KTM 690 Smc 2008

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Kul att grejerna man gör uppskattas.

"Drufus"

Har du några ideer på vad du vill ha då??

Nu den iväglämnad på svets.
skulle få tebax den imogon.
ska bli kul o sen hur den srr ut när den är snyggt svetsad.

Är det nån mer som upplever gasen som lite on/off..
tycker de är ryckigt som fan när man kör bakhjul,

MvH Karl Karpf

jo ja kom på en sak nu faktiskt..

de svarta plastbitarna bakom fotpinnarna,.. kanske göra nån cool ktm logga där iställe i alu.. lite sånna fräcka detaljer gillar jag... ska suga på de lite till så ska ja nog kunna komma på en hel del me godis till hojen å då kan ja skissa upp nått kul å du har mig som köpare plus säkert en massa till,, men har du tid å lust så ett par sånna fräcka att sätta där skulle varit coolt till en början.. om du får tid över dvs...

ja tycker nog som du på de me gasen.. känns som de e' allt eller inget... men man har ju vant sig så de går ganska bra nu.. men de e' som du säger.. av på...:tuttar

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
jo ja kom på en sak nu faktiskt..

de svarta plastbitarna bakom fotpinnarna,.. kanske göra nån cool ktm logga där iställe i alu.. lite sånna fräcka detaljer gillar jag... ska suga på de lite till så ska ja nog kunna komma på en hel del me godis till hojen å då kan ja skissa upp nått kul å du har mig som köpare plus säkert en massa till,, men har du tid å lust så ett par sånna fräcka att sätta där skulle varit coolt till en början.. om du får tid över dvs...

ja tycker nog som du på de me gasen.. känns som de e' allt eller inget... men man har ju vant sig så de går ganska bra nu.. men de e' som du säger.. av på...:tuttar

Ska kolla lite imorgon hur de ser ut.
Kan ju bara göra "Plana" Grejer.

Har lämnat iväg 5 st uppsättningar på svets idag.
Ett sett kommer även innehålla tvättlock.
Hoppas ja får tebax dom imorgonkväll.

Har även snackat med en som pulverlackar, (så de blir lite finish på grejerna)
så dom åker nog vidare dit på måndag.

Har funderingar på att även lämna Sving,värmesköldar samt motorfästen.
De lär ju f-n inte garanti försvinna för.

skönt o höra att de inte bara är min hoj som är så. va lite orolig att nått var fel först.

Bifogat

• tillverkning.JPG
    tillverkning.JPG
    116.9 KB · Visningar: 133
  • tillverkning_.JPG
    tillverkning_.JPG
    135.2 KB · Visningar: 134
  • tvättlock.JPG
    tvättlock.JPG
    126.3 KB · Visningar: 131

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Ska kolla lite imorgon hur de ser ut.
Kan ju bara göra "Plana" Grejer.

Har lämnat iväg 5 st uppsättningar på svets idag.
Ett sett kommer även innehålla tvättlock.
Hoppas ja får tebax dom imorgonkväll.

Har även snackat med en som pulverlackar, (så de blir lite finish på grejerna)
så dom åker nog vidare dit på måndag.

Har funderingar på att även lämna Sving,värmesköldar samt motorfästen.
De lär ju f-n inte garanti försvinna för.

skönt o höra att de inte bara är min hoj som är så. va lite orolig att nått var fel först.

Coolt..

de e' platta grejer ja tänker på.. ja kan kolla mina me imorrn å skissa lite.. men har du tid å lust å känner för å knapra ihop 2 sånna till mig sen e' ja duktigt sugen...

typ ktm loggan utskuren i en plåtbit me 2 hår i bara.. behöver inte vara så krångligt, men kan bli fräckt...:pannkyss

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Kollade upp pulverlack just för svingen, redan innan jag köpte hojen :)
Stöket är ju att man ska få den blästrad först, sen kan man pulverlacka. Den firman som jag blev rekommenderad för lackningen, har ingen bläster, suck... Lät dock inte som att det skulle bli så dyrt för allt.

Det jag är orolig för är att det ska komma pulverlack i infästningshålen, det är ju inte som vanlig färg som man bara kan pilla bort... Ngn som vet hur man maskerar vid pulverlackering, eftersom delarna "bakas" i ugn?

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Kollade upp pulverlack just för svingen, redan innan jag köpte hojen :)
Stöket är ju att man ska få den blästrad först, sen kan man pulverlacka. Den firman som jag blev rekommenderad för lackningen, har ingen bläster, suck... Lät dock inte som att det skulle bli så dyrt för allt.

Det jag är orolig för är att det ska komma pulverlack i infästningshålen, det är ju inte som vanlig färg som man bara kan pilla bort... Ngn som vet hur man maskerar vid pulverlackering, eftersom delarna "bakas" i ugn?

Du behöver inte blästa obehandlad alu. Så lämna du in.
Ja du får täcka alla skruvhål mm med skruv plus bricka el så finns det spec trattar som vissa pulverlackare har som man trycker in i hålen innan de sprutar dem.

