SoLdIeR_boy
push it to the limit
Beställt wingsrör och betalade i måndags.. Väntar med spänning hör knappt ljudet med orginal dämparen
Beställt wingsrör och betalade i måndags.. Väntar med spänning hör knappt ljudet med orginal dämparen
Originalröret låter som en dålig gräsklippare, har du det stora killern i Wingsröret så låter den ganska mycket å kör du utan så tror folk att ryssarna anfaller
Första gången man plockar ur killern å kör genom en tunnel så får man gåshud.
hahaha det är det ljudet jag är ute efter. musik i vettiga folks öron
har någon här varit och pillat på mode switchen som finns under sadeln finns 8 olika lägen men ingen ger mer effekt förutom bättre gas respons har jag läst, min är på fabriksinställningen och fungerar alldeles super ser ingen mening med att pilla. någon som kanske har mer erfarenhet kring detta?
690 Har ett "servo" mellan gashandtaget och spjällhuset, vilket kan göra att om du ger 10% gas så ger den bara 5% faktisk throttelöppning.
"Mode switchen" ändrar den utväxlingen.
Kommer inte ihåg de exakta siffrorna, men på läget för kass soppa så hade man någonstans kring 50-55% spjällöppning vid full gas.
Så på så vis kan man ändra karaktären på 690n och hur den upplevs.
Men som du säger så finns det ingen direkt anledning till att mixtra med det där om man är nöjd med den som den är.
Men man kan få lite rappare/snällare gasrespons beroende på hur man ställer switchen.
Jag hade en 690 Enduro -08 för några år sedan och den hade jag slipon på samt öppen luftburk med tillhörande mappning.3. Gasres + wheelies. Visst, jag är nybörjare och allt vad det innefattar men jag lyckas inte gasresa över ettans växel... eller är det önsketänk? Originaldrevning.
Har någon en 690a till salu?
har någon här varit och pillat på mode switchen som finns under sadeln finns 8 olika lägen men ingen ger mer effekt förutom bättre gas respons har jag läst, min är på fabriksinställningen och fungerar alldeles super ser ingen mening med att pilla. någon som kanske har mer erfarenhet kring detta?
Någon som är haj på hur man ställer in bakdämparen på enklaste sätt?
Måste man plocka ner bakändan - ställa in och sedan sätta ihop allt igen, eller kan man ställa in hårdhet utan att behöva plocka ner dämparen?
Vad är detta härliga lock som folk snackar om ska bytas?!
Köper mitt wings snart (orginalgrejjer är inte så upphetsande..)
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|