Orginalblocken är 42mm så det är bara 5mm skillnad. Men det var det högsta som ktm hade och jag står upp en hel del så då kan det vara nice.
Angående tumbromsen så kostar den lite över 5000:- och det är boove som har den. jag har aldrig använt mig utav harris förut men jag har byggt egna både till min 525a och 530a som jag hade. Jag har testat att ha dubbla kopplingshandtag också som de flesta stuntare, och det föll mig inte alls i smaken. man måste vara en gitarrspelare av världsklass för att lyckas operera både koppling och bakbroms samtidigt då. med tumbromsen är det inga problem.
det är tyvärr inget kit utan du får bygga på ett extra ok eller dra slangen in i påfyllnadshålet på fotpumpen
Angående dem färdiga mapparna (Evo1, Evo2 och Acra) så MÅSTE dem till gamla 690 fungera bra även till smc-r'en. Annars hade dem inte kunnat sälja Evo kitten och acra rören till dem, för där ingår ju mapparna och i sådana fall skulle ktm ha behövt gå ut med att det inte fungerar till smcren, och det har dem inte gjort vad jag känner till iaf
Någon som har koll på vilken mapp som rekommenderas till gamla 690n när man slängt på helsystem och Big-bore kitt?
Ringde till tre olika ktm handlare nu veckan och sa att jag ville beställa evo2 kittet men att jag behövde veta om kammen var gjord för att ge topp effekt eller bottenvrid först.
Den första svarade och sa att det är svårt att säga då alla motorer är olika. Varpå jag dumförklarade honom på ett trevligt sätt och lärde honom att en trim kam är till för att ändra registret så det har ingen betydelse av hur orginalmotorn är från början. då fick jag svaret att jag skulle ringa dagen därpå och be om att få prata med verkstan.
Jag ringde då ktm försäljaren på samma firma, då jag har läst här på sh att han har erfarenhet av den. Jag hann presentera mig och säga att jag var intresserad av kammen varpå han avbröt mig och 5 sekunder senare pratade jag med ännu en person som var helt ointresserad av att hjälpa mig.
Nästa firma var trevliga och svarade lite ursäktande att dem inte visste och frågade om jag läst i powerpartskatalogen. där står det dock bara att man får mer hästar och vrid men inte var i registret tyvärr. och dessutom är texten på evo1 kittet identiskt med evo2 så det säger ju ingenting om kammen tyvärr.
den tredje firman där jag köpt hojen sa också att han inte visste men att jag skulle ringa in om en månad och fråga igen då kanske han hade fått lite mer information.
Är det inte konstigt att ingen av dem ens försöker sälja på mig kittet överhuvud taget? och det är ingen som erbjuder sig att prata med ktm och sedan återkomma med ett svar. Pinsamt