Ktm 660

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Vart ser man hur många kubik det är på motorn? brukar ju stå? vart står det på 660

Mvh
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Någon som vet vilka/vilken typ av lampa som lyser upp hastighetsmätaren? och vart man köper det? Den är helt släckt. Fungerar dock som den ska för övrigt.
 

popen

Aspie
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Ktm 660 06
vipp.jpg

någon som varit med om att bulten som går genom vipparmsaxeln (avgassidan) gått av? Hur sjutton är det möjligt?
Var ute och tränade lite wheelies och skulle precis vända men stannade för jag hörde att det tickade lite lätt, precis då la den av.
Skulle prova kicka igång den igen men märkte att decompen inte kändes som den skulle, luta mig ner och såg att wipparmsaxeln hängde ut :va
allt ser ut som det har klarat sig. Beställer nya bultar och hoppas på det bästa..
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
View attachment 387168

någon som varit med om att bulten som går genom vipparmsaxeln (avgassidan) gått av? Hur sjutton är det möjligt?
Var ute och tränade lite wheelies och skulle precis vända men stannade för jag hörde att det tickade lite lätt, precis då la den av.
Skulle prova kicka igång den igen men märkte att decompen inte kändes som den skulle, luta mig ner och såg att wipparmsaxeln hängde ut :va
allt ser ut som det har klarat sig. Beställer nya bultar och hoppas på det bästa..

Dratt åt den jävligt hårt? Sträckningen ökar ju när metallen blir varm
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Bilden innehåller ingen vipparmsaxel vad jag kan se. Det enda som ser skumt ut i bilden är ditt kamöverfall.

Begreppsförvirring? Menar du att nr 20 i min bild gick av?

05584363.gif
 

popen

Aspie
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Ktm 660 06
Bulten som går genom axeln (nr20).
Det är ett genomgående hål genom (nr20) längst ute vid kanten där o-ringen (nr21) sitter. Bulten drar ventilkåpan samtidigt som den håller "vipparmsaxeln" (nr20) på plats.
Syns på bilden att halva bulten sitter kvar närmast kant på avgassidan.

Passade på att tog bort autodecompen för stiftet på kammen var rejält böjt. har även beställt nållager,kullager, oringar till kammen... Men så kom jag och tänka på en rallykam... är det rätt ordning att slänga dit en rallykam när jag endast har slippon på? eller bör jag satsa på ett helsystem först och sen en kam?
 

PågenLimpa

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2012
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660
Har beställt ett Sebring hunter slipon till min 660, en 2004. Dock undrar jag över bestyckningen. Just nu är den avstrypt samt SAS är borta, ägarn innan ska ha bestyckat den för det. Någon som har ett hum på vad jag måste ändra så jag har nått att starta på i alla fall? Har läst runt på forumet och läst väldigt olika svar, dock hade de flesta akrapovic.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har beställt ett Sebring hunter slipon till min 660, en 2004. Dock undrar jag över bestyckningen. Just nu är den avstrypt samt SAS är borta, ägarn innan ska ha bestyckat den för det. Någon som har ett hum på vad jag måste ändra så jag har nått att starta på i alla fall? Har läst runt på forumet och läst väldigt olika svar, dock hade de flesta akrapovic.

Man slänger allt vad originalbestyckning heter åt fanders och skruvar i något som fungerar bättre oavsett vilket slipon som är monterat.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Haha joo misstänkte nått sådant:rolleyes: Men har du nått tips på storlekar på munstyckena så man har nått att börja på?

Det är meningslöst att svara på då det huvudsakligen är nålen som avgör det. Med original nål behöver du ett större huvudmunstycke än standard, med rätt nål mindre än vad du har nu.
 

PågenLimpa

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2012
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660
Det är meningslöst att svara på då det huvudsakligen är nålen som avgör det. Med original nål behöver du ett större huvudmunstycke än standard, med rätt nål mindre än vad du har nu.

Så det finns andra nålar att välja på med. Vad skiljer sig de andra nålarna ifrån original nålen?
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Vilka bromsbelägg kör ni med på era hojar?
Behöver man ett mer avancerat belägg än standard när man åker gata?
Man känner ju av mattningen efter ett par hårdare inbromsningar.
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Någon som vet om man kan koppla en hastighetsmätare från en ktm 660/625 05-06 på en ktm 660 04?
Alltså rätt in med samma typ av kontakter?
Verkar som om min har gett sig men jag har fått tag i en nyare modell.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Någon som vet om man kan koppla en hastighetsmätare från en ktm 660/625 05-06 på en ktm 660 04?
Alltså rätt in med samma typ av kontakter?
Verkar som om min har gett sig men jag har fått tag i en nyare modell.

Nej den lilla hastighetsmätaren använder inte samma kontakt som den stora

Stor:
IMG_0292.jpg


Liten:
ktmspeedometer.jpg
 
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

Top