krillee_83
-Born to be Me-
Att starta går som en dans när det sitter. förutsatt att ventilspel och övrig setup är ok.
Jag brukar kicka igenom ett par ggr. med dekompen i, tills du hör "klicket". Sen släpper jag upp kicken i topp, släpper dekompen och tar rejält med sats och kickar igenom ner till botten. Brukar alltid starta på första när jag gör så här.
Jag har haft två fel på min än så länge. Det första kanske vanligaste, att ventilkåpan fuktar olja på vänstra främre hörnet av cylindern.
Fel nummer två var att framdrevet hade lossat och hölls endast fast med hjälp av det lilla plastskyddet :S
Men annars är väl elfel inte hel ovanliga... dock inga för mig ännu, har en 04 med 750mil på mätaren.
Jag brukar kicka igenom ett par ggr. med dekompen i, tills du hör "klicket". Sen släpper jag upp kicken i topp, släpper dekompen och tar rejält med sats och kickar igenom ner till botten. Brukar alltid starta på första när jag gör så här.
Jag har haft två fel på min än så länge. Det första kanske vanligaste, att ventilkåpan fuktar olja på vänstra främre hörnet av cylindern.
Fel nummer två var att framdrevet hade lossat och hölls endast fast med hjälp av det lilla plastskyddet :S
Men annars är väl elfel inte hel ovanliga... dock inga för mig ännu, har en 04 med 750mil på mätaren.
Idag har man kört över 80 mil och köpt sig en 660 -04a med ~1000 mil på mätaren
Lycklig kille kan jag lova! Måste bara komma på hur man startar den Svårare än jag trodde
Edit : Kom gärna med tips ur man startar besten, förstår att det är teknik men finns alltid lite genvägar!
Eftersom jag var inne på 625an först så har jag inte läst så himla mycket i den här tråden, cirka 30 sidor bara, finns det något man bör ha extra koll på? Sjukdomar etc..