Ktm 660

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Beror väl lite på vad man gjort med den. Slipon, ombestyckning och sånt + mycket hård körning så drar det ju en del :D
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
peteR1000 skrev:
2275085 Jag måste fråga hur mycket era 660 drar i bensin, har märkt att min drar väldigt mycket när jag kör lite hårdare. Är 1 liter milen normalt vid hård körning :va

har märkt att den sörplar is sig rätt rejält vid lite busande. En liter alla gånger iaf, har inte mätt så noga.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
peteR1000 skrev:
2275085 Jag måste fråga hur mycket era 660 drar i bensin, har märkt att min drar väldigt mycket när jag kör lite hårdare. Är 1 liter milen normalt vid hård körning :va

Helsystem, rallykam, ombestyckad mm.. drar runt 0,6-0,7 blandad körning.
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
1 Liter milen!

Kolla flottörhuset så att det inte ligger ett huvudmunstycke & rullar omkring...det gjorde det för TjReal och den drog då soppa som fan...

Min ligger runt 0.5-0,6 hur hårt jag än kör....
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
RandomHero skrev:
2281420 Är det nån som vart å kollat på denna ktm 660 i malmö? är lite sugen på den fast åka 120 mil tur å retur :död
http://www.blocket.se/vi/8306537.htm?ca=9_s
lr om ni har nån annan -05 på känn så hojta till, jag är på spenderar humör :banana

Är det jag som ser konstigt eller är det ingen olja i? Står hojen på stödet borde glaset vara helt svart...
 

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Ort
uppsala
Hoj
daytona
Var o provade en ktm 660 04 idag som gått 159mil. Som jag nu har bestämt mig för att köpa :banana så snart är man motard pilot och sporthojs pilot :D
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
här kommer en lite teaser...

mer när allt e lackat och monterat...
 

Bifogat

  • Bild(4).jpg
    Bild(4).jpg
    29.1 KB · Visningar: 126
  • Bild(5).jpg
    Bild(5).jpg
    33.6 KB · Visningar: 105
  • Bild(12).jpg
    Bild(12).jpg
    26.5 KB · Visningar: 107
  • Bild(14).jpg
    Bild(14).jpg
    39 KB · Visningar: 127

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Hur jäkla varm ska hojen gå innan kylfläkten sätter igång?
Tycker jag har kört min hoj riktigt riktigt varm utan att den satt igång. Är de så att den snurrar ljudlöst och så snabbt att man inte ser den snurra?
 

Plåtslagarn

Regn är vått!
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Väröbacka
Hoj
No hoj just nu...
SVooSh skrev:
2284750 Hur jäkla varm ska hojen gå innan kylfläkten sätter igång?
Tycker jag har kört min hoj riktigt riktigt varm utan att den satt igång. Är de så att den snurrar ljudlöst och så snabbt att man inte ser den snurra?

Bra fråga! undrar jag oxå.... kollat säkringen till fläkten och pillat lite, men allt verkar ok fast jag har aldrig har sett fläkten snurra! :va
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Hmm, mitt åk har börjat spotta ur sig en del kylarvätska från dräneringsslangen uppe vid locket... Fläkten snurrar på min iaf i vissa lägen. Nivån ser bra ut när den är kall/varm, så det är inte dåligt med vätska. Har varit rätt så varmt här de senaste dagarna, kan det vara så att den går varm som attan då så att den spottar ur sig en del, eller ska jag tömma kylarna o fylla upp dom igen? :va
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
TjReal skrev:
2290072 Hmm, mitt åk har börjat spotta ur sig en del kylarvätska från dräneringsslangen uppe vid locket... Fläkten snurrar på min iaf i vissa lägen. Nivån ser bra ut när den är kall/varm, så det är inte dåligt med vätska. Har varit rätt så varmt här de senaste dagarna, kan det vara så att den går varm som attan då så att den spottar ur sig en del, eller ska jag tömma kylarna o fylla upp dom igen? :va

Hade det problemet också, jag tog bort slangen från styrhuvudet och satte fast den med buntband så den blev riktad uppåt. Vill ha kvar min kylarvätska dessa varma dagar!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Plåtslagarn skrev:
2290967 Snabb fråga!
Nån som vet hur mycket kylvätska som går åt till en 660-04?

1l enligt boken, men se till att lufta ordentligt så kanske man måste efterfylla något!
 

Bäbbe1

ha kul medans det går..
Gick med
14 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 750 och KTM 660
Hejsan. Jag tänkte skaffa en KTM 660 -03..
Men ja har hört att dom inte har elkylfläkt. Stämmer detta? Och blir den inte för varm om man inte har det en varm sommar dag och man leker inne i stan där det finns rödljus mm?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top