KTM 690 Smc 2008

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Jag tycker det är skitkul med dessa videos, MERA!
Måste skaffa en bra kamera. Gopro HD e väl bäst men contour+ kommer snart fast den är svindyr :-/

Det är även snorhalt på grusväg har jag märkt.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Måste skaffa en bra kamera. Gopro HD e väl bäst men contour+ kommer snart fast den är svindyr :-/

Ska iväg på bana 3 dagar till helgen så det blir nog en hel del filmat då. Ska väl filma lite mer när jag är ute och leker på byn och i sanden/gruset runt här. Har ju en alldeles fin crossbana men jag tror inte jag tar mig runt den med mina däck, det är nämligen BARA lössand på den :p

Egemar

Ny medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
KTM 690 SMC
Kommer förmodligen sälja min SMC -10 med 350 mil på mätaren och Akra dämpare och krashpuckar o lite så! Snart .. tänkte höra lite här först istället för o lägga ut den på blocket! Intresse ?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe

Bild och ljud är bäst på gopro. Ska man ha kameran på hjälmen är contour oslagbart smidig. Tål dock inte att man kör ner den i sand vid vurpa tydligen :gnissla

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Gopro verkar bäst men som sagt kommer contour+ om den inte redan finns ute. Det lär inte bli en kamera på ett tag för jag kommer inte ens att kunna övningsköra i år pga min handledare skadat sig.. :-( jag som förberett mig dag och natt och läst allt på nätet, kollat ut utrustning etc.. fifan!

Undra om man ska behålla hojen eller sälja.. känns surt att göra sig av med den när man inte ens har kört den.

Last edited:

JimdOe

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Hoj
-01 GSXR 1000
Gopro verkar bäst men som sagt kommer contour+ om den inte redan finns ute. Det lär inte bli en kamera på ett tag för jag kommer inte ens att kunna övningsköra i år pga min handledare skadat sig.. :-( jag som förberett mig dag och natt och läst allt på nätet, kollat ut utrustning etc.. fifan!

Undra om man ska behålla hojen eller sälja.. känns surt att göra sig av med den när man inte ens har kört den.

Försök att fixa lappen iaf:tummenupp Om jag kunde så kan du. Jag tog ett paket med 5 körlektioner och en manöverbana lektion. Och då har jag inte ens kört moppe i min ungdom. :) Kanske krävs mer numera iofs när det finns risk 1 o 2.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Orkar inte leta igenom hela tråden ... men någon som drevat om? Tycker det vore fint med lite bättre tryck.

Ett kugg mindre fram eller två kugg mer bak? Passar kedjan om man byter?

690 SMC -10, relativt ny så kedjan är inte så utsträckt :)

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Orkar inte leta igenom hela tråden ... men någon som drevat om? Tycker det vore fint med lite bättre tryck.

Jag kör med endurodrevningen, 15-45, tycker det är perfekt!
Det blir ju inte ett högfartsmonster, men det är perfekt i stan och på småvägar!

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Jag är tveksam till vad jag ska göra men om någon vet att dom vill köpa en KTM 690 SMC så kan ni skicka ett PM. Hojen är en 2010:a, superfin, ca 110 mil, servad vid 105 mil på Din MC, Akra..

JimdOe: jo, jag överlägger att ta ca 10 lektioner och försöka fixa körkortet. Japp, risk 1 och 2 måste man även boka in.

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap

15-42 (16 fram orgi) är vad de flesta verkar slänga på. kedjan behöver inte bytas.

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC -10
Jag skall försöka skaffa endurohjul till min SMC. Jag har för mig att något av hjulen (fram eller bak) gick att plocka från 625/660 eller Husaberg, medan det andra måste var ett 690E hjul. Är det någon som har koll på hur det ligger till. Att man måste trixa med distanser osv känner jag till.

Egemar

Ny medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
KTM 690 SMC
PMa om de är nån som är sugen på att köpa en KTM 690 SMC-2010 350 mil med Akra o lite smått o gott :)

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag skall försöka skaffa endurohjul till min SMC. Jag har för mig att något av hjulen (fram eller bak) gick att plocka från 625/660 eller Husaberg, medan det andra måste var ett 690E hjul. Är det någon som har koll på hur det ligger till. Att man måste trixa med distanser osv känner jag till.

fram. (iaf om man konveterar från E till smc) tänk på att det är fetare hjulaxel på 690in. de gamla hojarna finns i två olika axel storlekar. vet inte vilken årsmodell det vart fetare på. infon finns dock här på forumet någonstanns.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
690 hjul

Får du tar i KTM 690 Enduro hjul så passar de mer eller mindre rakt av på 690 smc.
Bak passar utan något klydder.

Fram får du sätta en distansbricka på axeln,ca 3-4 mm tjock om jag inte minns fel.Sen får du sätta ut bromsskivan 2-3 mm genom att lägga brickor mellan så oket inte tar emot ekrorna.

Själv haft det monterat på min smc och kan lova att det är skitkul.
Efter att fått på offroad hjul så var det svårt att vilja återgå till motardfälgar.
Hojen gick minst lika bra att köra på med offroad fälgar även på asfalt beroende på val av däck.Det finns ju endel kompromisser.

Med lite ånger i efterhand sålde jag fälgarna men gjorde mig en bra extra hacka på dom,där av.

Så jaga ifatt orginal hjul till 690 enduro så blir det enklast.

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Ktm 690 smc R
kan man få tag på ändstycket till akrat? (kolfiberbiten) råkade backa in i en stolpe så den sprack. Någon som varit med om att kylaren spruckit nere i hörnan? min gjorde det idag mkt rolig dag!!

Fick svar från verkstaden i dag! liten spricka i skarven på kylaren+ att frambromsen var skev! inget gick på garantin :confused: någon som varit med om detta?. Har inte kört hojen hårdare än andra!! har aldrig varit i backen. Tycker detta é ett solklart garanti fel!! iaf kylaren som tydligen vibbrerat sönder..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024