Model: KTM 690 SMC-R 2014 EVO 2 (öppet filter och mappning)
Hojjen låter bröligt, traktorlikt, har väldigt lite ork/kraft, kan "dö" i en en sekund för att sedan fortsätta.Känns som den får för mycket luft eller liknande.
Uppkom under körning imorse efter 10/15 minuters körning. Tog ett par försök innan den ville starta på eftermiddagen.
Innan problemet uppkom har jag bytt batteriet och passade då på att tvätta och olja in KN-filtret, såg att en del av gummi på vevhusfiltret var skadad så tejpade ihop det provisoriskt till jag får ett nytt.
Ser inga skador på luftfiltret, den sitter lufttätt mot insuget.
Vad sjutton kan ha hänt? Kan jag ha oljat in filtret för mycket och fått dåligt luftflöde? Kan ECU tappa sin mappningen pga batteribyte? Varför låter den så bröligt?
Låter såhär:
https://streamable.com/336ca
Hojjen låter bröligt, traktorlikt, har väldigt lite ork/kraft, kan "dö" i en en sekund för att sedan fortsätta.Känns som den får för mycket luft eller liknande.
Uppkom under körning imorse efter 10/15 minuters körning. Tog ett par försök innan den ville starta på eftermiddagen.
Innan problemet uppkom har jag bytt batteriet och passade då på att tvätta och olja in KN-filtret, såg att en del av gummi på vevhusfiltret var skadad så tejpade ihop det provisoriskt till jag får ett nytt.
Ser inga skador på luftfiltret, den sitter lufttätt mot insuget.
Vad sjutton kan ha hänt? Kan jag ha oljat in filtret för mycket och fått dåligt luftflöde? Kan ECU tappa sin mappningen pga batteribyte? Varför låter den så bröligt?
Låter såhär:
https://streamable.com/336ca