Hm, har min nya 690 smc r i garaget nu. Dock undrar jag en sak. Elementslingan i garaget är för tillfället trasigt så där hojen har stått sen den kom ifrån företaget så har det endast varit mellan 2-8 grader varmt kanske. (Varierande från dag till dag).
På företaget där jag hämtade den startade den direkt utan några problem, rullade fin fint och allt. Även under de första provstarterna hemma (De första dagarna de stått i mitt garage) var det inga problem.
Men nu idag, när jag tänkte visa en kompis hojen så hade den stått på tomgång i kanske 2-3 minuter, just för att den skulle bli lite varm innan jag visade hur hojen såg ut, sen för att visa/låta honom höra ljudet när man varvar lite (dock lugnt och INTE över 6000rpm).
Nu till problemet, efter ett tag på tomgång stängde jag av den, och när jag skulle starta den sen igen efter några minuter så började FI lampan lysa, gick inte att gasa sen stängde den av motorn. Temperaturen hade 2 "pluppar" kvar till max. Efter att motorn stängdes av så började fläktarna gå som tusan på den, när de väl slutat ville den inte starta igen, startmotorn lät inte som den gick heller för den delen, dessutom lyste batterilampan. Ingenting hände. Har nu ställt den inne i huset och efter 2 timmar gick det att starta, efter att startmotorn gick i kanske 2 sekunder.
MEN, varför blev det så? Är det för att den stod så kallt och batteriet inte mådde bra av det? Något fel annars?
Den startade ju klockrent i början, innan den hade stått i garaget ett tag.
Kan meddela att den har 0 mil på mätaren, inte kört någonting än.
Är dålig på att förklara så om någon behöver veta något mer, säg till.