Ktm 690 smc r 2012

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag har en 08 och gjorde i höstas 1000mila servicen eftersom hojen i princip hade stått stilla i 2år.
Hade gått 850mil när jag lämnade in den.
Priset var ca 4000kr men då bytades alla vätskor i hojen + ventilkontroll.

Ni som har 750 mils service eller 1000mila , då har ni väl ventilkontrol vid varje servicetillfälle?
Har ju 500mils intervaller på min 08 , låter dock skrämande att köra 1000mil med samma olja i en så pass kraftig stånka.

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Har ju 500mils intervaller på min 08 , låter dock skrämande att köra 1000mil med samma olja i en så pass kraftig stånka.

Jo det är ventilkoll varje tillfälle (iaf vid 1000mils intervall vad jag vet). Håller med om att det låter galet att köra 1000mil på oljan i en förhållandevis högtrimmad stånka! Jag kommer byta oftare i min kommande SMC-R.

Last edited:

Snowman89

Guest
Jo det är ventilkoll varje tillfälle (iaf vid 1000mils intervall vad jag vet). Håller med om att det låter galet att köra 1000mil på oljan i en förhållandevis högtrimmad stånka! Jag kommer byta oftare i min kommande SMC-R.

Men det är ju 1000mil eller varje år.
Mitt "rekord" ligger väl på 300mil på ett år så mina hojar brukar få oljan bytt var 100-300mil då jag byter varje säsong.. Skulle aldrig få för mig att åka 1000mil på samma olja och filter på min 690.

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Men det är ju 1000mil eller varje år.
Mitt "rekord" ligger väl på 300mil på ett år så mina hojar brukar få oljan bytt var 100-300mil då jag byter varje säsong.. Skulle aldrig få för mig att åka 1000mil på samma olja och filter på min 690.

Kan inte tänka mig att det är annat än kontroll och byte av vätskor och filter (allt utom ventilkoll) varje år om man inte kommit upp i 1000 milen.

Snowman89

Guest
Kan inte tänka mig att det är annat än kontroll och byte av vätskor och filter (allt utom ventilkoll) varje år om man inte kommit upp i 1000 milen.

Ah nej precis. Jag pratade faktiskt med en KTM ÅF om just det förra året. Tydligen så skiljer de på "årsservicen" och intervallsservicen. Då det inte är någon mening att kontrollera ventilerna varje service om hojen bara går några hundra mil. Vill minnas att de sa att de bara bytte vätskorna och som du skriver, kontrollerade hojen mer generellt.

Om någon här ska handla KTM powerparts eller original KTM delar, pma mig innan ni beställer :) Kan nog fixa bättre priser än ktmshop :)

Last edited:

021

Guest
jag går i väntans tider på min hoj, är det någon som vill pm:a sitt regnummer på en smc-r så att jag kan kolla försäkringar?

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
jag går i väntans tider på min hoj, är det någon som vill pm:a sitt regnummer på en smc-r så att jag kan kolla försäkringar?

Börja med att gå in här och räkna: http://www.bilsport-mc.com/ Behövs inget reg nummer där iaf. Klicka i att du är medlem i SMC så ger detta 10% rabatt. Vissa handlare ger även 20% ytterligare rabatt när man handlar av dem (Mc-Kompaniet i Väring är en).

021

Guest
kollade på bilsport-mc. 16 600 kr för halvförsäkring. inte aktuellt, kollade med länsförsäkringar med regnummer från en smc, borde väll inte vara så stor skillnad på den och smc-r, dom skulle ha 4 500 för helförsäkring

Snowman89

Guest
kollade på bilsport-mc. 16 600 kr för halvförsäkring. inte aktuellt, kollade med länsförsäkringar med regnummer från en smc, borde väll inte vara så stor skillnad på den och smc-r, dom skulle ha 4 500 för helförsäkring

Törs jag fråga hur gammal du är?
För mig vart det tvärtom mellan Bilsport och Länsförsäkringar :(

021

Guest
25 år och bor i västerås, dom har ju tagit bort offroad försäkringen, så då blir det 24+ som gäller

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
Gött gött.. :rock då va min ktm smcr 2013 beställd ;D kommer slutet på mars. Tack för det marin o fritid i laxå! :banana

Snowman89

Guest
Då var premierturen (ev sista turen också..) avklarad då :)
20130303_171649.jpg

Är det någon mer som tagit ut sin hoj än?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln