Ktm 660

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Har lite delar över från en KTM 660 -04 om någon är intresserad, finns i Sthlm.

LC4 motor 560mil
förgasare
bakre dämpare
styre
mätare med 560mil
orange kåpsett + lite andra kåpdelar
bromsok med pump
2x avgassystem(komplett)
sadel
avdragare för svänghjulet
nytt orange drivpaket

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har lite delar över från en KTM 660 -04 om någon är intresserad, finns i Sthlm.

LC4 motor 560mil
förgasare
bakre dämpare
styre
mätare med 560mil
orange kåpsett + lite andra kåpdelar
bromsok med pump
2x avgassystem(komplett)
sadel
avdragare för svänghjulet
nytt orange drivpaket

Vad blev det av resten av cykeln?

Jag kan tänka mig en motor om priset är det rätta....

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Liten uppdatering på min träning på bakhjulet
första dagen
http://www.youtube.com/watch?v=hx04Aw9BuvM

Nu, efter ca 1 veckas träning, inte kört så mkt, men då man lär sig få in 3an då man redan är uppe så blev det sjukt lätt att köra långt.
http://www.youtube.com/watch?v=f73BMqHCOfs

:tummenupp
Man lär sig fort bara man vågar! Nu är det bara att hitta balanspunkten då så är det biff sen :yoparty

Jag tycker det är jobbigt att svänga på slangen.. Är väll bara att luta sig mer men är det nån som har något tips?

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Ont i röven!!!

Köpte min 660 -04 för ett par veckor sedan och gillar verkligen allt UTOM sadeln. Jag har kört ett par svängar till jobbet som ligger 6 mil härifrån och Efter dom resorna så har jag haft ont i arslet :arsele i flera dagar. Känns som om någon har dragit till mig med en slägga över svanskotan.

Är det någon annan som har samma problem? Skulle vila ha en komfortsadel, men tror inte det finns till cyklar äldre än -05. Vill ju inte heller lägga ut en jäkla massa pengar på att bygga om baken till en 05:a bara för att få dit en nyare komfortsadel.

Finns det något bra knep till just denna modell eller är det bara jag som är ovan med sadeln?

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Man lär sig fort bara man vågar! Nu är det bara att hitta balanspunkten då så är det biff sen :yoparty

Jag tycker det är jobbigt att svänga på slangen.. Är väll bara att luta sig mer men är det nån som har något tips?

Ja exakt :), jag är förbannat rädd för den där balanspunkten hehe, dom gångerna jag kommit upp så högt så har benen farit ut och det har varit otroligt mkt tur bara att jag inte slog över. Ska börja köra kontrollerade först och bromsa ner dom så jag får lite bromsvana då man slangar.

Tycker också det är svårt att svänga på slagen, har testat luta mig en aning och det har hjälpt om man inte är för koncentrerad på att hålla den uppe, men har sett en del som kan svänga om bilar och tillbaks i körfält hur lätt som helst :va

Någon annan som upplever att växlarna ibland fastnar i "mellan-läget" då man slangar?, börja bli väldigt ofta nu då jag tar upp den på 2an och ska lägga i 3an men den kommer i "neutral" ist och börjar tokvarva.

Nu har dessutom en packning gått verkar det som, läcker lite olja, får se om man ser vart det läcker ifrån imorn.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Köpte min 660 -04 för ett par veckor sedan och gillar verkligen allt UTOM sadeln. Jag har kört ett par svängar till jobbet som ligger 6 mil härifrån och Efter dom resorna så har jag haft ont i arslet :arsele i flera dagar. Känns som om någon har dragit till mig med en slägga över svanskotan.

Är det någon annan som har samma problem? Skulle vila ha en komfortsadel, men tror inte det finns till cyklar äldre än -05. Vill ju inte heller lägga ut en jäkla massa pengar på att bygga om baken till en 05:a bara för att få dit en nyare komfortsadel.

Finns det något bra knep till just denna modell eller är det bara jag som är ovan med sadeln?

Va vibrerar den? :D
Du vänjer dig... man får lite tjockare hud på röven efter ett tag. :hihi

Själv undviker jag "transportsträckor" så ofta det går. Jag kör alltid alternativa vägar om jag kan...

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Va vibrerar den? :D
Du vänjer dig... man får lite tjockare hud på röven efter ett tag. :hihi

Själv undviker jag "transportsträckor" så ofta det går. Jag kör alltid alternativa vägar om jag kan...

:D Man kommer alltså att se ut som en babian i baken framöver? Låter ju jäklig nice. :tummenupp

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Ifall du har ett clipslås behöver du inget specialverktyg, sätt ihop låset med oringarna sen tar du o klämmer ihop det med en vanlig polygrip så pass mycket att du kan se spåret clipset ska sitta i då är det bara att skjuta på clipset du kanske kan få pressa lite på den yttre kedjeplattan men brukar inte va några större problem.
Tänk på att sätta clipset med den runda änden i kedjans färdriktning.
Det gör man för att clipset inte ska fara av om kedjan tar emot tex kedjeskyddet. :tummenupp

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Ifall du har ett clipslås behöver du inget specialverktyg, sätt ihop låset med oringarna sen tar du o klämmer ihop det med en vanlig polygrip så pass mycket att du kan se spåret clipset ska sitta i då är det bara att skjuta på clipset du kanske kan få pressa lite på den yttre kedjeplattan men brukar inte va några större problem.
Tänk på att sätta clipset med den runda änden i kedjans färdriktning.
Det gör man för att clipset inte ska fara av om kedjan tar emot tex kedjeskyddet. :tummenupp

Jag försökte att klämma ihop sidoplattan med en poligrip, men det var helt omöjligt. Det var alldeles för tajt. Använde som sagt var Biltemas verktyg och försökte att pressa ihop låset med, men inte ens det tryckte in plattan tillräckligt långt in. Jag blev tvungen att stoppa in clipset emellan kedja och verktyg för att få verktyget att pressa in plattan längre in så att spåren på stiften skulle synas. När jag sedan monterade clipset så böjdes det ut i den öppna änden så att det inte grep tag ordentligt om stiftet. Jag tog då en poligrip och bände ihop clipset igen, men jag vet inte hur säkert det är.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag försökte att klämma ihop sidoplattan med en poligrip, men det var helt omöjligt. Det var alldeles för tajt. Använde som sagt var Biltemas verktyg och försökte att pressa ihop låset med, men inte ens det tryckte in plattan tillräckligt långt in. Jag blev tvungen att stoppa in clipset emellan kedja och verktyg för att få verktyget att pressa in plattan längre in så att spåren på stiften skulle synas. När jag sedan monterade clipset så böjdes det ut i den öppna änden så att det inte grep tag ordentligt om stiftet. Jag tog då en poligrip och bände ihop clipset igen, men jag vet inte hur säkert det är.

Gör om gör rätt...

Träna på att få in tekniken med befintligt lås köp sedan ett nytt lås och montera det. 95% av de clipslås som rasar beror på felaktigt montage eller underhåll...

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Gör om gör rätt...

Träna på att få in tekniken med befintligt lås köp sedan ett nytt lås och montera det. 95% av de clipslås som rasar beror på felaktigt montage eller underhåll...

Ge mig ett tips på hur man monterar ett clipslås rätt. Jag vet att öppningen på clipset ska vara bakåt när kedjelåset ligger på övre sidan av dreven. Hur man sedan på bästa sätt lyckas få dit clipset få ni gärna ge tips på. Enligt instruktionen på medföljande beskriving så ska man bara ta en tång och trycka dit clipset, mne det är ganska så trögt och det var precis så jag gjorde. Ändå så bändes clipset ut.

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Ge mig ett tips på hur man monterar ett clipslås rätt. Jag vet att öppningen på clipset ska vara bakåt när kedjelåset ligger på övre sidan av dreven. Hur man sedan på bästa sätt lyckas få dit clipset få ni gärna ge tips på. Enligt instruktionen på medföljande beskriving så ska man bara ta en tång och trycka dit clipset, mne det är ganska så trögt och det var precis så jag gjorde. Ändå så bändes clipset ut.

