Ktm 660

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Okey men det låter ju ändå helt okey, tror jag kan leva med det. Är det något speciellt man ska kolla på dessa hojar när man köper dem beg?

Om du är 99% säker på att det är en 660 du vill ha så säger jag åt dig att spendera en kväll med att plöja igenom den här tråden och läsa, det tar sin tid men så mycket nyttig information det finns.
Ha ett textdokument öppet där du skriver ner saker du tycker är viktigt!

JunkYard

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2013
Hoj
KTM 625 SMC 06
Om du är 99% säker på att det är en 660 du vill ha så säger jag åt dig att spendera en kväll med att plöja igenom den här tråden och läsa, det tar sin tid men så mycket nyttig information det finns.
Ha ett textdokument öppet där du skriver ner saker du tycker är viktigt!

Låter som en bra idé får la ta mig den tiden och göra det. Dock är jag inte 99% säker. Just nu ser jag det som det ända alternativet då jag vill ha en motard och detta är den ända som jag har råd att försäkra på mig själv typ. Om man inte ska välja en Yamaha 660 XT eller BWM Xmoto det är la de typ som jag har råd att försäkra och köpa för mig och just nu känns KTM 660 som det mest lockande alternativet och billigaste.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det är en dränering från försänkningen där tändstiftet sitter den här gången också...

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Körde min 660 idag för första gången ordentligt, JIIHAAA! Vilken maskin alltså:kär:kär fan vad feg man är på slangen, gasar upp den på tvåan, är kanske 20-25 centimeter över marken, men känns som man ska slå över :7peta

Men en liten fråga, de få gånger jag blev tvungen att svänga och skulle få lite nerlägg i alla fall, så kändes det som att hojen inte vill gå ner utan kämpar sig upp, så man fick kämpa ner den, normalt?
Har bara kört 125or innan och inte någon större hoj.

calamato

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2013
Hoj
Ingen ännu
Tja!!
Har läst igenom nästa alla sidor men tycker inte jag fått nåt svar på var man köper blå plast till en 660 -04 med ombyggd bakdel till -05. Vore oerhört tacksam för ett svar, har kollat tex race style mm men ej hittat vad jag söker. Tack på förhand.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Men en liten fråga, de få gånger jag blev tvungen att svänga och skulle få lite nerlägg i alla fall, så kändes det som att hojen inte vill gå ner utan kämpar sig upp, så man fick kämpa ner den, normalt?
Har bara kört 125or innan och inte någon större hoj.

Jag misstänker att du gasar på i kurvan och då vill hojen räta upp sig. Du är kanske van att göra så med 125an men den har så lite effekt att du inte märkte det?

calamato

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2013
Hoj
Ingen ännu
Tja!!
Har läst igenom nästa alla sidor men tycker inte jag fått nåt svar på var man köper blå plast till en 660 -04 med ombyggd bakdel till -05. Vore oerhört tacksam för ett svar, har kollat tex race style mm men ej hittat vad jag söker. Tack på förhand.
Ingen som vet?

PågenLimpa

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2012
Hoj
KTM 660
Någon som har erfarenhet angående sebring helsystem? Är det någon effektökning eller är det bara akra helsystem som är värt?

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Blev ägare till en 660SMC -05a idag och den är strypt, problemet är att jag inte fick med "Avstrypnings prylar" till hojen.
Är det någon som vet vad jag behöver beställa för delar för att få den ostrypt? den känns lite för trött för vad jag hade väntat mig av en 660 :)

PågenLimpa

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2012
Hoj
KTM 660
Måste bara fråga angående hur ni kopplar med 660n. Använder ni 3 eller 2 fingrar? Jag körde med 2 fingrar men testade att flytta in handtaget så jag kunde köra med 3. Men jag blir fortförande trött i fingrarna, brukar kopplingen vara tung jobbat eller är det bara jag som är klen? Lite onödig fråga men men :)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Måste bara fråga angående hur ni kopplar med 660n. Använder ni 3 eller 2 fingrar? Jag körde med 2 fingrar men testade att flytta in handtaget så jag kunde köra med 3. Men jag blir fortförande trött i fingrarna, brukar kopplingen vara tung jobbat eller är det bara jag som är klen? Lite onödig fråga men men :)

Använd alla fyra fingrarna då.... Sen kan du alltid prova någon annans koppling så vet du om du är klen eller din koppling trög....

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Blev ägare till en 660SMC -05a idag och den är strypt, problemet är att jag inte fick med "Avstrypnings prylar" till hojen.
Är det någon som vet vad jag behöver beställa för delar för att få den ostrypt? den känns lite för trött för vad jag hade väntat mig av en 660 :)

Till 04an så är det i alla fall ett lock som sitter över hela luftburken och använder de två snorklarna till att andas, sen finns det nog några till som jag har glömt bort.

Ska byta lager på bakhjulet, på drevets sida eftersom man hör sand som skrapar emot när man snurrar lagret/hjulet.
http://ktmshop.se/index.php?parts=y&hideleft=y&id=742&c=C04586101
Det är nummer 26, 28 och 29 som behövs då bara?
28an är ju fan dyr! GR. BALL BEARING 3205B-2RSRTNG - 498 kronor, kan det verkligen stämma? Är det bara att punga ut dom hundralapparna och se glad ut eller går det att komma undan billigare?:skrämd :galen

Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Till 04an så är det i alla fall ett lock som sitter över hela luftburken och använder de två snorklarna till att andas, sen finns det nog några till som jag har glömt bort.

Ska byta lager på bakhjulet, på drevets sida eftersom man hör sand som skrapar emot när man snurrar lagret/hjulet.
http://ktmshop.se/index.php?parts=y&hideleft=y&id=742&c=C04586101
Det är nummer 26, 28 och 29 som behövs då bara?
28an är ju fan dyr! GR. BALL BEARING 3205B-2RSRTNG - 498 kronor, kan det verkligen stämma? Är det bara att punga ut dom hundralapparna och se glad ut eller går det att komma undan billigare?:skrämd :galen
Lager kan bli billigare om man köper direkt från SKF. Då måste du ha numret på lagret(brukar stå på själva lagret och ibland skriven i sprängskissen eller så plockar du loss lagret och mäter innerbana, ytterbana osv.

De gånger jag kollat med SKF-återförsäljare så har det däremot inte vart billigare än typ ktmshop.se

Jag har alltid kört med 3-4 fingrar på min koppling, fattar inte denna hets om att koppla med 2. Vad skulle fördelen med det vara? :va

Körde förra säsongen drygt 30mil med spricka i vänster handled under en dag, då vart det jobbigt att koppla... :hihi

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...