Ktm 660

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Gps navi??

brukar ni göra värsta äventyrs resorna med era motardhojar? eller vad är det frågan om..

södra england är fullt med småvägar perfekta för motard men man blir lätt vilse och det är ganska så tunnsåt med bensin stationer så de e bra att ha samt jag markerar altid goa vägar igps´n när jag kör min van så kan man hitta dem på helgen när man busar runt med hoj.

ja klart, skall köra till Italien i sommar med 625an:yoparty

Nä men asså efter 15mil är man ju helt mör i kroppen:3freak
Jag körde Schweiz London non stop i somras på min 640 adv så mer än 15 mil skall man väl klara
 
Last edited:

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Montera skjutspinnar ???

Tja, fick hem mina skjutspinnar idag till hojen. Tänkte att det är la bara 2 bultar i ramen och så är det klart.
Men tydligen inte? Finns det någon här som hjort det innan som kan bidra med lite hjälp?

Lägger upp några bilder:


Antar att det är så här den skall sitta?




Skall skruven sitta i det över hålet här? ( det satt någon gummi plugg där som jag pilla bort)




Vad skall jag med dessa till?





Här är det jag fick med...





Problemet är det att dem skruvarna jag fick med är på tok för små, det finns ju redan en skruv till det nedre hålet, men ingen till det övre?

Någon som har något tips? eller får jag dra iväg och köpa andra skruvar?


Tack, Glavve
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Tja, fick hem mina skjutspinnar idag till hojen. Tänkte att det är la bara 2 bultar i ramen och så är det klart.
Men tydligen inte? Finns det någon här som hjort det innan som kan bidra med lite hjälp?


Verkar som om bultarna till ramen får du fixa själv om dom inte finns med!
Det enda jag kan gissa på är att guldbrickorna (som monteras med guldskruvarna) är nån form av annordning som ska hålla fast skjutspinnarna i övre läge när man inte skjutsar någon, med hjälp av bandet som man spänner fast. Eller så är jag helt ute och cyklar...för ja såg bara ett band.
 
Last edited:

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Verkar som om bultarna till ramen får du fixa själv om dom inte finns med!
Det enda jag kan gissa på är att guldbrickorna (som monteras med guldskruvarna) är nån form av annordning som ska hålla fast skjutspinnarna i övre läge när man inte skjutsar någon, med hjälp av bandet som man spänner fast. Eller så är jag helt ute och cyklar...för ja såg bara ett band.


Har fixat nya skruvar nu, men har en annan idé ang bandet och guld sakerna.. Det ör inte så att man skall montera dem under sadeln, alt. bakskärmen, så att passageraren har ngt att hålla sig i under färden?
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Har fixat nya skruvar nu, men har en annan idé ang bandet och guld sakerna.. Det ör inte så att man skall montera dem under sadeln, alt. bakskärmen, så att passageraren har ngt att hålla sig i under färden?
Jo.
Jag har min på, finns bild i garaget om du inte riktigt får till den på rätt ställe:)
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Har fixat nya skruvar nu, men har en annan idé ang bandet och guld sakerna.. Det ör inte så att man skall montera dem under sadeln, alt. bakskärmen, så att passageraren har ngt att hålla sig i under färden?

Handtag!?
Usch!

En passagerare ska hålla om föraren, och inget annat.
Nej, den där remmen tycker jag du ska slänga bort. Ser ju bara fult ut med den på också. :tungan
 

tobbebrynas

saibot
Gick med
17 Jan 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
ktm 660 -04
hjälp!!!!!!!

Behöver lite hjälp,tänkte det finns ju en massa kunnit folk här.
drog i gång hojjen nyss gick i gång ganska lätt fast det va ganska kallt, lät den stå på choken en stund sen när ja peta ur den så dog hojjen efter en liten stund. för låg tomgång kanske. men det är inte det som är problemet.

precis innan den dog så knackade det till 2-3 ggr ganska tydligt , vet inte riktigt hur jag ska förklara ljudet.:confused:
men det lät inte så bra.


jag och farsan ställde ventilerna för första gången på en ktm förra helgen kanske blev något fel då,men borde det inte knacka i ventilerna hela tiden om vi gjorde nått fel då? nån som vart med om nån liknande?

//tobbe
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Behöver lite hjälp,tänkte det finns ju en massa kunnit folk här.
drog i gång hojjen nyss gick i gång ganska lätt fast det va ganska kallt, lät den stå på choken en stund sen när ja peta ur den så dog hojjen efter en liten stund. för låg tomgång kanske. men det är inte det som är problemet.

precis innan den dog så knackade det till 2-3 ggr ganska tydligt , vet inte riktigt hur jag ska förklara ljudet.:confused:
men det lät inte så bra.


jag och farsan ställde ventilerna för första gången på en ktm förra helgen kanske blev något fel då,men borde det inte knacka i ventilerna hela tiden om vi gjorde nått fel då? nån som vart med om nån liknande?

//tobbe
Jag är inte säker, men det låter så som min också gör ibland.
Brukar hända när den inte är riktigt varm/kommit igång än. Så visst, känns som man kan justera det med tomgången, men då kommer den ju bli hög som fan sen när den är varm. För efter ett par minuters varmkörning så är de inga problem längre. :)
 

tobbebrynas

saibot
Gick med
17 Jan 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
ktm 660 -04
Jag är inte säker, men det låter så som min också gör ibland.
Brukar hända när den inte är riktigt varm/kommit igång än. Så visst, känns som man kan justera det med tomgången, men då kommer den ju bli hög som fan sen när den är varm. För efter ett par minuters varmkörning så är de inga problem längre. :)



knackar det till tydligt ??
för det lät lite lurigt tycket ja det där ljudet.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Har fixat nya skruvar nu, men har en annan idé ang bandet och guld sakerna.. Det ör inte så att man skall montera dem under sadeln, alt. bakskärmen, så att passageraren har ngt att hålla sig i under färden?

haha jag var verkligen ute o cyklade, jo jo..såg på manualen att bandet ska sitta på sätet o e till för passagerare...inte för att ja skulle hålla i mig där.
 

Tomas81

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
k5. ktm 660
Tack för svaren petterekman och bullet ride. Jag var iväg och köpte relä och blinkers, så nu ska jag bara koppla in det:tummenupp
 

Davve23

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Sandviken
Hoj
Snart en R1
de va inte ljudet från orginal kamen då? de där klicket som kommer när kolven är i rätt läge för att kicka eller va de är till för. har inte orginal själv s vet inte hur de låter. bara hört om de.


knackar det till tydligt ??
för det lät lite lurigt tycket ja det där ljudet.
 

tobbebrynas

saibot
Gick med
17 Jan 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
ktm 660 -04
de va inte ljudet från orginal kamen då? de där klicket som kommer när kolven är i rätt läge för att kicka eller va de är till för. har inte orginal själv s vet inte hur de låter. bara hört om de.


kan vara det ska kolla i morrn när jag ska byta filter och olja. hoppas det är det. typ att motorn går ett varv i tomme kanske.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
kan vara det ska kolla i morrn när jag ska byta filter och olja. hoppas det är det. typ att motorn går ett varv i tomme kanske.

Mycket möjligt att det är autodekompen som klickade. Om motorn tjuvstannade och den snurrade ett sista steg så pass sakta att autodekompen slog i så klickar det ju till.

Men då ska det ju låta som när du kickar och autodekompen klickar, var det samma ljud?
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Är det någon som vet varför det inte finns något tändningslås på 660n?
Går det att montera, isf var och vilket lås passar?
Hojen är en 04a.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top