KarlzZ

Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Dom ja ska lämna in till har bläster.
Har lämnat sving o ram + massa andra grejer till dom förut.
(kolla mitt garage Yamaha 426)
Ja skar ut egna brickor som ja skruvade fast så inte färgen kom in överallt.
fast de jobbiga är ju lagren. måste ju pressa ur dom.
Vill ju inte köpa nya.

Men de viktigaste är för min del att garantin inte försvinner.
Får se om ja ska plocka isär hojen i helgen.

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Ok, frågade explicit om man behövde blästra, det skulle man sa dem...
Får kolla igen om det blir aktuellt.

Exakt, känns lite som ett straff att hålla på med att pressa ut lager och göra egna brickor, när man inte har prylar till det... Speciellt brickan för justerområdet för bakhjulet, den kan man verkligen inte köpa i en affär.
Vore najs om lackerararen kunde fixa allt, men då drar det väl iväg $$$

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
tror inte många av alu delarna på hojen e obehandlade.. säkert lackade efter behandling eller nånting för utan hade dom väldigt fort blivigt fula av oxidering

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Precis, det är just därför delarna fastnar i varandra om du inte smörjer dem. El tar av el sätter på dem ofta el rör, beroende på vad det är för del.
Och lackar du alu så gulnar det efter ett tag plus att du ser sprickbildningar mm vid tex stenskott mm.
Men du kan ju testa o dra en mejsel i svingen så får vi ett rakt svar på om det är behandlat el inte. :pannkyss

KarlzZ

Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Fick tebax mitt lock från svets idag.
Började o gno lite, satan va tråkigt.
Får se när ja orkar fortsätta.

Tyvärr så gick de inge bra för han som skulle svetsa dom andra hållarna.
Men de får ja fixa på måndag.
Men de finns fler som svetsar.

Får förhoppningsvis lambdan imorgon.

Bifogat

• blingbling.JPG
    blingbling.JPG
    133.3 KB · Visningar: 162
  • blingbling_.JPG
    blingbling_.JPG
    114.5 KB · Visningar: 159

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Snyggt!

Hur gör du med lambdan? Ersätter du orginal och har en display o glor på?

KarlzZ

Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
japps.. tänkte skruva ut orginal.
enligt vad ja förstått så används den inte när man har acra mapp.

Nej ingen display.
Den har logg funktion.
så ja kör runt en sväng sen glor man tydligen på datorn hur kurvan ser ut.

dEnA

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Ktm 690 Smc, Ex. Husqvarna SM570R Ex.Raptor 660 -05
Jag köpte en lindrigt krashad smc, har fått allt i ordning nu, nja, det lilla det nu var, skruvade blinkers i varje hörn (2 var sönder).. å de också blinkar alldeles för fort pga. att de är led, nån som vet var rele'et sitter ifall man skulle byta det till ett elektroniskt ?
Sen e där skrapor i fram masken å lite i bakplastet men dom tänker jag byta i vinter, möjligtvis till svarta. Nästa i tur är att chassit mäts att det är rakt å sen får jag den i register å sen kan köra det vad nu är kvar av säsongen.

Men till mina frågor, förra ägaren har lagt acrapovics slipon och kartta, men jag fick inte med den och vet inte om jag vill punga ut så jävla mycket som den kostar. Stör det om jag kör hojen orginal med kartta som ger för mycket bränsle, iaf går den inte för het :) Kan jag öppna luftburken nu när jag har acrapovics kartta å hålla orginal ljuddämparen ?

För era frambromsar ljud när ni bromsar ? Min för ett visst "bzzzzzzzzzzzz" ljud när jag bromsar, funderade om det är en egenskap eller fel ? Bromsen är nog väldigt effektiv.

I bilden som jag laddade syns en plastbit som är på frambromsledningen och hastighetsledningen. Var kommer den fast ?

Tack så väldigt mycket, till stor del tack vare den här tråden som jag böt min husqvarna till Ktm, och har varit stormnöjd hittils :yoparty

Bifogat

• IMG_-013.jpg
    IMG_-013.jpg
    75.2 KB · Visningar: 115

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Då har hojen varit inne på sin första service och har fått acra systemet monterat. Tycker det har blivit mera ös i maskineriet med en hel del baktänding ,haha. Har öppnat burken i kväll , så i morrn efter jakten väntar en riktig upplevelse (hoppas jag)

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Ljudet från frambromsen är normalt. Antar att du menar att hojen har Akra-map:en med "kartta"? Skulle byta tillbaka till orginal-map:en för att vara safe. Eftersom du kör en katalysator i orginalsystemet och Akra-map:en kopplar bort lambda-sonden. Det kostar ca 500 SEK.
När du har LED-blinkers behöver du ett motstånd som gör att blink-takten blir normal. Brukar finnnas att köpa där du köper LED-blinkers.

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Min hoj (TTR) låter oxå bzzzz när man bromsar med frambromsen. Tycker det är lite mysigt :) Man hör lixom hur mycket man bromsar känns det som :)

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
e det nån som har en trögg startad hoj här har mapat med akra

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...