Ktm 660

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Ingen aning vad det skulle kunna vara faktiskt. Jag är inte så kunnig, men jag försöker lära mig så mycket jag kan. :tungan

Du fyller först på i motorn direkt. Ska ju finnas ett lock där du fyller på som vilken annan hoj som helst. Därefter fyller du på i ramen, kickar igång, väntar på tomgång tills oljan kommit upp i ramhålet, stänger av och skruvar sedan ihop. :)

Man ska väl fylla "bilfiltret" med olja innan man skruvar på det också.
 

TimmiE!

Super-Moppe Rider!
Gick med
18 Dec 2007
Ort
Sthlm, Järfälla
Hoj
EXC 450 -08 Motard
Då kan det ju funka med en knapp.

kollade på freddan´s snabbt idag å han hade styrlåset där, fast ingen nyckel bara :tummenupp

Mmm han menar nog styrlås vid styrhuvudet dvs ingen el utan bara en låskolv.

Jaop de va det jag mena.. men tändningslås tror jag kan gå och fixa då jag idag såg att 09;an har de org nu på sina motarder:) synd bara dom inte börja med de tidigare :brinnerup
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Premiärtur

Idag blev det premiärtur pånya bågen .
Hellt ok må jag säga även om man får hålla igen lite då den inte e inkörd än.

Nu väntar jag bara på allt bling och plast samt nycklarna till garaget.:tummenupp
 

Rolfmeister

Medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
2013, Kawasaki zx6r
aa då var det dags för min riktiga tur med min nya hoj, som jag köpte för några veckor sedan. Men efter jag tagit en tur och stannade för att tanka så såg jag något skumt mönster på bakdäcket. Misstänker att det är kedjan som ligger emot. Lägger upp en bild på det här nere. Är däcket för brett (160/60) eller vad kan det annars bero på? Och är det "kör dugligt" eller farligt att fortsätta köra med?

F*n att jag inte såg det när jag köpte den:(









Byt till ett 150-däck så blir det bättre.

Jag hade likadant på min 625:a och körde en hel säsong, det är inga problem men det ser ju inte så kul ut. Jag har aldrig märkt att det skulle störa väghållning eller dyl.
Polarn har en 660 med 160/60 däck, men då finns det en "ryckhämmare" på navet bak som gör att kedjan hamnar längre ut.
 
Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Nu har jag beställt!
Fan vad knepigt det är när allt står på tyska! Hoppas att det inte ser för jävligt ut sen bara....

Passar alla KTM LC4 modeller byggda 99-07 (med original tail nedan). Den har LED-baklyktor, broms ljus, nummerplåtsskydd ljus och slå signal inspelningen(?)(kanske syftar på blinkers). De bakre är E-märkt och är därför laglig för landsväg. Omfattar monteringsskruvar.

google translator :tummenupp
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Verkar som att biltema får mer och mer mc tillbehör. Någon som har testat deras KTM luftfilter?

Såg inte att det fanns något specifikt till ktm 660 utan LC-4 DUKE 640/99-06 för 119:-(vad kostar orginal filtret)? Art-nr 82-452, tror ni det passar en 660 -04?

http://www.biltema.se/carparts/carp...strCarId=KTM&iItemId=152773&iRelItemId=152759

Körde det på min 640 -04. Såg identiskt ut med orginalet, det sjuka var att KTM-logon satt på plasten i mitten. Blev rätt förvånad. Funkade såklart klockrent också.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Verkar som att biltema får mer och mer mc tillbehör. Någon som har testat deras KTM luftfilter?

Såg inte att det fanns något specifikt till ktm 660 utan LC-4 DUKE 640/99-06 för 119:-(vad kostar orginal filtret)

56506015100 AIRFILTER 164,-
58338045100 SCREW TYPE FILTER 195,- (under ramen)
58038005100 OIL FILTER LONG 68,- (den i motorn)

tror att det ska finnas ett oljefilter kit för drygt 240 kr med O-ringar och kopparringar för olje bulten..ja antar att du ska serva hojen nu när du byter filtret?
 
Last edited:

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
56506015100 AIRFILTER 164,-
58338045100 SCREW TYPE FILTER 195,- (under ramen)
58038005100 OIL FILTER LONG 68,- (den i motorn)

tror att det ska finnas ett oljefilter kit för drygt 240 kr med O-ringar och kopparringar för olje bulten..ja antar att du ska serva hojen nu när du byter filtret?

Det var snällt, men jag har redan bytt olja+oljefilter. Luftfiltret har jag rengjort med med diesel och filterolja, tänkte det var bra att ha ett nytt filter när det är dags igen att byta. :tummenupp
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Det var snällt, men jag har redan bytt olja+oljefilter. Luftfiltret har jag rengjort med med diesel och filterolja, tänkte det var bra att ha ett nytt filter när det är dags igen att byta. :tummenupp

man ska aldrig tvätta luftfiltret med soppa det förstör filteregenskaperna...använd istället luftfilter schampo eller Yes diskmedel..och tänk på att aldrig låta diesel/bensin komma på händerna, man kan få cancer o huden blir torr som fan
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
man ska aldrig tvätta luftfiltret med soppa det förstör filteregenskaperna...använd istället luftfilter schampo eller Yes diskmedel..och tänk på att aldrig låta diesel/bensin komma på händerna, man kan få cancer o huden blir torr som fan

Diesel funkar fint att tvätta filtret med och är inte cancerframkallande. Bensin är ju däremot som du skriver inte så nyttigt för luftfiltret eller för personen som kladdar med det.
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Kör med NoToil eller motsvarande luftfilterolja.Mycket behagligare att skölja ur filtret med varmvatten och tvättmedel istället för att kladda med diesel eller avfettning.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top