jag att mitt kopplings handtag inte gick hela vägen in som förut, det tog stop ca 1 cm från styr handtaget , så jag bytte kopplings oljan och såg att oljan var mörk, såg 2-3 små små metall liknande spån typ 0.5 mm små.
la sedan ny olja (biltemas lhm+ oljan) i kopplingen och luftade, men handtaget gick fortfarande inte in hela vägen, tänkte inte så mycket mer på det.
jag gick ut och testade lite, wheelade en lite längre sträcka tar ner den och ska växla upp, och kopplingen är hård, går ej att dra in handtaget
den är typ stum och kopplar inte ett dugg..
Har börjat wheelia med knät på sadel från hastigheter runt 85-95 och kopplar upp den på fyran då..Har gjort detta ca 25 ggr
Jag vet inte om det har gjort så att jag slitit ordentligt på kopplingen eller något där i
vet inte vad jag ska göra nu ,
Tog bort den där cylindern där nere och plockade bort "kolven" såg en rätt så djup repa, kan det vara det som ställer till detta och inte trycker ut kolven ordentligt? och därav de små metall spånen.
Bifogar bild
Any1??
Mitt kopplingshantag blev stumt, kunde inte röra det alls inåt. Felet som då hade hänt mig var att skruvarna i kopplingskorgen hade lossnat. Kolla dem!
Jag har problem med att mitt bromsljus lyser hela tiden, det händer att det slocknar ibland men det är ytterst sällan!
Någon som har varit med om samma sak och vet hur man blir av med det?
Jag fixade precis mitt. Hade samma sak som du. Skruva av kontakten uppe vid bromshandtaget. Det finns en liten liten brytare där som förmodligen kärvat lite. Så var det på min.
Vad exakt gjorde du med kontakten? Jag har pillat lite på min, men tydligen inte tillräckligt!
Vad exakt gjorde du med kontakten? Jag har pillat lite på min, men tydligen inte tillräckligt!
Jag gjorde först som Boris skriver. Kopplade ur kontakten för bakbromsen och såg att det fortfarande lös. Alltså var det frambromsen som spökade.
Då skruvade jag av den lilla kontakten precis vid bromshandtaget. När du har den lös ser du att det är en liten brytare där. När brytaren är intryckt lyser INTE bromsljuset. Den har nog kärvat lite för dig förmodligen.... men vad vet jag
Någon som kan berätta vart säkringarna sitter på en KTM 660 SMC -04?
Lampan som blinkar då blinkersena är på har slutat fungera, dock fungerar helljus lampan fortfarande. Blinkersena blinkar väldigt snabbt med, och bakljuset fungerar då och då. Ibland lyser det konstant, ibland lyser det inte alls. Jag har ett nytt bakljus som ska monteras, men tänkte höra vad ni tror problemet är först.
edit: detta var problem innan växellådan gick sönder, just nu kan jag inte starta den för att felsöka. Motorn håller på och klyvas för tillfället.
Sitter förmodligen en liten 1,2 Wattare bakom det gröna plastlocket som gått sönder. Byt den så kommer blinkersen att blinka som de ska!
Säkringdosa får du nog leta länge efter...
Eviga frågan...
Bästa däcken för bara asfalts körning?
Kollar man diverse online shoppar får man ju fram + bak för ca 2000-2500:-
Jag sitter och pendlar ca 9mil om dagen på min hoj så några som håller ganska många mil vore bra, men som endå greppar i rondellerna
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|