Ktm 660

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Plana inte toppen på känsla bara.....

Är där något som skall förbättras så är det uppmätning och inpassning av squishytorna i kombination med en högkompkolv från Elko/Mahle. Detta är dock tyvärr svindyrt och tidsödande.Att bara fräsa av toppen på känn ger så lite förutom bruna byxor när man missar växlingar.

Skall man börja trimma så är kam du skall titta på först...
Det var det jag misstänkte, men nu med facit, så kan jag släppa tanken på planing :tummenupp Tackar!
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Fattigmanssportkamera. Digitalkamera fastbuntad på jackan. :rolleyes: Kan väl bli sommar nån gång istället.

[YOUTUBE-ID]bnIWS65X8HQ[/YOUTUBE-ID]
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Fråga: Är det fotskjutspinnar orginal på 660? Såg en annons på en 06a o där var det fotpinar bak.....Hade fått förmig att det är klenare bakram mot 640......alltså att endast 640 har skjutspinnar o ELstart osv.....???
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Fråga: Är det fotskjutspinnar orginal på 660? Såg en annons på en 06a o där var det fotpinar bak.....Hade fått förmig att det är klenare bakram mot 640......alltså att endast 640 har skjutspinnar o ELstart osv.....???

Från 05 och framåt så är det stål bakram på KTM och ja, orginal sitter där skjutspinnar och det är godkänt för en passagerare.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nån här som behöver ett nytt baklyse? (nytt i kartong?
Passandes 625/640/660 00-04 modellen med de äggformande baklyset!
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Prisbild

Jag funderar på att köpa en 660 -06 men ligger inte så många ute på annons just nu så har ingen klar uppfattning om vad rätt pris är. Vad skulle ni ge för en -06;a som knallat runt 300-500 mil?

Finns 660 som -07? Aldrig sett någon men tycker det borde finnas eftersom 690 kom först -08?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag funderar på att köpa en 660 -06 men ligger inte så många ute på annons just nu så har ingen klar uppfattning om vad rätt pris är. Vad skulle ni ge för en -06;a som knallat runt 300-500 mil?

Finns 660 som -07? Aldrig sett någon men tycker det borde finnas eftersom 690 kom först -08?

660 är tom -06
690 kom -07

pris för 660 välvårdad nu i vår kommer ligga runt 45-50k
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Jag funderar på att köpa en 660 -06 men ligger inte så många ute på annons just nu så har ingen klar uppfattning om vad rätt pris är. Vad skulle ni ge för en -06;a som knallat runt 300-500 mil?

Finns 660 som -07? Aldrig sett någon men tycker det borde finnas eftersom 690 kom först -08?

Förra våren gav jag 49k för en 05:a med några hundra mil på mätarn och väldigt fint skick.
 

andris

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 660 smc -04
Fick lite vårkänslor idag hehe:D så jag var tvungen att pilla lite på hojen och fota lite. Kapade till bakskärmarna lite och varmkörde. Skitnöjd nu då :yoparty

P3030551.JPG

P3030556.JPG


Funderade lite när jag varmkörde att det skulle vara bra att ha nån sorts tempmätare på hojjen! Finns det nåt enkelt sätt att fixa det? eller finns det färdigt att köpa kanske?
 

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
hej alla har just köpt en 660 års 06 men jag har nog fel teknik för att kicka igång den nån som kan förklara hur man gör det :confused:
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
hej alla har just köpt en 660 års 06 men jag har nog fel teknik för att kicka igång den nån som kan förklara hur man gör det :confused:

Jag brukar göra så här:

Gasa full gas 2 gånger för att spruta lite med axxpumpen.
Håll in dekomhandtaget samtidigt som du kickar runt försiktigt, så fort du känner att du ha mer motstånd än vanligt så släpper du dekomphandtaget och kickar till rejält.

Funkar aaaaalltid för mig, startar på första kicken :tummenupp
 

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Götet
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
hej alla har just köpt en 660 års 06 men jag har nog fel teknik för att kicka igång den nån som kan förklara hur man gör det :confused:


Det som jag tycker de flesta gör fel är att de inte kickar till ordentligt. Moppe kickning funkar inte...

Jag kickar med dekomp inne tills jag just passerat komp läget. Sen tar jag ett litet kick till. Sen gäller det att kicka till ordentligt som om man vill att den skall starta och inte hoppas på att den skall.
Jag rör rör inte gasen, vill inte göra den sur..
Funkar för mig.

Har den stått väldigt länge kan det behövas två, tre försök

Kan nämna att choken skalll vara ute, å det är den lilla svarta spaken som sitter trångt till på förgasaren. Den röda är för varmstart och den har jag aldrig behövt använda.
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top