Ktm 660

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
Tänkte höra om det är någon här som är lite haj på det här med elen. Min elkunskap räcker inte långt nämligen.

Jag bytte blinkers bak då ena vibrerade sönder, satte då två LED-blinkers där bak. (Orginal fram fortfarande) Sedan bytte jag relät till detta för att få ned blinkfrekvensen. Det fungerade bra, problemet är bara att nu blinkar bakljuset och bromsljuset när jag har igång mina blinkers.

Bakljuset är inte heller orginal, det är detta ljuset jag har: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Belysning/LED-bakljus-krom-82629/

Edit: Jag kan väl passa på att fråga hur man justerar framljuset på hojen med. Det står ingenting om det i mina böcker och de svar jag hittar på google stämmer inte överrens med mitt framljus. Jag kan inte se någon simpel justerskruv som det bara är att vrida lite på för att få rätt vinkel på ljuset.

Last edited:

william91

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
Ktm 660 smc 04
Hej är det någon som vet nån bra mc mekaniker i södermanland? Tänkte lämna in hojjen har lessnat totalt är sjukt svårstartad, tar runt 30 kick innan han hoppar igång. Tack för svar :)

Last edited:

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
Tänkte höra om det är någon här som är lite haj på det här med elen. Min elkunskap räcker inte långt nämligen.

Jag bytte blinkers bak då ena vibrerade sönder, satte då två LED-blinkers där bak. (Orginal fram fortfarande) Sedan bytte jag relät till detta för att få ned blinkfrekvensen. Det fungerade bra, problemet är bara att nu blinkar bakljuset och bromsljuset när jag har igång mina blinkers.

Bakljuset är inte heller orginal, det är detta ljuset jag har: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Belysning/LED-bakljus-krom-82629/

Uppdatering: Jag testade att koppla i vanliga relät, och bakljuset blinkar även då. Sedan satte jag på motstånd på mina blinkers, fick ned blinkfrekvensen igen men bakljuset leker fortfarande disco när mina blinkers är igång. :(

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Uppdatering: Jag testade att koppla i vanliga relät, och bakljuset blinkar även då. Sedan satte jag på motstånd på mina blinkers, fick ned blinkfrekvensen igen men bakljuset leker fortfarande disco när mina blinkers är igång. :(

På min gamla 660 hade kontakten till bakljuset (alltså där glödlampan möter kontakytan) ärgat och rostat en del. Detta gav upphov till olika typer av bakljus/bromsljus-egenheter. Ibland blinkade den, ibland lös den med konstant bromsljus. Kontakten kostar väl bara ca 300kr för en helt ny har jag för mig. Kan vara värt att kontrollera kontaktytan i lamphållaren iaf.

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
På min gamla 660 hade kontakten till bakljuset (alltså där glödlampan möter kontakytan) ärgat och rostat en del. Detta gav upphov till olika typer av bakljus/bromsljus-egenheter. Ibland blinkade den, ibland lös den med konstant bromsljus. Kontakten kostar väl bara ca 300kr för en helt ny har jag för mig. Kan vara värt att kontrollera kontaktytan i lamphållaren iaf.

Jag har ett nytt bakljus, så det har inte rostat. Däremot så verkar lyset överlag vara kasst, åkte till en polare och kopplade på två av hans bakljus lite snabbt och de blinkade inte alls. Ska bege mig ut imorgon bitti och leta reda på ett bättre ljus, sedan får man hoppas att problemen är över för den här gången!

william91

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
Ktm 660 smc 04
Hej håller på att försöka ställa ventilerna kör med 1/6 tricket hojjen går nästan igång nu men vill inte riktigt och det kommer rejäla avgasknallar emellanåt nått tips ?

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Hej håller på att försöka ställa ventilerna kör med 1/6 tricket hojjen går nästan igång nu men vill inte riktigt och det kommer rejäla avgasknallar emellanåt nått tips ?

Bladmått, lättarr än man tror..
Jag böjde mina Bladmått cirka 45° och knöt ett snöre i hålet på bladmåttet så att jag inte skulle tappa ner den.

popen

Aspie
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Ktm 660 06
Koppling relaterat..

Hej!
Hojen har legat på sin högra sida i en veckas tid pga att jag glömde säkra Biltemas hydrauliska depåstöd..
Så nu har jag en obefintlig verkan på kopplingen.
Har luftat både fram från koppen och sprutat in bakvägen från själva avluftningen men med utan resultat!
Kan det vara så att lamellerna har "klibbat" ihop? Tänkte som så eftersom den har legat på högersidan?
Finns det risk att lamellpaketet har legat torrt?
Tips mottages tacksamt!

william91

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
Ktm 660 smc 04
Hej skulle verkligen behöva en experts hjälp, jag har lämnat in min hojj till en mc verkstad
där dem försöker hitta felet till att hojjen inte startar när den är varm, den går igång lätt när den är
kall och man kan ta en liten tur, men när man sen stängt av den får man inte igång den igen förens den är kall? Dem har testat byta nästan alla motor delar såsom förgasare, tändning och mycke mer. Nån som har nån anning vad det kan va ?

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Hej skulle verkligen behöva en experts hjälp, jag har lämnat in min hojj till en mc verkstad
där dem försöker hitta felet till att hojjen inte startar när den är varm, den går igång lätt när den är
kall och man kan ta en liten tur, men när man sen stängt av den får man inte igång den igen förens den är kall? Dem har testat byta nästan alla motor delar såsom förgasare, tändning och mycke mer. Nån som har nån anning vad det kan va ?

Var detta innan eller efter du ställde om ventilerna?
Ursäkta sen respons.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag har en kontakt liggande, dock är jag osäker på om det samma som till din hoj?
Den kommer från en EXC 525a.

SMC sitter det den här som inte va å dyr som på EXC modellen
58411050000 Lagerstatus: 1-3

BRAKE LIGHT SWITCH FRONT SM 03

325:-

50311050100 Lagerstatus: 4-6

BRAKE LIGHT SWITCH FRONT 2002

505:-

Här är den bakre som ska passa fram... (Finns nästan bak på alla Ktm, även Lc4)

50311051100 Lagerstatus: 4-6

BRAKE LIGHT SWITCH REAR '98

175:-

william91

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
Ktm 660 smc 04
Hej tänkte kolla om man tar bort översta locket på toppen måste man ställa
Ventilerna då ? Sipprar ut lite olja måste ha på mer flytande packning.
Tack för svar :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...