Ktm 690 smc-r

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
sxv 5.5
låter helt fantastiskt:) bara hoppas dom får in några nya innan sommaren är slut:mad: säljaren trodde slutet på maj men det låter lite väl optimistiskt

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
En cross kör du inte lika länge mellan service och kolvbyte?

Advanced (2) ger en direktare respons mellan hand och motor, hur kan man inte gilla det? :fakta

Fidde031

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
KTM 690 SMC
Har du sett att den faktiskt börjar koka någon gång? Tänkte ifall din hoj har samma problem som många tidigare hojar har med dålig jordning av mätaren så tempmätaren visar fel.

Garantin gäller väll... lämna in den på verkstaden vettja så får dom fixxa , det är inte normalt att motorer går varmt när allt är helt (om du nu inte ligger å maxxpressar på 2an i 100 blås :7peta )

Sist jag va ute och körde så hörde jag hur det bubbla och koka i expansions kärlet.

Den börja bråka förra året då lämna jag in den och dom kunde inte hitta något fel på den men dom bytte olja sen verkade allt vara frid och fröjd. Han dock inte köra så mycket med den för det va i slutet av säsongen. Men nu börja den krångla direkt. Inget fullblås på tvåan utan den blir det vid hyfsat normal hård körning. Självklart åker den in på garantin i år igen men lite tröttsamt när man köpt sig en ny hoj och det är i början av säsongen :(.

Någon som vet hur det är med kylfläkten för när den går varm och varningslampan lyser så är fläkten igång ett tag sen lägger den av och varningslampan fortsätter lysa.

Ska ge mig ut en sväng idag och försöka köra väldigt lungt och se hur den beter sig..

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Fläkten ska gå innan lampan tänds. Gör den det? Låter onekligen som tempgivaren mer än något annat.

Skickat från en teknisk mackapär

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är väl ingen som köper ett fordon för att krypköra med. Frågan är hur du kunde dra den slutsatsen :dummer

Det är ett par pipiga inlägg om ryckig gång i krypfart på sportläget...straxt ovan... :arsele A, Det är en stånka. B, Allvarligt... :7peta :D och för att göra det övertydligt. ;)

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
:D ..fast det måste man ju göra med alla fordon då och då. Jag tycker dock det funkar bra eftersom jag använder koppling då jag måste köra sakta.

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Det är ett par pipiga inlägg om ryckig gång i krypfart på sportläget...straxt ovan... :arsele A, Det är en stånka. B, Allvarligt... :7peta :D och för att göra det övertydligt. ;)
Fast det går bra att pipa på folk som piper. D här ska va en rolig tråd :fakta

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Nu är den hemma nya kåtten, drog igång den å undra iafall den hade startat, saaatan här måste få till ett liiiiite roligare ljud :tummenupp:tummenupp

IMG_0997.jpg

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Måste ialf ge http://www.johansmc.se/ en eloge för ett bra ett bra bemötande. Kan inte mer än att rekomendera dom, även fast ja va tvungen å åka 100 mil t/r för en kåtte. Sillstrypare e fan trevliga människor:tummenupp:tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!