Konstigt och du har bara satt dit en o-ring Alt, X-ring på varje sida, alltså 2 st på varje nit.
Man brukar ju få klämma ihop låset lite men absolut inte så att man behöver ta i och så att clipset böjer sig som du berättar.
Kolla så att du inte har fått fel lås, mät bredden på låset nitarnas längd också mäter du likadant på kedjan, kan tänka mig att låset är typ 1mm bredare än kedjan om det är smalare har du nog fått fel.

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Ja exakt :), jag är förbannat rädd för den där balanspunkten hehe, dom gångerna jag kommit upp så högt så har benen farit ut och det har varit otroligt mkt tur bara att jag inte slog över. Ska börja köra kontrollerade först och bromsa ner dom så jag får lite bromsvana då man slangar.

Tycker också det är svårt att svänga på slagen, har testat luta mig en aning och det har hjälpt om man inte är för koncentrerad på att hålla den uppe, men har sett en del som kan svänga om bilar och tillbaks i körfält hur lätt som helst :va

Någon annan som upplever att växlarna ibland fastnar i "mellan-läget" då man slangar?, börja bli väldigt ofta nu då jag tar upp den på 2an och ska lägga i 3an men den kommer i "neutral" ist och börjar tokvarva.

Nu har dessutom en packning gått verkar det som, läcker lite olja, får se om man ser vart det läcker ifrån imorn.

Jag har råkat göra det någon gång men aldrig på slangen, rätt skämmigt faktiskt... kommer man där i 100 blås, kör om en bil och ska lägga i 5an så toooookvarvar den och dom tror man är ett moppefucko :död

Kan du inte ta upp den på 3;an direkt annars? Lite enklare tycker jag, om man ändå ska slanga i de där farterna... sen är ju motorbromsen så rejäl att den går ner när man slutar gasa, men kan ju vara bra att kunna bromsa ned den också ifall man går över 12.

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07

Ja precis för mkt fokus ligger på att hålla den på rätt höjd.

Precis samma sak händer mig också ibland när jag växlar på slangen.. känns sådär när man slänger upp den på 2:an och så börjar man tokvarva och far ner när man ska stila lite inför folk:huvet Jag upplever dock att det inte händer om man dunkar i 3:an lite tidigare innan man börjat varva rejält på 2:an.

Får man gissa att det läcker uppe till höger bredvid framdrevet vid axeln? :)

Last edited:

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Jag har råkat göra det någon gång men aldrig på slangen, rätt skämmigt faktiskt... kommer man där i 100 blås, kör om en bil och ska lägga i 5an så toooookvarvar den och dom tror man är ett moppefucko :död

Kan du inte ta upp den på 3;an direkt annars? Lite enklare tycker jag, om man ändå ska slanga i de där farterna... sen är ju motorbromsen så rejäl att den går ner när man slutar gasa, men kan ju vara bra att kunna bromsa ned den också ifall man går över 12.

Skönt att man inte är ensam med problemet :).

Näe jag har inte lärt mig det än, men har inte försökt mkt heller. Har timat dåligt med koppla/ryck/gasa tekniken. Får nog in det så småningom :näsblod

Måste hitta packningen som gått nu först så den inte tappar en massa olja hela tiden,.

Ja precis för mkt fokus ligger på att hålla den på rätt höjd.

Precis samma sak händer mig också ibland när jag växlar på slangen.. känns sådär när man slänger upp den på 2:an och så börjar man tokvarva och far ner när man ska stila lite inför folk:huvet Jag upplever dock att det inte händer om man dunkar i 3:an lite tidigare innan man börjat varva rejält på 2:an.

Får man gissa att det läcker uppe till höger bredvid framdrevet vid axeln? :)

Haha :D känner igen mig rätt hårt där. Jag brukar försöka lägga i 3an nästan direkt efter den är i bra läge på 2an, brukar orka det rätt bra, 4an däremot har jag inte testat på än, känns som att jag måste hålla den högre då, har testat att lägga i den vid varvstoppet på 3an men då var det för sent.

edit: Har inte hunnit kolla vart den läcker någonstans än, inte kört något på 2 dagar då jag var ut o festa, min gissning lutar dock på Toppackningen, har hört att det ska vara ett vanligt problem om det är original som sitter kvar på?

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...