Ktm 660

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag har ingen direkt fråga. Tänkte bara kika förbi och säga att jag blev lycklig ägare till en KTM 660 smc -04 idag! :D

Körde den hem, en sträcka på cirka 15 mil och jävlar vad nöjd jag är!
Den vibrerar rätt mycket mer än min gamla hoj, men när den är så rolig att köra så glömmer man bort det. :D
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
De där me vibbrationer har jag inte känt av någonsin... Kan bero på att man har riktiga kängor/mc-stövlar å har gummi på fotpinnarna......
Sen är de väl så att folk jämför en fyrcylindrig motor mot en en cylindrig som är någe helt annat......
 

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 SMC -04
De där me vibbrationer har jag inte känt av någonsin... Kan bero på att man har riktiga kängor/mc-stövlar å har gummi på fotpinnarna......
Sen är de väl så att folk jämför en fyrcylindrig motor mot en en cylindrig som är någe helt annat......

Jag jämför med min Honda FMX som jag hade innan. Det är stora skillnader mellan de två hojarna vibrationsmässigt sett. Jag har samma MC-stövlar nu som jag hade när jag körde Hondan, så det beror inte på stövlarnas kvalitet. Däremot så var det gummi på Hondans fotpinnar, och 660:in har inget gummi.
Det känns dessutom mest i röven och i händerna. Men när jag åkt en liten stund så vande jag mig, efter en lång stund så fick jag lite träsmak. Men det var bara att resa sig upp några sekunder så var det lugnt.


Nu var det ju dessutom 15 mil pendling, inte direkt vad en 660 är till för. När det blir mer ordentligt köra så kommer jag säkert inte tänka på det alls.
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Är det någon som har koll på vart man kan köpa backspeglar man fäster under eller ovan styret, alltså utan någon arm eller liknande?
jag har kollat runt på olika webbsidor men inte hittat vad jag söker.
 

Chippet-

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 smc, Yamaha yz426F
Är det någon som har koll på vart man kan köpa backspeglar man fäster under eller ovan styret, alltså utan någon arm eller liknande?
jag har kollat runt på olika webbsidor men inte hittat vad jag söker.



Typ något sånt du letar efter ? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=276194&d=1243783741

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Speglar/Vidvinkelspegel-33102/


Bra tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?188261-Backspegel-p%E5-motard
 

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 SMC -04
Okej jag har upptäckt något som går utöver mitt förstånd.

Killen som hade hojen innan mig hade haft väldigt mycket motorolja i cykeln, så det första jag gjorde var att tappa ur olja så den låg strax över minimigränsen när motorn var kall och jag höll cykeln rakt.
Tänkte att när den är varmkörd så stiger oljenivån lite, och bör hamna mitt i eller runt maxgränsen.

När polaren och jag varit ute och åkt idag så kikade jag på oljenivån med varm motor och såg att den låg på samma nivå som den gjorde med kall motor. Tänkte att det var konstigt, möjligtvis att det har läckt någonstans, så när jag kom hem lät jag motorn bli kall för att se om nivån sjunkit sedan jag justerade den.

Döm av min förvåning när jag kikar in i glaset under tiden som cykeln står på stödet, och märker att oljenivån ligger över kanten på glaset. Jag börjar luta hojen och nivån går inte ner till miniminivån förrän jag lutar hojen lite från mig.

Hur kan detta komma sig? Har jag köpt en hoj som extraknäcker som oljekossa och producerar egen olja i garaget?
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Måste slå ett slag för 660n...
Igår körde jag ett race mot en 690 SMC R 2013 med evo 1 kit. Vi låg exakt jämt, ingen drog ifrån den andra upp till 150km/h sen hade jag knappt något kvar men han 6ans växel... Men sjukt kul att få jämföra. Nu är min 660 lite moddad men ändå.:yoparty
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Måste slå ett slag för 660n...
Igår körde jag ett race mot en 690 SMC R 2013 med evo 1 kit. Vi låg exakt jämt, ingen drog ifrån den andra upp till 150km/h sen hade jag knappt något kvar men han 6ans växel... Men sjukt kul att få jämföra. Nu är min 660 lite moddad men ändå.:yoparty

Mycke har me utväxlingen å göra.... Men håller me dig att de saknas en 6 växel på hojarna....
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Precis sån skärm. Ufo alltså, vilken lampa passar till skärmen och ramen? Kan man sätta dit från någon exc-modell?
 

PågenLimpa

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2012
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660
Måste bara passa på att fråga en snabb grej. I vilken hastighet ligger ni när ni drar upp hojen på bakhjulet i 3an? Har varit ute nu och försökt men hojen lyfter bara nån centimeter. Har nog inte rätta tekniken än :p
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top