Ktm 660

Saften

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2011
Hoj
660SMC
Jahapp då åkte man på ombesiktning pga felaktig ljusbild. Misstänker att det är reflektorn som gett upp, på ktm shop kunde man bara köpa hela kittet och lampan funkar ju bra ändå. Om någon vänlig själ vill bli av med en(reflektor) så hojta gärna till!

Happy brapping:rock

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
KTM 690
Någon som är sugen på att byta till en Kawasaki Z750R 2011 ? Riktigt fint skick, 1500mil och välutrustad. PM:a eller maila mig för fullständig info!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag tycker att min frambroms tar dåligt. Man får krama rätt hårt med handen för att det ska nypa.
På gatan gör det inte så mycket men när man kör bana är det tröttsamt.
Allt är original. Handtag, skiva och belägg.
Kan det bli bättre av att tvätta med stålull (utan tvål) på bromsskivan?

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tycker att min frambroms tar dåligt. Man får krama rätt hårt med handen för att det ska nypa.
På gatan gör det inte så mycket men när man kör bana är det tröttsamt.
Allt är original. Handtag, skiva och belägg.
Kan det bli bättre av att tvätta med stålull (utan tvål) på bromsskivan?

De finns väl olika hårdhet på belägg har jag för mig....
När bytte du sist å till vad???
Hur sliten eller hård har skivan blivit???

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har kört lite olika belägg. Både original och Biltema utan att det har varit så stor skillnad. Jag har iaf inte upplevt någon skillnad.
Skivan är nog i gott skick. Har inte märkt nåt annat. Kan kika lite extra på den idag faktiskt.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Jag har kört lite olika belägg. Både original och Biltema utan att det har varit så stor skillnad. Jag har iaf inte upplevt någon skillnad.
Skivan är nog i gott skick. Har inte märkt nåt annat. Kan kika lite extra på den idag faktiskt.

http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=1090&c=C05584137_9725E0#partslist
Hitta här flera olika hårdheter på belägg...
Jag har varit me om bromsskivor som gått varma å fått typ vatten på sig har härdat lite...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Gnugga med stålbollar och sprutade på bromsrengörning. Det blev lite bättre men jag vill ha ett bättre resultat.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har hittat ett beggat depåstöd (fram) jag vill ha. Men vet inte om det kommer att passa motarden. Det passar till vanliga 600/1000cc sportisar.

Någon som vet?

Bifogat

• fram.jpg
    fram.jpg
    93 KB · Visningar: 63

william91

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
Ktm 660 smc 04
Hej alla
Skulle behöva lite hjälp, det är så att jag har en ktm 660 som det läckte in vatten
I motoroljan plockade isär och bytte toppsatsen och renoverade vattenpumpen
Och satte ihop och starta, döm till min förvåning när den fortfarande läckte in vatten i oljan
Plockade isär igen och såg nu att det var en stor spricka i toppen precis där kam nocken sitter.
Vad tycker ni man ska göra ? Köpa en ny topp för 8650kr, sälja i delar finns ingen större lust till. Eller nån som vet vart man kan få tag på en billigare?

william91

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
Ktm 660 smc 04
Har kollat hela ebay inte hittat en enda topp :/ tror det blir svårt att svetsa eftersom sprickan går ner där kamkedjan går

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har ju innan beklagat mig lite över dåliga bromsar. Idag köpte jag smärgelduk och slipade på beläggen (mot ett bord). Det gjorde minsann susen i musen. Så, till er som byter belägg själva, slipa av yttersta ytan på nya belägg.
Kanske alla redan visste :va

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Hej alla
Skulle behöva lite hjälp, det är så att jag har en ktm 660 som det läckte in vatten
I motoroljan plockade isär och bytte toppsatsen och renoverade vattenpumpen
Och satte ihop och starta, döm till min förvåning när den fortfarande läckte in vatten i oljan
Plockade isär igen och såg nu att det var en stor spricka i toppen precis där kam nocken sitter.
Vad tycker ni man ska göra ? Köpa en ny topp för 8650kr, sälja i delar finns ingen större lust till. Eller nån som vet vart man kan få tag på en billigare?

Den här kanske är någe att köpa toppen från.... http://forum.soe.se/showthread.php?57118-KTM-Delar!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år