Ktm 660

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
har hört någon gång att det går på strax över 1000-lappen runt om men kan ha fel
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Cervantes skrev:
2347745 För all orange plast? låter ju billigt :tummenupp

Stort sett all plast dvs svarta,orange,silver mfl men icke de som är lackade och typ de nyare som är vita eller blåa..

All plast är billigare till KTM tycker jag!

Har du tänkt att köra omkull?? :D

Är så jäkla trött på alla som kör svart plast så jag kör orange blandat med svarta sidokåpor!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
motardnisse skrev:
2347814 Stort sett all plast dvs svarta,orange,silver mfl men icke de som är lackade och typ de nyare som är vita eller blåa..

All plast är billigare till KTM tycker jag!

Har du tänkt att köra omkull?? :D

Är så jäkla trött på alla som kör svart plast så jag kör orange blandat med svarta sidokåpor!

Nä hade tänkt börja köpa en 660.. Men gillar den i svart! dom flesta verkar ju va oranga annars så tänkte det va bra att titta upp kostnaden.. Men om inte annat så är det ju kanon när det är billigt så kan man variera sig lite :tummenupp

Ivil skrev:
2347957 Tror det va 1315:- hos Lelles:tummenupp

Det är ju nästan gratis! lägg till en tusenlapp så kanske du får en solokuts till sporthojjen :huvet
 
Last edited:

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
smc660 skrev:
2347332 Poster dette her siden det er en 660 jeg har.

Når jeg trykke inn koblingen og legger inn første gir (kald motor) får jeg et rykk/smell i kjedet som om koblingen slurer litt. Sykkelen trekker ikke fremover men det virker som om framdrevet strammer opp kjedet med et smell før det stopper.

Ingen andre ulyder eller problemer med å få inn noen av girene. Lyden har kommet/blitt sterkere i det siste og jeg frykter at noe er galt da det ikke var slik før. Har byttet olje og filter uten at det ble noen forandringer.

Noen tips? Bør jeg ta av motordekslet og sjekke at alt er fastskrudd?

Sykkelen har gått ca. 400 mil.


Edit: 2004 modell
Tydligen problem med kopplingen på vissa 04:eek:r, ett fabriksfel så det går på uttökad garanti. :)
/Mange
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Om man köper sig en 660 (är på G), vad krävs då för att kunna köra race med den? Måste man vässa massa för att ens tänka på att hänga med Husorna eller kan man "ta den ur kartongen"?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Det finns personer som har tävlat med 660 i Supermoto. På en gokartbana går det ganska bra att hänga med, allt beror på tempo och förare. Husabergaren har självklart alltid fördel på bana eftersom den är lättare, starkare och smalare (fotpinnarna tar inte i lika fort)
Men för att vara en hoj tänkt för gata funkar den vädigt bra på bana tycker jag, det är gått om mos i motorn och hojen är lättkörd, den gör inte bort sig.
Min första 660 körde jag ganska mycket på bana, dock bara asfalt. Både stor bana (Kinnekulle) och gokartbanor. Den nya hann jag bara köra 160 mil innan jag fick för mig att det var dags att testa på att tävla så för några veckor sedan inhandlades det en 560 SMR :kär Premiär blir i Strängnäs till helgen :skrämd

Så är någon intresserad så står det en nyuttagen 04:a här och väntar på ny ägare. Jag hinner aldrig köra med den längre...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
M:et skrev:
2348946
Så är någon intresserad så står det en nyuttagen 04:a här och väntar på ny ägare. Jag hinner aldrig köra med den längre...

Låter rätt.. Har ju aldrig kört retard så det blir lite nytt. Gixxer, Retta och cross på meritlistan, men det känns inte jämförbart.

Hur bråttom har du att få iväg den? Jag har precis insett att jag inte ska köpa Emmis 660 i Jpk då jag har fler svindyra intressen som måste prioriteras om lite. Pris?
 

smc660

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Norge
Hoj
SMC 660
bange skrev:
2348887 Tydligen problem med kopplingen på vissa 04:eek:r, ett fabriksfel så det går på uttökad garanti. :)
/Mange


Takk. Kan du utdype dette litt? Hva slags feil er det snakk om?

Forhandleren jeg kjøpte sykkelen hos har sluttet med KTM. Kan de nekte og reparere dette og henvise meg til en annen forhandler?


Har tatt service selv, har dette innvirkning på garantien ved en slik feil?
(sykkelen var avstrupt når jeg kjøpte den)
 
Last edited:

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
är det någon som vet hur stort ventilspelet ska vara på en 660 -05???
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Då va man 660 ägare... Bytte precis min 600rr mot en 660smc :tummenupp

Vart den en ny tråd att leka i :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
motardnisse skrev:
2351628 Bara sådär utan att ha provkört?

Nä fan heller :)

Testa igår.. sen testa jag en xr650 tidigare i veckan men gillade den inte.. vart ute en sväng nu och det är ju en enorm skillnad i körkänsla men den känns ju sjukt rolig att köra!! inte så allvarlig på nått vis.. :)
 

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta, bland fiskarna....
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
smc660 skrev:
2349262 Takk. Kan du utdype dette litt? Hva slags feil er det snakk om?

Forhandleren jeg kjøpte sykkelen hos har sluttet med KTM. Kan de nekte og reparere dette og henvise meg til en annen forhandler?


Har tatt service selv, har dette innvirkning på garantien ved en slik feil?
(sykkelen var avstrupt når jeg kjøpte den)

Kopplingen kan tappa trycket ibland vilket gör att det kan vara svårt att få i växlarna, på min hände detta oftast vid växlingen 2-3. Jag tror att det handlar om ett felaktigt shimsat lager. Det beror väl lite på KTM handlares goda vilja om cykeln har gått väldigt långt, men detta är tydligen ett väldigt vanligt "fel" så jag tycker att det borde funka


Mvh

P
 
Last edited:

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Antar att man kan få svar här.. Ni som kör med akra, har ni db-killern i eller ur? Tycker den låter rätt bra med den i, har inte testat utan.. Det låter väl en hel jävul kanske?!
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
Jonasson skrev:
2352010 Antar att man kan få svar här.. Ni som kör med akra, har ni db-killern i eller ur? Tycker den låter rätt bra med den i, har inte testat utan.. Det låter väl en hel jävul kanske?!

Kör utan, och ja den HÖRS:D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top