krillee_83
-Born to be Me-
Nu har jag gjort rent och lagt på ny tätningsmassa. Förmodligen lite mer än vad som var där innan. Får se imorgon om det håller tätt. Dock la jag inget där vattenpumpens 2 gummiringar finns... :S
När jag kollar i manualen så ser man tydligen att de är klet där också, dock så ska ju oringen täta men ja.View attachment 366493
Så här har vissa gjort med lc4 motorns vattenpump.
Är det någon som vet hur det ska vara? Det framgår inte i verkstadsmanualen.
Ska beställa nytt drivpaket. Eller bakdrev och kedja iaf.
har för närvarande 15/40, men vill har 15/45 istället. Hur många länkar behöver jag ha på kedjan för att den ska räcka?
Är det någon som har samma drevning på sin 660?
Lagernr är samma oavsett fabrikat.2st 6205 i baknavet och ett 3205 i ryckutjämnaren.Köp gummitätade(2RS)lager.Ingen som har satt dit skf istället för orginal?
Sedan har jag en annan fundering, plasten är ganska matt och tråkig.. Någon som har tips på hus man får liv i den igen?
Mvh
Lagernr är samma oavsett fabrikat.2st 6205 i baknavet och ett 3205 i ryckutjämnaren.Köp gummitätade(2RS)lager.
Hej, Jag ska köpa min första hoj nu och det står mellan 660 och 625. Jag har en tajt budget på 30 000 kr, räcker det för att köpa en 660/625?
Jag kommer köra 90% asfalt och mest busköra lite, inga sträckor över 4 mil passar en 660/625 till mig, kan tillägga att jag är 197cm lång också om det skulle vara aktuellt
Jag är inte jättebra på att meka men att byta olja och oljefilter kan jag ju självklart
Du kanske vet att skillnaden mellan 660 å 625 är att den ena har bara kickstart å den andra har även elstart.. För 30' får du nog tag på ett exemplar som gått en del, men en 640 för den pengen är lättare att hitta då...
Nej det visste jag inte, men nu gör jag
Den ktm´n jag ska köpa ska jag ha kvar i ca 2år för att sen köpa en lite nyare, dyrare.
Så är en 640 för 30k en bra första hoj att att leka med och köra till skolan/jobbet)
660 kickstart får köras på A begrensad, nyare får man även tjussa på, kolla regbevis... Mest effekt ostrypt...
625 kick å elstart får oxå köras på A begrensad, samma gäller på den...
640 kick å elstart, många har ingen strypning å då gäller A obegränsad å man får tjussa på den... 640 har större tank å annan sadel samt annan slöare förgasare än 625, annas liknande.. Byt förgasare å sen så skillger de inge...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|