KTM 690 Smc 2008

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Tack för hjälpen KarlzZ och Krillan!!
Det var inte SÅ dyrt som jag trodde.

Hur har ni gjort med det övre klistermärket på kylvingen, skärt ut själv?
Tänkte så att man slipper det oranga.
Men klistermärken kostar säkert mer än plasten :D

KarlzZ, finns priserna på nätet?

Hej..

Ja skar ut mina själv.
Köpte vitt klisterark på en lokal reklamfirma. (kostar inte många kronor)
Körde med smörpapper för att få en bra mall.

Lycka till

Bifogat

• dekal.JPG
    dekal.JPG
    79.9 KB · Visningar: 107

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Mina pärlor.

Här är mina pärlor som väntar på våren eller iallafall några + över nollan. :)

Den stora får ett o annat åk men just nu känns det lite grått o trist.

Bifogat

• Hoj 009.jpg
    Hoj 009.jpg
    233.5 KB · Visningar: 139
  • Hoj 006.jpg
    Hoj 006.jpg
    95.3 KB · Visningar: 121
  • Hoj 003.jpg
    Hoj 003.jpg
    121.1 KB · Visningar: 124
Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
haha den där bmw för fan är ju som en jävla husbil :)

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
haha den där bmw för fan är ju som en jävla husbil :)

Japp lätt :hihi

Och även om den ser ut som en husbil så går det köra skiten ur en o annan hoj på kurviga vägslingor.Visst saknar kanske den dära extrema accelerationen men ligger på som ett strykjärn på vägen.

Själv kört R1:eek:r tidigare,polaren blev lite förvånad,kanske chockad efter min totala omskolning till denna och ännu mer förvånad över att det gick att fläska på rätt duktigt med "husbilen" på sporthoj favorit vägarna.

Men oxå kanon komfort,inga problem med att bekymra sig om räckviden,33 liters tank och man kommer ända upp till Norge tex :tummenupp

Rätt trevlig på dom värmländska grusvägarna och en o annan skogsstig.

Går bra att packa som en åsna.
Gör sina ca 200 km/h eller strax över.

De som kan wheelar fint med dessa hojar oxå,dock inte jag.

Hojen tar dig jorden runt om du så önskar,kika på Long way down eller Long way round -finns båda på piraten att tanka.Klart värda att ta hem och se deras äventyr på hojar.

Last edited:

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
Kollar på ny
vad e' drömpriser fär dig då?? självklart vill köpare ha de så billigt som möjligt, men drömmare vet ja inte om man kan kalla de som säljer sina hojar... va e' rimligt i din icke vakna värld då??

Jag vill inte peka ut nån med annons men när man vill ha lika mycket för sin begagnade hoj som en ny kostar, då har man nog inte hängt med att det är finanskris i Sverige. Allt är en fråga om efterfrågan och idag är den ganska mycket mindre jämfört med förra året.
Jag kan tänka mig att om man köpte en -08 förra våren får man nog kring 60kkr för den i vår, särskilt då en ny -08 kostar ca 70 med lite prut.

/P

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Jag vill inte peka ut nån med annons men när man vill ha lika mycket för sin begagnade hoj som en ny kostar, då har man nog inte hängt med att det är finanskris i Sverige. Allt är en fråga om efterfrågan och idag är den ganska mycket mindre jämfört med förra året.
Jag kan tänka mig att om man köpte en -08 förra våren får man nog kring 60kkr för den i vår, särskilt då en ny -08 kostar ca 70 med lite prut.

/P

:confused: Vad hittar du ditt resonemang?
Det är ju bara att söka på blocket på alla 690 smc.
De är ju inte i närheten av dina pristankar.
Många av de beggade på blocket har ju lite godis på sig oxå...
Visst går det säkert att pruta lite, men inte så mkt.
Men upp till bevis:)

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
Kollar på ny
:confused: Vad hittar du ditt resonemang?
Det är ju bara att söka på blocket på alla 690 smc.
De är ju inte i närheten av dina pristankar.
Många av de beggade på blocket har ju lite godis på sig oxå...
Visst går det säkert att pruta lite, men inte så mkt.
Men upp till bevis:)
Mitt resonemang grundar sig i att en ny hoj med största säkerhet går att få för 70000kr, och att man får räkna med ett pris som är ca 10% lägre om man inte kan lämna garantier mm.
Godis är ju alltid kul men tyvärr lite värt begagnat. Man kan inte räkna med att få tillbaka vad ett akrasystem kostar...

/P

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Mitt resonemang grundar sig i att en ny hoj med största säkerhet går att få för 70000kr, och att man får räkna med ett pris som är ca 10% lägre om man inte kan lämna garantier mm.
Godis är ju alltid kul men tyvärr lite värt begagnat. Man kan inte räkna med att få tillbaka vad ett akrasystem kostar...

/P

Som sagt upp till bevis:tummenupp
Billigaste beggade på blocket 69.900kr som gått 650 mil. Tror du kan pruta 10 000kr på denna?

Billigaste nya 77.900kr utan lull-lull, + på med lite godis på denna. Får du det för 70.000kr, så grattis till ett mkt bra köp.
Speciellt iom att 2009 är identiska med 2008= Handlarna kommer inte tokrea ut dessa än på ett bra tag.

Fr3akYdRivAh

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC

/P

prahna kan hålla med dig om att priserna kan tyckas vara höga med tanke på finanskris å allt. Sen är det väl som vanligt att de som säljer vill ha så mycket pengar som möjligt för sin hoj. Men är ju bara å kolla lite på de hojar som finns ute på diverse annons sidor är inte många som blir sålda de flesta ligger nästan ute hela sin annons period. Marknaden är ganska död, kanske lossnar till våren. Generellt så har KTM hojar alltid haft ett högre andrahandsvärde jämfört med liknande märken/modeller.

Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Finanskris hit och dit,jäkla skitsnack.Visst varslas det här och där och ingen tycks gå säker idag.Men än är mc en lite av kanske lyx,den som vill ha osv köper ändå och bryr sig inte om finans.Sen förstorar medior upp det hela oxå.

Som tidigare skrivet,billigaste på Blocket är 69.9 tusen och rullat 650 mil,med Akra slipon.
Sen är där nån beg 690 E med för 70 tusen.
Näst billigaste beg smc 75 tusen,130 mil,helsystem. Ett helsystem verkar heller inte göra mycket till och från på KTM 690 SMC / E när det gäller effekt. Hört från 3 källor, avgas tillverkare,handlare och här på forumet. Men men många stirrar sig blinda på helsystem till dessa hojar. Upp till bevis med jämförelse,bänkning osv istället för att stirra sig blind på helrör.
Japp på sporthoj gjorde Akra sig väl med ca 11-12 hästar extra efter bänkning,ljustering,luftfilter.
På KTM 690 SMC / E krävs lite mer ingrepp. Du vinner kanske lite vikt iallafall på ett helsystem.

Och så ja du kan köpa en ny 08:a för 77,9 tusen hos handlare.Dock tvivlar jag på att de går ner till 70 tusen på en ny hoj och ovan på allt så drömmer du om att få en massa extra delar på köpet hos handlarn.
Glöm 60 tusen,då kan du titta på gamla KTM 660 osv.Visst man ska aldrig säga aldrig,det kan ju vara någon som är drabbad av den dära finanskrisen.

Sen finns det en magisk gräns oxå tydligen och den lönar sig troligen att invänta då man säkerligen kommer ha glädje av hojen många säsonger till om man inväntar den gränsen.
Hojarna brukar ju ha en magisk gräns att de stannar på 50-60 tusen efter ett par år.Titta på tex gamla 660 ,visst där finns nån nere kring 40 tusen oxå.
Även en titt på 690 SM är värd att ta,de om kom ju 07.

Last edited:

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Tja.

Efter att ha lusläst diverse forum, resten av den vida webben och hängt för länge i KTM-montern på årets MC-mässa i Träsket så hamnade jag här.

Bokade idag en KTM 690 SMC -08 med:
Akrapovic slip-on.
Neddrevad 15.
Mappad.
Nyservad. (80 mil)
Barkbusters.
Kraschpuckar.
Värmehandtag.
Komplett svart plastkitt.
Ghey-band till fälgarna.
Kompletta endurohjul på sidan.

Hämtas på fredag. Hjulen skall dubbas och skiftas, strypningarna skall plockas, luftburk moddas, handtag monteras, kåpor bytas. Och sen ska jag bara NJUTA:yoparty

Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Tja.

Efter att ha lusläst diverse forum, resten av den vida webben och hängt för länge i KTM-montern på årets MC-mässa i Träsket så hamnade jag här.

Bokade idag en KTM 690 SMC -08 med:
Akrapovic slip-on.
Neddrevad 15.
Mappad.
Nyservad. (80 mil)
Barkbusters.
Kraschpuckar.
Värmehandtag.
Komplett svart plastkitt.
Ghey-band till fälgarna.
Kompletta endurohjul på sidan.

Hämtas på fredag. Hjulen skall dubbas och skiftas, strypningarna skall plockas, luftburk moddas, handtag monteras, kåpor bytas. Och sen ska jag bara NJUTA:yoparty

Strypningar? Det har du tagit bort i o med att du fick slipon och mappat.
Enda du har kvar såfall är att plocka strypningen på 1-2:ans växel ,enkelt ingrepp att koppla bort sladd.

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
Kollar på ny
Finanskris hit och dit,jäkla skitsnack.Visst varslas det här och där och ingen tycks gå säker idag.Men än är mc en lite av kanske lyx,den som vill ha osv köper ändå och bryr sig inte om finans.Sen förstorar medior upp det hela oxå.

Ja, det kanske är skitsnack men jag vet med att ingen sitter säker idag. Och precis som du skriver ovan, mc är en lyx och tyvärr är det det första man drar in på.
Om man ser till mina kollegor så märker jag att de håller i pengarna mer nu än innan krisen. Detta trots att de tjänar bra, men ändå köper de inte lyxprodukter i samma utsträckning som innan.

Men nu skall jag inte fylla denna tråden med mitt snack om tråkiga saker som finanskris eller värdeminskning. :tummenupp
Låt oss prata om hur kul 690smc är att köra istället!
Ingen som kan svara på frågan om service?

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
R1 racer. Jag kan tänka mig att det går att svänga bra med den bmw.

Hoj är inte lyx utan en hobby :) men däremot en m5 är lite lyx :)Jag skulle aldrig i hela mitt liv sälja min 690 för 60 lax, det spelar ej roll om ja skulle bli av med mitt jobb lr inte..För att folk blir av med sina jobb så tror jag knappast man ger bort hojen för det..

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Strypningar? Det har du tagit bort i o med att du fick slipon och mappat.
Enda du har kvar såfall är att plocka strypningen på 1-2:ans växel ,enkelt ingrepp att koppla bort sladd.

JO det var just strypningarna på de lägre växlarna jag syftade på. Inga andra finns ju kvar förutom luftburken och kröken då möjligtvis.

Solsken och perfekt packad snö här uppe så nu kliar det fint i fingrarna...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati