Ktm 660

Räjsermus

Pouge Mahone!
Gick med
21 Nov 2005
Ort
lysekil
Hoj
KTM 660 -04
Bänkning är helt klart överskattat för en 660. De flesta bänkoperatörer idag kan ändå inte annat än att ansluta en powercommander och låta tunelink göra jobbet. Skall man lägga pengar på bänkning är det viktigt att operatören är duktig på att bestycka förgasare.

Ok, tack för tipset! Hade nog ändå fått för mig att prova med olika munstycken själv efter rekommendationer här från forumet :) En bänkning kostar ju en slant också.. Man är ju snål hahaha :p

Vad kan rekommenderas för munstycken låg respektive högfart med rallykam på?
 

Saften

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Karlstad
Hoj
660SMC
Felet var jag själv. Trodde jag hade testat alla kablar från baklampan, vips så funka det bara.
Ja jag satte dit led blinkers med.

Bytte blinkers och bromsljus förra året, nu blinkar även bromljus och framlyktan lite som det vill när jag blinkar. En bergsprängare på ryggen och vi har ett disco i varje korsning :banana

I alla fall, känner ni till något ställe med sjyssta priser på drivpaket, bromsbelägg och sånt skit eller är det närmsta handlare/lelles som gäller fortfarande?
 

popen

Aspie
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Ktm 660 06
Hej!
Nybliven 660 -06 ägare :hihi Har varken sett eller bet hojen än, få se om jag hämtar den nästa helg. Fick köpa den sjukt billigt av min chef.
Han har haft den stående i nästan fyra år och har inte alls åkt mycket på den.
Det blir att gå igenom den nogrannt eftersom den har stått så länge, blir bra det så den är fit for the streets till våren :rock

640 fick ju en uppdaterad strålkastare 05 va?
Medans 660 fick ha kvar sin sjukt fula fyrkantiga strålkastare vad jag har förstått!
Tror ni den passar till 660 -06?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hej!
Nybliven 660 -06 ägare :hihi Har varken sett eller bet hojen än, få se om jag hämtar den nästa helg. Fick köpa den sjukt billigt av min chef.
Han har haft den stående i nästan fyra år och har inte alls åkt mycket på den.
Det blir att gå igenom den nogrannt eftersom den har stått så länge, blir bra det så den är fit for the streets till våren :rock

640 fick ju en uppdaterad strålkastare 05 va?
Medans 660 fick ha kvar sin sjukt fula fyrkantiga strålkastare vad jag har förstått!
Tror ni den passar till 660 -06?

Himla orättvist när vissa får göra sånna kap då.... Inte illa... Bara gratta ju....

Du får gärna slänga den där fula fyrkantiga strålkastaren i mitt garage... Jag tycker dom är dom snyggaste då.... Men men, smaken är ju som baken....
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Tjena! Har satt på led blinkers på 660in, allting funkar förutom bakbromslampan den lyser konstant, även den är led modell http://enduro-store.de/technik/lc4-spezial/ktm---super-moto-race-led-heck.php, kanske inte säger så mkt, det är en röd en svart en gul kabel från den iaf. Tog bort blinkersindikatorn, med den i blinkade det enbart på vänsterfram och båda bak. Någon som vet någon lösning?

Edit: Bakbromslampan funkar när jag stänger av lyset helt.

Edit igen: När jag tänker efter borde det lösa sig med ett motstånd till baklampan?

Har du någon bild på bakskärmen och blinkers monterat på din hoj som du kan länka till? Lite intresserad då jag tycker min baklampa går sönder ofta och speciellt vid stoppies.
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Fick du allt att fungera med elen? Eftersom du bytte till annat baklyse (led) samt ledblinkers. Behövde du en massa motstånd för att få de att fungera? Tyckte du de va värt pengarna som du la på den andra bakskärmen?

Ja allt funkar. Ersatte orginalreläet med ett lastoberoende relä, då behövs inga motstånd. Det var lätt värt pengarna!
 

krawe

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
oskarshamn
Hoj
Ktm 660 -04, Yamaha xs 400 Bobber
Vad tycker ni om detta ? Kapade orginaldämparen så den blev rak ist för den fula bananböjda formen som är orginal :banana Har den nya plasten som sitter på -05.

bild.JPG
bild (1).jpg

Skitig hoj ! :arsele:tungan
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Har du bakramen till plasten med?
Med en sadel från 05-06 så kommer det bli grymt. Övergången mellan bakskärm och org. sadeln blir inte riktigt harmonisk. Men den ser grymt mkt nättare ut.:tummenupp



Vad tycker ni om detta ? Kapade orginaldämparen så den blev rak ist för den fula bananböjda formen som är orginal :banana Har den nya plasten som sitter på -05.

View attachment 377394
View attachment 377395

Skitig hoj ! :arsele:tungan
 

krawe

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
oskarshamn
Hoj
Ktm 660 -04, Yamaha xs 400 Bobber
Har du bakramen till plasten med?
Med en sadel från 05-06 så kommer det bli grymt. Övergången mellan bakskärm och org. sadeln blir inte riktigt harmonisk. Men den ser grymt mkt nättare ut.:tummenupp

Vad är det för skillnad på -04 sadel och -05 ? Har inte tänkt på att dom ser olika ut o_O
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top