Rasorblade skrev:2338047NJa..original så är ju 660´n strypt...så 115km/h är nog närmare sanningen än du tror
Men vem kör en 660 strypt? borde ju inte vara så många.. men du kanske gör?
Rasorblade skrev:2338047NJa..original så är ju 660´n strypt...så 115km/h är nog närmare sanningen än du tror
Micke-78 skrev:2337976Kände på mig att nån skulle fråga. Tur man köpte digitalkamera igår. ÄNTLIGEN!!!
kN_KY skrev:2340273Hur mkt ser man av blinkersen om man ligger bakom egentligen? Vill ju inte gärna ha en gammal Merca i ryggen när man ska göra en vänstersväng...
kN_KY skrev:2340273Hur mkt ser man av blinkersen om man ligger bakom egentligen? Vill ju inte gärna ha en gammal Merca i ryggen när man ska göra en vänstersväng...
M:et skrev:2340278Tricket är att alltid köra fortare än övriga trafiken, då behövs inte blinkersen Enda gången jag ser behov av blinkers bak är när man kör i grupp.
Micke-78 skrev:2340314Har precis satt på dem men jag har gjort röret så att det precis sticker ut bakom den lilla skärmläppen som e kvar + att ljuset reflekteras mot ljudämparna så jag att tror det kommer synas bra faktiskt.
Kocken skrev:2342291Har lite problem med min 660, fyllde på lite olja igår och drog ut och körde en 4-5mil och den gick hur bra som helst. Sedan började den plötsligt hacka och gå dåligt och sedan bara dog den, efter att ha stått och kickat i 10-15min så gick den igång och fungerade i ca 1km och sedan händer samma sak. Den beter sig så här hela tiden nu startar när den stått ett tag och dör sedan efter lite körning. Någon som vart med om liknande och vet vad det kan va för fel? hojen har gått 310mil och ska in på service snart. Tacksam för svar.
...och har man uppsamlingsslang från tanken, så kan det bli undertryck där också så ingen soppa rinner ner till fuggen - ger liknande fenomen.M:et skrev:2342314Sitter det uppsamlingskärl på hojen? Om det gör det har du troligtvis fyllt det med soppa/olja och då suger förgasaren det istället för luft. Testa med att tömma först innan du ger dig på något annat!
Kocken skrev:2344181Jävla skit var ute och körde ca 30min nu och fick samma problem igen , trots att jag lät slangarna hänga fritt.
Kom på en LYSANDE (mouhahahaaa) idé när jag såg bilden på dina blinkers. Om man hittar "lys-slang" som brukar användas som mysbelysning med lämplig färg och längd (eller om man fixar det själv) kan man linda den runt dämparna och använda som blinkers. Inte ens nära lagligt men om man gör jobbet med lite omsorg borde det kunna bli skitfräckt. Vad tror ni? Ute och cyklar ??Micke-78 skrev:2337976Kände på mig att nån skulle fråga. Tur man köpte digitalkamera igår. ÄNTLIGEN!!!
Tänkte bara att jag beställde en sådan däringa dämpare från Tyskland och den levererades på en vecka.Ivil skrev:2295033Någon som har testat dessa dämpare?
Om nu så är fallet,vilka munstycken har ni petat i om ni nu överhuvudtaget har bytt dom?
Finns i 12 och 24v också, men mig veterligen kan man bara ha hela meter!Supermoto skrev:2345472Kom på en LYSANDE (mouhahahaaa) idé när jag såg bilden på dina blinkers. Om man hittar "lys-slang" som brukar användas som mysbelysning med lämplig färg och längd (eller om man fixar det själv) kan man linda den runt dämparna och använda som blinkers. Inte ens nära lagligt men om man gör jobbet med lite omsorg borde det kunna bli skitfräckt. Vad tror ni? Ute och cyklar ??
EDIT:
Typ den här alltså fast ca 20m lång och orange...
nån med lite tålamod kan säkert pilla ihop en själv med lite dioder och MacGyver-bråte
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=220412
Supermoto skrev:2345472Kom på en LYSANDE (mouhahahaaa) idé när jag såg bilden på dina blinkers. Om man hittar "lys-slang" som brukar användas som mysbelysning med lämplig färg och längd (eller om man fixar det själv) kan man linda den runt dämparna och använda som blinkers. Inte ens nära lagligt men om man gör jobbet med lite omsorg borde det kunna bli skitfräckt. Vad tror ni? Ute och cyklar ??
EDIT:
Typ den här alltså fast ca 20m lång och orange...
nån med lite tålamod kan säkert pilla ihop en själv med lite dioder och MacGyver-bråte
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=220412
Plåtslagarn skrev:2346993Hittade nåt på Biltema man kanske kan använda?
artnr: 41-105
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |