Ktm 660

sudden777

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
Ingen
Jag har kollat runt lite och har i princip bestämt mig för att köpa en 660. Jag har 25 tusen att lägga, så jag undrar vad man får för kvalité på den? Det är väl olika men överlag.:)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har kollat runt lite och har i princip bestämt mig för att köpa en 660. Jag har 25 tusen att lägga, så jag undrar vad man får för kvalité på den? Det är väl olika men överlag.:)

Hittar du mot förmodan en 660 för 25kkr så tror jag den är ett lik. Men man ska väl aldrig säga aldrig så här framåt hösten vintern vet man ju aldrig...

Tror nog du får titta på 640 för dom pengarna.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er

De är ganska svårfångat en för den pengen om man inte vill ha fix på den.... Man vet aldrig på höstkanten.. Lycka till...

Här har du några att kolla på iaf... http://www.blocket.se/jonkoping/Ktm_660_smc_42392196.htm?ca=11&w=3 http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_660_SMC_42832175.htm?ca=11&w=3

Last edited:

sudden777

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
Ingen
Jag ska åka och kolla på en hoj snart så jag undrar vad ska jag kolla/lyssna/fråga/tänka på när jag kollar och provkör den :)

Det är en 660 -04 med ca 1700 mil.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Jag ska åka och kolla på en hoj snart så jag undrar vad ska jag kolla/lyssna/fråga/tänka på när jag kollar och provkör den :)

Det är en 660 -04 med ca 1700 mil.

Jag tycker det absolut bästa sättet att känna på en hoj var att han flera att jämföra med. Tror jag provkörde 5st innan jag bestämde mig. iof var detta i våras då det fanns rätt många objekt ute.
Men jag gick mkt på hur den kändes, hurpass pigg den var, lättstartad och inget hårdare skrammel om motorn än det som redan finns... svårt att förklara men efter att ha lyssnat på flera så märker man hur dessa lc4:eek:r låter.

sudden777

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
Ingen
Jag tycker det absolut bästa sättet att känna på en hoj var att han flera att jämföra med. Tror jag provkörde 5st innan jag bestämde mig. iof var detta i våras då det fanns rätt många objekt ute.
Men jag gick mkt på hur den kändes, hurpass pigg den var, lättstartad och inget hårdare skrammel om motorn än det som redan finns... svårt att förklara men efter att ha lyssnat på flera så märker man hur dessa lc4:eek:r låter.

Sounds about right...:) Men vet du några vanliga fel med 660 som ofta förekommer?

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Sounds about right...:) Men vet du några vanliga fel med 660 som ofta förekommer?

Att det fuktar olja från ventilkåpan är väldigt vanligt. Vart för lite packningsmassa från fabrik, det har jag fått fixa till på min egen hoj. Sen är ju diverse elproblem vanligt förekommande. något annat har jag aldrig upplevt. 660 känns enligt mig som en väldigt driftsäker hoj om man tar hand om den.
Utöver det är det väl vanliga saker som hjul, sving, ramlager, koppling. Inte helt osannolikt att de körs rätt hårt ;)

PågenLimpa

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2012
Hoj
KTM 660
Hur skiljer sig en 660 med en annan ljuddämpare mot original? Blir det något bättre motorgång eller är det bara ljudet man är ute efter?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
I lördags körde jag och igår, tisdag kom snön så nu ser det ut så här. Får nog fixa mig ett par offroad-hjul och dubbdäck för det verkar bli en lång vinter för mig i år.

Bifogat

• DSC00523.jpg
    DSC00523.jpg
    248.6 KB · Visningar: 186

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
En del nyare 660 (05-06) ligger runt 45-50 i pris, är det bara jag som tycker det är högt när man kan få en 690 för dom pengarna?

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
En del nyare 660 (05-06) ligger runt 45-50 i pris, är det bara jag som tycker det är högt när man kan få en 690 för dom pengarna?

Jag skulle defenetift välja en 660 före en 690 då.... Även jag kan hålla me om att priset för vissa är högt....

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Skulle det gå att ordna ett art. nr på den uppdaterade delen?

Ang kopplingen...

Från polare pär med 660 -04

"den där, sitter utanpå ett lager, den nya man sätter dit är schimsad på sidan som sitter mot lagret så att det inte kan åka i sidled i blocket
Svampigheten och att kopplingen slutade ta vid hård körning försvann helt efter jag bytte den..."

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Skulle nån ha en -05 bakram liggandes kan jag vara spekulant!

Hittar jag dock ingen bakram så kan jag sälja min one-off kolfiber bakdel/bakskärm. Tillverkad av JPC composite i Avesta...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka