info sökes!
Har börjat snegla på dessa motorcyklar dvs 660 smc. Min tanke i början av året var att testa och eventuellt skaffa en 690SMC-R. Jag har varken testat eller köpt en sådan därav denna post. Har ägt både 990SMR och 950SM (och superduke före det). Min budget har krympt med månaderna som gått pga renovering m.m. Nu kvarstår dryga dryga 35000 vilket passar mer in på 660smc eller kanske om priset är rätt 690SMC (anknäbben, -07 typ).
Har kört lite olika på senare åren men har insett att jag sitter hellre upprätt och kör lite "långsammare". Lite pga av lite olyckor som ställt till det med handleder osv men även för att jag är vuxit ifrån att köra 200km/h på allmän väg.
Min tanke är alltså att till rätt stor del att köra till och från jobb (cirka 2.3mil) men givetvis sprätta runt i skåne på småvägar. Hade länge och väl tänkt att köpa en enduro men pga ultimatumet från regeringen här hemma så behövde vi ytterligare transportmedel. Antingen blir det att köpa en bil till eller en motorcykel som jag kan köra till jobbet på.
Lite svårt att få ofärgade åsikter här men försök att vara rak då jag är van lite större maskiner. Hur mycket fart finns det i 660? kör lite motorväg till jobbet (kan dock välja andra vägar, lite längre).
Är det värt att lägga lite extra på en 690smc från t ex -07 jämfört med en 660 från -04.
Alla åsikter är bra!