KTM 690 Smc 2008

Säsongen2k8

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Ort
Genevad
Hoj
Derbi Gpr 125cc -07
Helt okej. Lite småbluddrig bara men eftersom strypning är elektronisk och gjort på ett ordentligt sätt så rullar det på ganska bra ändå.

Tack för svaret. Blir nog att man skaffar smc då och stryper ner. Lite onödigt att köpa något och sen byta efter två år.
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Har kört 110mil och har inte gjort första servicen än.
Lelle hade den första halvlediga tiden den 23:e maj. Denna tid bokade jag direkt när jag hämtade hojen. Så nu får hojen helt enkelt stå & vila några dagar. Ktm/lelles vill inte att hojen gått mer än 120 mil till första service, om det skulle rasa ngt skulle tydligen KTM vara väldigt kinkiga.

Fick oxå veta att det finns en strypning på hojen, som tar på 2:an & 3:ans växel. (Buller strypning) Gjorde tydligen ingen skillnad på hur hojen gick:va
Ska be dom att ta bort den ändå....
Dom tar tydligen inte bort denna per automatik vid första servicen, tur att man frågade då.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Hur är den att köra gämfört med Sm:en? (anknäbben) tyckte jag läste tidigare i tråden att nån sa att den var så jävla tråkig. Vad gör den så mycket sämre förutom att den är ful?
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Har kört 110mil och har inte gjort första servicen än.
Lelle hade den första halvlediga tiden den 23:e maj. Denna tid bokade jag direkt när jag hämtade hojen. Så nu får hojen helt enkelt stå & vila några dagar. Ktm/lelles vill inte att hojen gått mer än 120 mil till första service, om det skulle rasa ngt skulle tydligen KTM vara väldigt kinkiga.

Fick oxå veta att det finns en strypning på hojen, som tar på 2:an & 3:ans växel. (Buller strypning) Gjorde tydligen ingen skillnad på hur hojen gick:va
Ska be dom att ta bort den ändå....
Dom tar tydligen inte bort denna per automatik vid första servicen, tur att man frågade då.

Låter skumt,strypning på 2.an & 3.ans växel som är bullerstrypning :va
Då borde det även göra nåt litet om ljudet blir högre utan den strypningen eller hur funkar det?

Hur är den att köra gämfört med Sm:en? (anknäbben) tyckte jag läste tidigare i tråden att nån sa att den var så jävla tråkig. Vad gör den så mycket sämre förutom att den är ful?

De flesta verkar nöjda med sina 690 smc än sålänge,snyggare än 690 sm oxå.
Nog nån kilo lättare oxå.Effekt och utväxlingsmässigt vet jag inte om där skiljer mycket?
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hur är den att köra gämfört med Sm:en? (anknäbben) tyckte jag läste tidigare i tråden att nån sa att den var så jävla tråkig. Vad gör den så mycket sämre förutom att den är ful?

Tyngre och slöare i originalutförande.

MEN du kan få en 07:a SM inkl. Acra-pipor för 79.900:-. Så fort du bytt till andra pipor och drevat om den så går den faktiskt inte så illa. Så anser du det är värt att lägga mellanskillnaden på en SMC så gör det:)
 

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Ort
Vällingby
Hoj
KTM 690 SMC -08
Nu börjar det ta sig.... Den blev genast lite snyggare med Akra på:D
Snart kommer lite kolfiberskydd å piffar till det lite också:yoparty
 

Bifogat

  • DSC01311.JPG
    DSC01311.JPG
    149.3 KB · Visningar: 352

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Nu börjar det ta sig.... Den blev genast lite snyggare med Akra på:D
Snart kommer lite kolfiberskydd å piffar till det lite också:yoparty

Wow riktigt snyggt, på med dina dyra kolfiberskydd nu, det blir ju pricken över I.:yoparty

Tack för leveransen idag:tummenupp
 

J-199

KIT CREW STHLM
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Täby
Hoj
KTM 690SM-R -08
Hur är den att köra gämfört med Sm:en? (anknäbben) tyckte jag läste tidigare i tråden att nån sa att den var så jävla tråkig. Vad gör den så mycket sämre förutom att den är ful?

Den är inte ful den är bara lite annorlunda:tummenupp
Tycker ju jag som precis beställt en 690 SM-R
 

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Ort
Vällingby
Hoj
KTM 690 SMC -08
Hur mycket bättre går den med helsystem? Bättre botten?

Hur mycket är svårt å säga, den går ju rätt bra från början:D
Den blev betytligt rappare å bättre botten iaf.... Lättare å mer kontrollerat slangande upplavde jag den också:yoparty
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Bänkat den? Vore grymt kul o se bromskurvor på org. vs helsystem
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Hur mycket bättre går den med helsystem? Bättre botten?
Vid KTM:s Roadshow så provade jag och min polare 690SMC orginal och med akra helsystem och vi upplevde båda två att det inte verkade skilja så mycket mellan dem konstigt nog....förutom ljudet förståss.
Men om någon lägger upp kurvor så vet vi ju sanningen.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Hur mycket är svårt å säga, den går ju rätt bra från början:D
Den blev betytligt rappare å bättre botten iaf.... Lättare å mer kontrollerat slangande upplavde jag den också:yoparty

Visst går den bra, men effektkurvan är ju som en gammal SAAB Turbo. Jag hoppas verkligen på bättre botten när jag får på helsystem, det är ju det man vill ha på en motard.
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Visst går den bra, men effektkurvan är ju som en gammal SAAB Turbo. Jag hoppas verkligen på bättre botten när jag får på helsystem, det är ju det man vill ha på en motard.

vill ni ha bättre vrid på botten sätt på komfort läget:D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top