KTM 690 SM styling-tråden

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
svettigt att hoppa med hojen när avgaset sitter under motorn :jordfräs :p
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Köpte en skrapad 690SM som den fula anknäbben gick sönder på! Köpte en vit SMC skärm. Svart lykthus samt insats ifrån en 690R kommer snart men tänkte visa hur det ev kommer se ut. Köpte en kopplingsdosa ifrån Biltema & sprayade den svart för att få bort det förbannade ormboet av kablar. 2st vinkeljärn ifrån Jula köptesför att fästa skärmen för att den inte ska flexa! Ska försöka få tid att skära ut en plåt där jag kommer fästa intrumenteringen i.
Vad tycks? Visst somliga gillar svart skärm men vill synas lite i trafiken vill inte ha helt svart!IMG_1472.jpgIMG_1459.jpgIMG_1460.jpgIMG_1466.jpgIMG_1470.jpg
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Köpte en skrapad 690SM som den fula anknäbben gick sönder på! Köpte en vit SMC skärm. Svart lykthus samt insats ifrån en 690R kommer snart men tänkte visa hur det ev kommer se ut. Köpte en kopplingsdosa ifrån Biltema & sprayade den svart för att få bort det förbannade ormboet av kablar. 2st vinkeljärn ifrån Jula köptesför att fästa skärmen för att den inte ska flexa! Ska försöka få tid att skära ut en plåt där jag kommer fästa intrumenteringen i.
Vad tycks? Visst somliga gillar svart skärm men vill synas lite i trafiken vill inte ha helt svart!View attachment 350153View attachment 350154View attachment 350155View attachment 350156View attachment 350157

bra jobbat med ormboet. är ju jäkligt mkt kablar där orginal
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Köpte en skrapad 690SM som den fula anknäbben gick sönder på! Köpte en vit SMC skärm. Svart lykthus samt insats ifrån en 690R kommer snart men tänkte visa hur det ev kommer se ut. Köpte en kopplingsdosa ifrån Biltema & sprayade den svart för att få bort det förbannade ormboet av kablar. 2st vinkeljärn ifrån Jula köptesför att fästa skärmen för att den inte ska flexa! Ska försöka få tid att skära ut en plåt där jag kommer fästa intrumenteringen i.
Vad tycks? Visst somliga gillar svart skärm men vill synas lite i trafiken vill inte ha helt svart!

De va den du köpte på blocket för 25000 då......
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Samma här men kunde inte låta bli då det var struntsaker, men fan vad tjock den är jämfört med min 690R :))))
Supermoto föreslog att flytta in skärmen men visst går det men lyktkåpan kommer ta i ännu mera i tankvingarna än vad den gör nu så låter bli!
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Samma här men kunde inte låta bli då det var struntsaker, men fan vad tjock den är jämfört med min 690R :))))
Supermoto föreslog att flytta in skärmen men visst går det men lyktkåpan kommer ta i ännu mera i tankvingarna än vad den gör nu så låter bli!

Prova hur de ser ut att göra en Duke II variant me lågt liggande skärm....
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Samma här men kunde inte låta bli då det var struntsaker, men fan vad tjock den är jämfört med min 690R :))))
Supermoto föreslog att flytta in skärmen men visst går det men lyktkåpan kommer ta i ännu mera i tankvingarna än vad den gör nu så låter bli!

annars så har Acerbis en lite kortare supermoto skärm
 

Bifogat

  • DVD 1561.jpg
    DVD 1561.jpg
    239 KB · Visningar: 225

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Har monterat bobbiner, risers och ett nytt styre..:rolleyes:
Hur har ni gjort ni som har monterat handtagssskydd?? De står ju ut så mkt?? :va
 

Bifogat

  • IMG_1260.jpg
    IMG_1260.jpg
    240.4 KB · Visningar: 140
  • IMG_1261.jpg
    IMG_1261.jpg
    241.6 KB · Visningar: 158
  • IMG_1262.jpg
    IMG_1262.jpg
    239.5 KB · Visningar: 128
  • IMG_1263.jpg
    IMG_1263.jpg
    236.7 KB · Visningar: 163
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top