KTM 690 SM styling-tråden

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Nu med 15 framdrev och Titax broms/kopplingshandtag

Bifogat

• 15.jpg
    15.jpg
    101.8 KB · Visningar: 142
  • titax.jpg
    titax.jpg
    84 KB · Visningar: 151

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har fått den svarta lykthuset samt lyckades få i hela ormboet med kablar i en mindre kopplingsdosa. Ska under Julen hemma hos päronen gå ner i deras källare & fixa en panel för intrumenteringen. Väntar med bilder!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Nya barkbuster

Bifogat

• DSC_0007.jpg
    DSC_0007.jpg
    220.6 KB · Visningar: 206
  • DSC_0009.jpg
    DSC_0009.jpg
    225.4 KB · Visningar: 191
  • DSC_0010.jpg
    DSC_0010.jpg
    219.9 KB · Visningar: 177

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
2010, KTM 690 SMR
Är det någon mening att byta till det, alternativt borra upp boxen med hål, om den inte är mappad efter det?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Är det någon mening att byta till det, alternativt borra upp boxen med hål, om den inte är mappad efter det?
Finns även ett K&N utbytesfilter som du kan byta ut original till och sedan som du sa borra upp sidorna på luftburken. Locket går att ta av, men inget att rekommendera då det blir hål rakt in i förgasaren.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kommer ev luta åt att jag säljer min 690SM om inte min bror vill börja övningsköra då han ska bli pappa för 1:a i öst. Borde kunna få minst 30k för en -08 utt -09. Roligt att den inte skall besiktas förrän 2013, 2-1 systemet mullrar fint. Har nog lagt närmare 4000:- exkl all tid så de pengarna vill man ha tillbaka. Billigaste 690 lär det vara då! :)

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
2010, KTM 690 SMR
Finns även ett K&N utbytesfilter som du kan byta ut original till och sedan som du sa borra upp sidorna på luftburken. Locket går att ta av, men inget att rekommendera då det blir hål rakt in i förgasaren.

Tror du det är lönt att byta till detta om den inte är mappad efter det?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nej.. den måste mappas om om du byter..

Äsch, inte efter bara filterbyte. Cykeln är garanterat rätt fett ställd från start så det kommer nog bara bli bättre.
Finns ju en anledning att det finns en "akramapp" men ingen "filtermapp".

Jag skulle säga byt filter och system/dämpare och mappa om efter (i samband) med det.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Äsch, inte efter bara filterbyte. Cykeln är garanterat rätt fett ställd från start så det kommer nog bara bli bättre.
Finns ju en anledning att det finns en "akramapp" men ingen "filtermapp".

Jag skulle säga byt filter och system/dämpare och mappa om efter (i samband) med det.
Ok.. tänkte mest på att han även skulle borra upp luftburken.

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
2010, KTM 690 SMR
Såhär är det.

Det sitter GPR pipor på nu. Den är tydligen mappad, men tidigare ägare visste inte med vad.
Och enligt stället jag servade den på så var det inte en acramap, men inte heller orginal.

Om jag ska byta filter hade jag tänkt borra upp burken i samband med det.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ok.. tänkte mest på att han även skulle borra upp luftburken.
Man ska såklart vara noggrann med hojen men en så liten ändring har jag svårt att se behöver mer åtgärder.

DU däremot som ska porta och byta kam osv, lär ju göra en unik mapp. Eller hur, vavava. Kom igen, törs du? :arsele:):yoparty

Eller. Jag tycker du inte ska trimma mer utan istället ta licens och köra 690-cupen. Roligare är svårt att ha :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såhär är det.

Det sitter GPR pipor på nu. Den är tydligen mappad, men tidigare ägare visste inte med vad.
Och enligt stället jag servade den på så var det inte en acramap, men inte heller orginal.

Om jag ska byta filter hade jag tänkt borra upp burken i samband med det.
Då är det ju troligen en öppnare mapp som troligen även "klarar" ett filterbyte.
Vill du vara säker så gör du A) ingenting eller B) bygg eget filterarrangemang som jag gjort eller köper hela evo2-kitet. Väljer du B) krävs det ny mappning (för att vara säker).

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...