Jag är oerhört sugen på att få hem min nu. Den kommer i slutet på juni, och det är på tok för låg tid kvar. Så i min väntan får plånboken lida för att hålla mig lugn.
Har beställt ett FMF Powerbomb avgasrör till den och jag har redan fått mitt LeoVince slipon
tror detta kommer bli en ultimate kombination. LeoVincet är helt klart enligt mig den snyggaste ljuddämparen då den är mycket kortare och är plasserad lite tightare än dem flesta andra. och dessutom slipper man allt kolfiberkrafs
Tänker lägga in en beställning på lite fler delar snart har dock lite funderingar ni kan hjälpa mig med först!?
Är mycket fundersam över racekammen. Ger den bara effekt på mellan och höga varv? Jag är ute efter mera botten.
så har någon koll på vad kammen faktist gör? För vad jag har lyckats läsa mig till så låter det mest som att folk spekulerar.
Om kammen dödar bottenvridet så blir det ett kn filter bara. Till detta tänkte jag i sådana fall använda Acra mappen. Är det någon som har några andra förslag?
Behöver jag plocka bort spärrarna på dem första växlarna om jag har Acra mappen i hojen? har hört att den skall eliminera det?
Utöver det så kommer det att åka på:
-miniblinkers fram
-Miniblinkers bak:
http://www.24mx.se/mc/p/mc-diodblinkers-micro-led-/15379/belysning-och-blinkers/k261/
-Sliders till fotpinnarna - powerparts
-47mm styrhöjare - powerparts
-Handguards:
http://www.24mx.se/motocross/p/handskydd-ufo-aluminium-28,6-mm/865/handskydd/k34/
-Crashpuckar fram och bak. Osäker på dem på ramen då jag slår smalbenen på polarens 690smc hela tiden. Kommer att försöka göra en egen lösning.
-bobbiner
-Enduromodellens hasplåt i plast
-Diverse extra eloxerade prylar(man måste ju vara värst
)
-skyddsgummi på avgasröret
Detta kommer jag kanske sätta dit
-Harris tumbroms
-530 framlampa, Isf behöver jag antagligen 690 endurons gamla hastighetsmätare.
-525 framstänka
Sen så kommer standardåtgärder att göras
-ett kugg ner i fram
-eliminera stödkontakten
-rensa bakdelen till bara lilla läppen
-bort med backspeglar
Skall sedan fotas i studio av en kille som i vanliga fall fotar åt bike och motorrad. Och tjejen har lydigt köpt ny bikini, orange nagellack och orangea klackskor för att få vara med på vissa av bilderna och för att inte halka ner på plats nummer två när min nya älskling har kommit hem
Skönt att få skriva av sig lite nu i all väntan. vad ska ni andra göra för roligt med era när dem kommer hem?